More stories

Premium

(Emerce TV) ‘Groothandel denkt te vaak in silo’s’

Door de algehele economische krimp wordt het voor groothandels en retailers steeds belangrijker om efficiënte marketing- en e-commercestrategieën te hanteren. De traditionele benadering, waarbij e-commerce en marketing afzonderlijk opereren, werkt niet meer goed, zegt Martijn Hazelhorst, Digital Marketing Manager bij De Nieuwe Zaak, in de videocollectie Digital Wholesale, die straks live gaat. Aan de hand van de klantcase van bouwmarkt Bouwmaat, laat hij zien waarom het interessant is e-commerce en marketing samen te laten smelten voor een naadloze klantervaring.

B2B Digital
Premium

[Emerce TV] ‘Data belangrijk voor duurzaamheid’

Groothandels doen er verstandig aan hun datahuishouding op orde te brengen. Een nieuwe wet verplicht hen ertoe om vanaf 1 januari 2024 verplicht te rapporteren over de impact van hun activiteiten op mens en milieu.

Venture

Hoe ook B2B aan de slag kan met recycling en hergebruik

In de B2B-sector moeten recycling en hergebruik nog op gang komen. Gelukkig zijn er steeds meer initiatieven die organisaties helpen om te verduurzamen.

Sustainability

Joost van der Burght (Wij zijn MEO): “Sociale transitie gaat meer impact hebben dan technologie”

Maatschappelijk ondernemen hand in gaan met groei en een goed product. Mediabureau Wij zijn MEO won de FD Gazelle award voor snelgroeiende bedrijven.

Recruitment

David de Jong (VonWood): ‘Je moet groot denken, maar niet groot beginnen’

In gesprek met David de Jong, mede-oprichter en CEO van digitaal platform voor de houthandel VonWood. Hij stapte recent over naar dit vakgebied.

Start-ups
Premium

Amazon Business laat achteraf betalen

Groothandelmarktplaats Amazon Business voert een nieuwe betaalvorm in voor zijn zakelijke klanten: achteraf betalen per factuur.

B2B Digital

De balans tussen technologie en creativiteit: digitale volwassenheid in marketing

De huidige marketing vraagt steeds weer nieuwe vaardigheden en kennis. Hoe vind je de balans tussen de data en het idee? En hoe werken die het beste samen?

Digital Agencies

Belangrijkste onderwerpen volgens leiders in B2B-e-commerce: AI, personalisatie, holistische aanpak

Nieuwe technologie gaat het aanzien van de B2B-sector veranderen. Wie voorop wil blijven lopen, moet de pijnpunten kennen maar ook op kunnen lossen.

Strategy
Premium

(Emerce TV) Traditionele roots, agile toekomst

Een fantastische wereld vol gemak en kennisdeling, waar je als klant nooit meer weg wilt. Zo zag Olaf Gockel, sinds vier jaar sales directeur, de e-commerce droom voor Lekkerland Nederland voor zich.

E-commerce platforms

Onderzoek en advies: hoe kunnen bureaus nog verder groeien?

Wat is het plafond? Tips om als bureau te groeien: beter meten van uren en experimenteren met nieuwe verdienmodellen om te achterhalen wat bij je past.

Digital Agencies

Inkoopplatform Orderchamp voegt dropshipping toe aan aanbod

Per vandaag kunnen retailers die aangesloten zijn bij Orderchamp producten van merken rechtstreeks naar de consument laten verzenden. Zonder dat zij dus zelf voorraad hoeven aan te houden.

E-commerce
Premium

[Emerce TV] ‘Marketing automation onstuimig door generatieve AI’

De markt voor marketing automation, gebruikt voor klantcontact, wordt overspoeld door duizenden nieuwe kleine en grote AI-tools. Dit brengt grote verandering met zich mee, maar niet iedereen kan nog aansluiten.

Marketing automation

Case: meer inzicht in duurzaamheid met een eigen milieuscore

Er is meer aandacht voor duurzaamheid. Een eigen milieuscore kan zowel je klanten als je toeleveranciers helpen verantwoorde keuzes te maken.

Sustainability

Startup Clonable: vertalen en aanpassen van websites voor ‘cross-border’

Clonable wil een drempel bij internationale uitbreiding wegnemen: het vertalen, aanpassen en bijhouden van websites en CMS voor andere landen.

CMS

AI in de praktijk: Pera voorspelt vaardigheden en talent op basis van daadwerkelijk gedrag

Pera analyseert met behulp van Machine Learning goed presterende teams. Die gegevens kunnen vervolgens worden ingezet om onaangeboord talent te vinden.

Recruitment