Digitale transformatie is geen doel
De digitale transformatie wordt vaak als doel gesteld. De reden: we missen de kansen die nieuwe technologie biedt.
De digitale transformatie wordt vaak als doel gesteld. De reden: we missen de kansen die nieuwe technologie biedt.
Eén van de belangrijkste doelstellingen van financiële dienstverleners is het optimaal bedienen van relaties.
Sinds een tijdje valt me op dat allerlei cookiepopups niet alleen om toestemming vragen, maar ook opties aanbieden onder het kopje “legitiem belang”
Cynthia Schultz helot onder de naam Structuurjunkie mensen structuur in hun leven te brengen. ‘Grip op de chaos te krijgen. Dat doe ik met planners, notitieboeken, online en offline trainingen.’
In een super snelle en complexe online wereld, wijst data ons de weg. Het lijkt alsof digital advertising een kwestie is van de beste algoritmes.
Snelheid en wendbaarheid zijn altijd belangrijk geweest binnen (online) retail. Bedrijven die snel kunnen reageren op veranderend klantgedrag leggen een stevige basis voor bedrijfscontinuïteit. Toch zijn er nog veel vragen. Deze whitepaper beantwoord de drie belangrijkste vragen over een (versnelde) transitie naar digital commerce.
Google heeft het beleid omtrent stalkerware in de Play-appwinkel aangepast, las ik. Wat zijn dat de gevolgen van?
Het jaarlijkse eCommerce trendrapport ‘Hitting The Mark’ van dotdigital heeft honderd merken waaronder HEMA, bol.com en G-Star RAW gescoord op basis van best practices voor e-mail, omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Benieuwd welke tips & tricks je hieruit kunt toepassen? En hoe een optimale customer experience eruit ziet? Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Niels Kolijn (dotdigital) en Michael Straathof (100%EMAIL).
De laatste tijd is er steeds meer aandacht voor bestrijdingsmiddelen en de impact ervan op het milieu.
In dit webinar gaat John Evans (Akeneo) in gesprek met Allen Bonde (Forrester) over de stand van zaken in omnichannel e-commerce in B2B. Daarnaast gaan zij in op het B2B-onderzoek van Forrester over het veranderende koopgedrag van zakelijke kopers en hoe je hierop inspeelt met productinformatiemanagement (PIM).
Het openbaar vervoer gebruik je op dit moment alleen als het echt nodig is. Er wordt nu naar alternatieven gezocht om je tijdens de coronacrisis te verplaatsen. Wat betekent dat voor VanMoof, het e-bike bedrijf van Taco Carlier? Carlier: ‘Het begin van de coronacrisis zorgde voor een totale freeze van het hele wereldwijde zakenleven en ondernemerschap. Het heeft zich daarna vrij onopgemerkt weer hersteld. Op dit moment is het bijna alsof iedereen alweer vergeten is hoe de eerste drie weken eruit zagen. Die eerste weken ervaarden we als een soort van IJstijd. We waren al een hele tijd aan het voorbereiden op de lancering van de nieuwe fietsen. Na die twee weken herstelde zich dat en kwamen we in een gigantische opleving. Iedereen moet toch een keer terug naar het werk en met de 1,5 meter afstand houden wordt dat lastig in de trein en metro.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een opmerkelijke combinatie van audioreclame in metrostations, billboards en een QR-code.
Een goede online vragenlijst voelt natuurlijk en simpel. De flow brengt je vanzelf bij de volgende logische vraag. Om zo’n lijst te maken zijn er honderden tools. Tripetto is daar één van. Op dit moment nog gratis en nog constant in ontwikkeling. Maar ook stabiel en betrouwbaar. ‘Het draait volledig en je kunt van alle functionaliteiten gebruik maken. Er komen ook op hele korte termijn een stevig aantal grote verbeteringen bij die ons zijn aangedragen door de eerste gebruikers van het product’, aldus bedenker Martijn Wijtmans.
Of je er nu ervaring mee hebt of niet, vrijwel iedereen kent Tinder. De populaire dating-app waarbij je al swipend zoekt naar een match. Voor het dan tot een date komt, ben je naar verluidt gemiddeld 38 uur verder. Breeze wil het anders doen. Je krijgt slechts twee profielen per dag te zien en heb je het gevoel dat je iemand leuk vindt dan volgt een ontmoeting in levende lijve. “Wij benadrukken dat het echt laagdrempelige dates zijn: gewoon eens een drankje doen om iemand te leren kennen. Wie weet hou je er een goede vriend aan over. Zo proberen wij de druk eraf te halen en laten zien dat het ook gewoon zo kan”, aldus CEO Joris van Doorninck.
In maart van dit jaar ging Nederland in de intelligente lockdown. Al snel werd duidelijk dat de ‘intelligent lockdown’, een economische crisis in haar kielzog had.