Onderzoek: cijfers en trends rond leadgeneratie in de ICT-branche
Net als voorgaande jaren onderzochten we hoe marketeers uit de ICT-branche leads genereren: de uitkomsten van een uitgebreid onderzoek.
Net als voorgaande jaren onderzochten we hoe marketeers uit de ICT-branche leads genereren: de uitkomsten van een uitgebreid onderzoek.
Verandering van bedrijfsnaam is een grote stap. Hoe bouw je je merkherkenning en imago opnieuw op? De case van de transformatie van Overtoom naar Manutan.
Sprinque, aanbieder van internationale B2B-betalingen, breidt uit naar Duitsland en Spanje. De Nederlandse fintech opent nieuwe kantoren in Berlijn en Madrid en benoemt Mikko Riikkinen en Jaime de Wenetz tot country managers.
Neuromarketing geeft veel inzichten maar is omslachtig. Met behulp van AI kun je nu binnen een paar minuten weten of je YouTube-advertentie werkt of niet.
De eerste met behulp van AI gemaakte bestaan al. Hoe verandert dit het werk van bureaus op het gebied van bijvoorbeeld creativiteit en juridische kaders?
De maand september staat bij Alibaba in het teken van de zakelijke inkoper. Voor Europese inkopers is tijdens Super September een speciaal ‘paviljoen’ ingericht met anderhalf miljoen producten.
Gepersonaliseerd adverteren is het nieuwe doel. Op TV was dat altijd lastig, maar op streamingdiensten met een advertentiemodel wordt steeds meer mogelijk.
Effectief adverteren op bepaalde doelgroepen, maar zónder cookies en persoonsgegevens? Met contextual targeting wordt dat steeds beter mogelijk.
AI heeft grote impact, maar is het businessmodel erachter wel ethisch? En kunnen we de verantwoordelijkheid wel bij big tech laten?
ChatGPT lig onder vuur vanwege de grote maatschappelijke impact van Generatieve AI. Bij reguliere Google-zoekopdrachten is de ethiek veel minder herkenbaar.
In een kwartier nieuw beeldmateriaal maken voor een reclame-uiting? Het kan met Midjourney. Levi van Wijngaarden over hoe hij de ‘tool’ gebruikt.
Mediahuis biedt tegenwicht aan bedrijven als Meta en Google die nepnieuws helpen te verspreiden. Ook adverteerders moet bewuste keuzes maken.
Aan alle relaties moet je blijven werken om ze in stand te houden. Zeker bij B2B-klantrelaties kan dat vaak lastig zijn. Hier wat B2B-relatietherapie.
Het verlaten van third-party data en de focus op first-party data zorgen dat de potentie van second-party data vaak vergeten wordt.
Orderchamp heeft haar eerste offline locatie met Orderchamp World geopend bij TICA Aalsmeer. Retailers kunnen hierdoor tientallen nieuwe merken, die eerder alleen online verkrijgbaar waren via TICA x Orderchamp, nu ook zien, voelen en direct inkopen.