More stories

Onderzoek: cijfers en trends rond leadgeneratie in de ICT-branche

Net als voorgaande jaren onderzochten we hoe marketeers uit de ICT-branche leads genereren: de uitkomsten van een uitgebreid onderzoek.

Conversie

(Opnieuw) naamsbekendheid opbouwen: hoe Manutan zichzelf weer op de kaart zet

Verandering van bedrijfsnaam is een grote stap. Hoe bouw je je merkherkenning en imago opnieuw op? De case van de transformatie van Overtoom naar Manutan.

Campagnes

Nederlandse fintech Sprinque breidt verder uit in Europa

Sprinque, aanbieder van internationale B2B-betalingen, breidt uit naar Duitsland en Spanje. De Nederlandse fintech opent nieuwe kantoren in Berlijn en Madrid en benoemt Mikko Riikkinen en Jaime de Wenetz tot country managers.

B2B Digital

Coen Olde Olthof (Junbi.ai) over YouTube-advertentieanalyses met AI: van mening naar meting

Neuromarketing geeft veel inzichten maar is omslachtig. Met behulp van AI kun je nu binnen een paar minuten weten of je YouTube-advertentie werkt of niet.

Analytics

David Snellenberg (Dawn) over hoe AI het werk van creatieve bureaus verandert

De eerste met behulp van AI gemaakte bestaan al. Hoe verandert dit het werk van bureaus op het gebied van bijvoorbeeld creativiteit en juridische kaders?

Artificial Intelligence

Alibaba houdt koopjesfestival voor Europese inkopers

De maand september staat bij Alibaba in het teken van de zakelijke inkoper. Voor Europese inkopers is tijdens Super September een speciaal ‘paviljoen’ ingericht met anderhalf miljoen producten.

E-commerce

Willem de Vries (Quantcast) over gepersonaliseerd adverteren op TV

Gepersonaliseerd adverteren is het nieuwe doel. Op TV was dat altijd lastig, maar op streamingdiensten met een advertentiemodel wordt steeds meer mogelijk.

Publishing

Contextual targeting: een krachtig alternatief voor cookies

Effectief adverteren op bepaalde doelgroepen, maar zónder cookies en persoonsgegevens? Met contextual targeting wordt dat steeds beter mogelijk.

Campagnes

Onderzoek: werkt ChatGPT ethischer dan Google? (4/4)

AI heeft grote impact, maar is het businessmodel erachter wel ethisch? En kunnen we de verantwoordelijkheid wel bij big tech laten?

Artificial Intelligence

Onderzoek: werkt ChatGPT ethischer dan Google? (3/4)

ChatGPT lig onder vuur vanwege de grote maatschappelijke impact van Generatieve AI. Bij reguliere Google-zoekopdrachten is de ethiek veel minder herkenbaar.

Artificial Intelligence

Levi van Wijngaarden (Prodos) over reclamebeeld creëren met Midjourney

In een kwartier nieuw beeldmateriaal maken voor een reclame-uiting? Het kan met Midjourney. Levi van Wijngaarden over hoe hij de ‘tool’ gebruikt.

Artificial Intelligence

Remco Steen (Mediahuis) over AI, nepnieuws en waar je kiest te adverteren

Mediahuis biedt tegenwicht aan bedrijven als Meta en Google die nepnieuws helpen te verspreiden. Ook adverteerders moet bewuste keuzes maken.

Publishing

Zakelijke relatietherapie: de complexiteit van ‘customer experience’ in B2B

Aan alle relaties moet je blijven werken om ze in stand te houden. Zeker bij B2B-klantrelaties kan dat vaak lastig zijn. Hier wat B2B-relatietherapie.

Customer Experience

Vergeet de potentie van second-party data niet

Het verlaten van third-party data en de focus op first-party data zorgen dat de potentie van second-party data vaak vergeten wordt.

Data

Orderchamp lanceert ‘Orderchamp World’ bij partner TICA

Orderchamp heeft haar eerste offline locatie met Orderchamp World geopend bij TICA Aalsmeer. Retailers kunnen hierdoor tientallen nieuwe merken, die eerder alleen online verkrijgbaar waren via TICA x Orderchamp, nu ook zien, voelen en direct inkopen.

B2B Digital