More stories

Wanneer zijn data geanonimiseerd en hoef je geen rekening te houden met de AVG?

Wat precies geldt als persóónsgegevens is lang niet altijd duidelijk. Een aantal gerechtelijke uitspraken bieden meer helderheid en toetsingsregels.

Legal

Onderzoek: werkt ChatGPT ethischer dan Google? (2/4)

Rond generatieve AI spelen ethische zorgen. De ethische grenzen van ChatGPT zijn echter duidelijker die van Google Search. Deel 2.

Artificial Intelligence

Onderzoek: werkt ChatGPT ethischer dan Google? (1/4)

Rond generatieve AI spelen ethische zorgen. Uit tests blijkt echter dat de ethische grenzen van ChatGPT duidelijker zijn dan die van Google Search.

Artificial Intelligence

Startup NEXTdriver helpt professionele chauffeurs zuiniger, veiliger en comfortabeler te rijden

NEXTdriver analyseert data van vrachtwagenchauffeurs en helpt hen daarmee beter, veiliger en efficiënter te rijden.

Logistics

De belofte van composable waarmaken met ‘accelerators’

Composable Commerce is lastig omdat overal aparte oplossingen voor zijn. ‘Accelerators’ bieden een brug tussen een monoliet en volledig open Composable.

Digital Transformation

Van blinde bezuinigingen naar fundamentele financiële strategie

Nogal wat organisaties staan in overlevingsstand en richten zich op bezuinigingen. Een fundamentele financiële strategie brengt weer ruimte voor groei.

Payment

Het verborgen duurzaamheidspotentieel van betalingsverkeer

Ook de technologie voor online betalingen draagt bij aan CO2-uitstoot. Hoeveel draagt Nederland bij en wat kan de betaalindustrie doen in positieve zin?

Payment

Podcast Shaping the Future: Renkse Hoekstra over als datateam denken vanuit de bussiness

Renkse Hoekstra van Friesland Campina over het overbruggen van de kloof tussen de data- en businesskant: houd als dataexpert het einddoel voor ogen.

Research and development

Hoe je met AI leads genereert als B2B-marketeer

Ook bij B2B-leadgeneratie kan AI helpen, namelijk op het gebied van chatbots, ‘lead scoring’, personalisatie, campagneoptimalisatie en e-mailmarketing.

Customer Engagement

Recensies segmenteren met AI en Natural Language Processing

AI en Natural Language Processing kun je inzetten om recensies van klanten te analyseren en inzicht te krijgen in wat je sterke en zwakkere punten zijn.

Customer Experience

Podcast Shaping the Future: Datakluis en het terugwinnen van controle over onze data

Datakluis is een initiatief om de controle over onze gegevens te herwinnen. De data zitten in een kluis en alleen de consument zelf heeft de sleutel.

Privacy

Richting vertrouwen: blockchain voor meer transparantie in CO2-compensatie en natuurherstel

De kenmerken van blockchain-technologie kunnen worden ingezet om transparantie en samenwerking in CO2-compensatie en natuurherstel te bevorderen.

Sustainability

Waarom de revolutie die retailmedia heet juist nu plaatsvindt en waarom meedoen loont

Retailmedia biedt voordelen voor zowel adverteerders (extra omzet) als adverteerders (via matchen van ‘first-party’ data gerichte doelgroepen bereiken).

Retailmedia

AI in de praktijk: Linear Logic biedt betere terreinanalyses via drone- en satellietbeelden

De kosten voor gegevens vanuit de lucht zijn aanzienlijk gedaald. Dit biedt de mogelijkheid het potentieel van locatie-intelligentie in praktijk te brengen.

Artificial Intelligence

Best practices voor een door AI ondersteunde ‘first-party’-datastrategie

Iedereen wil met AI en ‘first-party’ data aan de slag, maar de effectiviteit heeft vaak te lijden onder een gebrekkige aanpak: de meest gemaakte fouten.

Data