Wanneer zijn data geanonimiseerd en hoef je geen rekening te houden met de AVG?
Wat precies geldt als persóónsgegevens is lang niet altijd duidelijk. Een aantal gerechtelijke uitspraken bieden meer helderheid en toetsingsregels.
Wat precies geldt als persóónsgegevens is lang niet altijd duidelijk. Een aantal gerechtelijke uitspraken bieden meer helderheid en toetsingsregels.
Rond generatieve AI spelen ethische zorgen. De ethische grenzen van ChatGPT zijn echter duidelijker die van Google Search. Deel 2.
Rond generatieve AI spelen ethische zorgen. Uit tests blijkt echter dat de ethische grenzen van ChatGPT duidelijker zijn dan die van Google Search.
NEXTdriver analyseert data van vrachtwagenchauffeurs en helpt hen daarmee beter, veiliger en efficiënter te rijden.
Composable Commerce is lastig omdat overal aparte oplossingen voor zijn. ‘Accelerators’ bieden een brug tussen een monoliet en volledig open Composable.
Nogal wat organisaties staan in overlevingsstand en richten zich op bezuinigingen. Een fundamentele financiële strategie brengt weer ruimte voor groei.
Ook de technologie voor online betalingen draagt bij aan CO2-uitstoot. Hoeveel draagt Nederland bij en wat kan de betaalindustrie doen in positieve zin?
Renkse Hoekstra van Friesland Campina over het overbruggen van de kloof tussen de data- en businesskant: houd als dataexpert het einddoel voor ogen.
Ook bij B2B-leadgeneratie kan AI helpen, namelijk op het gebied van chatbots, ‘lead scoring’, personalisatie, campagneoptimalisatie en e-mailmarketing.
AI en Natural Language Processing kun je inzetten om recensies van klanten te analyseren en inzicht te krijgen in wat je sterke en zwakkere punten zijn.
Datakluis is een initiatief om de controle over onze gegevens te herwinnen. De data zitten in een kluis en alleen de consument zelf heeft de sleutel.
De kenmerken van blockchain-technologie kunnen worden ingezet om transparantie en samenwerking in CO2-compensatie en natuurherstel te bevorderen.
Retailmedia biedt voordelen voor zowel adverteerders (extra omzet) als adverteerders (via matchen van ‘first-party’ data gerichte doelgroepen bereiken).
De kosten voor gegevens vanuit de lucht zijn aanzienlijk gedaald. Dit biedt de mogelijkheid het potentieel van locatie-intelligentie in praktijk te brengen.
Iedereen wil met AI en ‘first-party’ data aan de slag, maar de effectiviteit heeft vaak te lijden onder een gebrekkige aanpak: de meest gemaakte fouten.