Privacy Shield ongeldig: wat kun je doen?
Nu het Privacy Shield ongeldig is verklaard, zijn veel organisaties zoekende wat ze nu wel of juist niet moeten doen.
Nu het Privacy Shield ongeldig is verklaard, zijn veel organisaties zoekende wat ze nu wel of juist niet moeten doen.
Aan TikTok, Snapchat en andere socials kun je een goede boterham verdienen. Dat weet Tim van der Wiel (GoSpooky) als geen ander. Sinds zijn twaalfde runt hij zijn social marketingbureau. Van der Wiel: ‘We zijn op dit moment eigenlijk drukker dan ooit. Een week na de lockdown zagen we een klein dipje door de bevroren budgetten. Wij proberen voor iedereen de beste service te leveren, of het nu goed of slecht met de klant gaat.’
Een kennis stuurt vaak screenshots heen en weer van privé WhatsApp gesprekken naar andere vrienden van die kennis.
Hoe houd je controle over je relatiedata en zorg je dat de kosten van dataonderhoud niet de pan uit rijzen?
Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Brant Cooper van Moves the Needle over hoe de innovatiegemeenschap zichzelf opnieuw heeft uitgevonden.
De zorgverzekeringsgegevens en burgerservicenummers van miljoenen Nederlanders waren online in te zien. Hoe kan dit gebeuren?
Een goede klantenservice is belangrijk. Maar het is voor een bedrijf vaak lastig om in de gaten te houden of alle gesprekken ook echt goed verlopen. Tailo wil de menselijke evaluatie van gesprekken vervangen door zogenoemde ‘conversational analytics’. Algoritmes die data analyseren. Groot voordeel: een algoritme kan veel data verwerken, terwijl een menselijke coach maar een paar gesprekken checkt. “Dat is enorm tijdrovend en het is de vraag welke gesprekken worden teruggeluisterd. De lange gesprekken waarschijnlijk niet, de korte ook niet. Dus dat is niet representatief”, aldus Jeroen Kromme, co-founder van Tailo.
Onder leiding van Ronald ter Voert (Emerce) gaan Huub Vermeulen (bol.com) en Alexander Graf (Spryker) met elkaar in gesprek over e-commerce platforms in de nabije toekomst. Zij geven antwoord op de belangrijkste vragen. Hoe ziet het B2B-landschap eruit in termen van platformen? En over 5 tot 10 jaar? Zal het landschap volledig veranderen? Hoe kunnen retailers en platformen samen groeien? Hoe kunnen marktplaatsen worden ingebed in een succesvolle kanaalstrategie? Is er ruimte voor meerdere platformen in één markt. En wat is er in Nederland veranderd door de markttoegang van Amazon? Hoe kun je relevant blijven voor je lokale klanten en partners?
B2B-e-commerce zit in de lift; het percentage van de werkzame beroepsbevolking dat in de afgelopen twaalf maanden een zakelijke online bestelling heeft geplaatst, groeide ten opzichte van vorig jaar met negen procentpunt naar 48 procent. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2020, een grootschalig onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers dat Multiscope in opdracht van Thuiswinkel.org, PostNL, De Nieuwe Zaak en Currence uitvoerde onder 3.899 Nederlandse werknemers.
Om de massa kennis te laten maken met virtuele mode ontwikkelden The Fabricant en Your Majesty LEEL.
Snel digitaal innoveren is nodig, maar het moet wel goed gebeuren. Je wil risicovolle projecten op de product backlog laten staan om je digitale wendbaarheid te behouden. Want hoe innoveer je in onzekere tijden wanneer het coronavirus zo weer kan terugkomen? Door gebruik te maken van de (remote) design sprint. Deze whitepaper beschrijft best practices voor digitale innovatie met de remote design sprint. Je krijgt alle handvaten om innovatieve oplossingen te bedenken en uit te werken tot een nieuw digitaal product.
Alles stond voor SwipeGuide in de startblokken begin dit jaar om de omzet te verviervoudigen. Maar door de coronacrisis verdubbelde de omzet ‘slechts’.
Nederlandse consumenten staan erg sceptisch tegenover het gebruik van robots in fysieke winkels. Een meerderheid (62%) wil er niet door geholpen worden.
Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Annemiek Bakker van Centraal Beheer over voice en chatbots.
Ja sorry, ik word een beetje chagrijnig van dit gedoe. Maar zoals ik -en velen met mij- al een paar jaar roep: je kunt niet vertrouwen op Privacy Shield.