De oneindige B2B customer journey: doorlopend aanpassen en continu verbeteren
Voor een echt goede B2B customer journey moet je bereid zijn om elk facet van de klantreis precies te beheersen en deze continu te blijven verbeteren.
Voor een echt goede B2B customer journey moet je bereid zijn om elk facet van de klantreis precies te beheersen en deze continu te blijven verbeteren.
Naast de kansen komen ook de risico’s van AI meer in zicht. Die kunnen variëren van datalekken tot onbedoelde blootstelling van vertrouwelijke gegevens.
Met een logistiek platform dat verzenden makkelijker en helderder maakt en inzicht geeft in de CO2-uitstoot wordt internationaal transport transparanter.
Het medialandschap wordt complexer met de wildgroei van ‘walled gardens’. Gaan die het medialandschap overnemen of wil je toch liever transparantie?
Snel groeien geeft risico’s: slechtere klantenservice en minder overzicht. Een digitale transformatie gaf een verbeterde gebruikservaring en verdere groei.
Als fusiebedrijf in glas en textiel groeide interieurgroothandel B-Living via overnames naar de consumentenmarkt. Over een paar jaar verwacht het de helft van zijn omzet online te realiseren.
MegaGroup is een groothandelaar in watertechniek die installateurs, producenten en professionele eindgebruikers in Noordwest-Europa bedient in vijf markten: irrigatie, zwembaden, bouw, veeteelt en industrie. Vanwege klimaatregels neemt de vraag naar slimmere en efficiëntere oplossingen voor hergebruik van water toe. Na corona is het web enorm belangrijk geworden voor groothandels, zegt Gabrielle de Weer in de videocollectie Digital Wholesale.
Wat zijn volgens de experts de belangrijkste factoren voor een stevige marktpositie in Digital Wholesale? Welke trends zijn blijvend én onmisbaar voor stijgende verkoopcijfers? Emerce Digital Wholesale biedt je snel een on-demand antwoord op strategische- en kennisvragen, in technologie en e-business.
Door de algehele economische krimp wordt het voor groothandels en retailers steeds belangrijker om efficiënte marketing- en e-commercestrategieën te hanteren. De traditionele benadering, waarbij e-commerce en marketing afzonderlijk opereren, werkt niet meer goed, zegt Martijn Hazelhorst, Digital Marketing Manager bij De Nieuwe Zaak, in de videocollectie Digital Wholesale, die straks live gaat. Aan de hand van de klantcase van bouwmarkt Bouwmaat, laat hij zien waarom het interessant is e-commerce en marketing samen te laten smelten voor een naadloze klantervaring.
Groothandels doen er verstandig aan hun datahuishouding op orde te brengen. Een nieuwe wet verplicht hen ertoe om vanaf 1 januari 2024 verplicht te rapporteren over de impact van hun activiteiten op mens en milieu.
In de B2B-sector moeten recycling en hergebruik nog op gang komen. Gelukkig zijn er steeds meer initiatieven die organisaties helpen om te verduurzamen.
Maatschappelijk ondernemen hand in gaan met groei en een goed product. Mediabureau Wij zijn MEO won de FD Gazelle award voor snelgroeiende bedrijven.
In gesprek met David de Jong, mede-oprichter en CEO van digitaal platform voor de houthandel VonWood. Hij stapte recent over naar dit vakgebied.
Groothandelmarktplaats Amazon Business voert een nieuwe betaalvorm in voor zijn zakelijke klanten: achteraf betalen per factuur.
De huidige marketing vraagt steeds weer nieuwe vaardigheden en kennis. Hoe vind je de balans tussen de data en het idee? En hoe werken die het beste samen?