More stories

De impact van Covid-19 op organisaties

De impact van corona en van de lockdowns op bedrijven in Nederland was en is enorm. Toch zijn er op het gebied van recruitment en human resources wel degelijk lichtpuntjes te ontdekken. 

B2B Digital

Maarten Boer (Buutvrij for life): creatief met crisis

Tijdens de kredietcrisis besloot keynote spreker Maarten Boer om niet in elkaar te duiken maar om 40 dagen volledig gratis te werken. Hoe haal je het beste uit een crisis?

B2B Digital

Deze tijd schreeuwt om nieuwsgierigheid

In een tijd van polarisatie kan nieuwsgierigheid helpen om je bedrijf toch bij elkaar te houden. Monte Königs geeft tips. 

B2B Digital

De noodzaak van een Golden Record 

Hoe zorg je dat de digitale informatie in alle verschillende afelingen van je bedrijf hetzelfde is en klopt? Daarvoor is een  golden record  broodnodig.

PIM

Onderzoek: HR ná de crisis

Wat is het sentiment op de personeelsmarkt? Emerce Interim onderzocht het. De resultaten op een rij.  

B2B Digital

Tijd voor de digitale sector om de betekenisgedreven economie aan te jagen

De behoefte aan een nieuwe welzijnseconomie groeit. Aan digitale makers en bureaus de taak om betekenisgedreven te werken in plaats van winstgedreven en om producten en diensten te ontwikkelen die een positieve impact hebben op samenleving en planeet.

Sustainability

Start-up Tribe of Noise: Fair trade muziekdienst

Tribe of Noise wil dat muzikanten van over de hele wereld hun boterham kunnen verdienen. Inmiddels hebben 50.000 muzikanten zich aangesloten. 

Start-ups

Zo bouw je met een klein budget toch een prima recruitmentsite

Een nieuwe recruitmentsite neerzetten is een flinke klus. Zeker als je beschikt over een beperkt budget. Tips en advies over de minimale ingrediënten.

B2B Digital

Hoe The Rent Company de back-office digitaliseerde

Ook bij de soepelste webshop is een deugdelijke koppeling met back-office systemen een belangrijke verseiste voor zwarte cijfers. Een praktijkcase. 

B2B Digital

Contentplatform Dirkzwager: ‘maak het je experts makkelijk’

Content is king. Breng dat maar eens in de praktijk. Dirkzwager kreeg zijn advocaten en fiscalisten daadwerkelijk aan het schrijven.  

B2B Digital

Contextual targeting als cookie-alternatief

Contextual targeting staat in de belangstelling als cookie alternatief. Het plaatsen van advertenties in een relevante context maakt echter nog meer mogelijk.

Online advertising

Verleid je klanten door het gebruik van data

Personalisatie wordt lastiger zonder third party cookies. Hoe zorg je ervoor dat je data toch genoeg inzicht geeft zonder zware datatools?

Data

Conversie verhoog je met persona’s, niet door te toeteren

De vFAS – een vereniging van Familie- en erfrechtadvocaten- wil er middels relevante content voor zorgen dat het gezien wordt als een keurmerk voor echtscheidingen.

B2B Digital

Dott: de UX van step naar app

Hoe zet je een merk neer? Hoe onderscheid je je van de concurrentie? In deze video gaan Maxim Romain en Jasper Tempel van Dott in op deze vragen.  

B2B Digital

Rebranding: van Nuon naar fossielvrij Vattenfall

Ga er maar aanstaan: een rebranding én aansluiten op het thema duurzame energie. Jorissa Neutelings en Remy Lammers laten zien hoe Vattenfall dit heeft aangepakt. 

B2B Digital