More stories

E-commerce platformen in de nabije toekomst

Onder leiding van Ronald ter Voert (Emerce) gaan Huub Vermeulen (bol.com) en Alexander Graf (Spryker) met elkaar in gesprek over e-commerce platforms in de nabije toekomst. Zij geven antwoord op de belangrijkste vragen. Hoe ziet het B2B-landschap eruit in termen van platformen? En over 5 tot 10 jaar? Zal het landschap volledig veranderen? Hoe kunnen retailers en platformen samen groeien? Hoe kunnen marktplaatsen worden ingebed in een succesvolle kanaalstrategie? Is er ruimte voor meerdere platformen in één markt. En wat is er in Nederland veranderd door de markttoegang van Amazon? Hoe kun je relevant blijven voor je lokale klanten en partners?

B2B Digital
Premium

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online

B2B-e-commerce zit in de lift; het percentage van de werkzame beroepsbevolking dat in de afgelopen twaalf maanden een zakelijke online bestelling heeft geplaatst, groeide ten opzichte van vorig jaar met negen procentpunt naar 48 procent. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2020, een grootschalig onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers dat Multiscope in opdracht van Thuiswinkel.org, PostNL, De Nieuwe Zaak en Currence uitvoerde onder 3.899 Nederlandse werknemers.

B2B Digital
Premium

Kledingkast voor digitale fashion

Om de massa kennis te laten maken met virtuele mode ontwikkelden The Fabricant en Your Majesty LEEL.

Retail

Digitale innovatie met de remote design sprint, zo pak je het aan

Snel digitaal innoveren is nodig, maar het moet wel goed gebeuren. Je wil risicovolle projecten op de product backlog laten staan om je digitale wendbaarheid te behouden. Want hoe innoveer je in onzekere tijden wanneer het coronavirus zo weer kan terugkomen? Door gebruik te maken van de (remote) design sprint. Deze whitepaper beschrijft best practices voor digitale innovatie met de remote design sprint. Je krijgt alle handvaten om innovatieve oplossingen te bedenken en uit te werken tot een nieuw digitaal product.

B2B Digital

Willemijn Schneyder (SwipeGuide): ‘Inlevingsvermogen is belangrijker voor startups dan snelheid’

Alles stond voor SwipeGuide in de startblokken begin dit jaar om de omzet te verviervoudigen. Maar door de coronacrisis verdubbelde de omzet ‘slechts’.

Start-ups
Premium

Winkelende consument heeft weinig vertrouwen in robots

Nederlandse consumenten staan erg sceptisch tegenover het gebruik van robots in fysieke winkels. Een meerderheid (62%) wil er niet door geholpen worden.

Artificial Intelligence

Annemiek Bakker (Centraal Beheer): ‘We focussen ons op dialogen voor voice en chatbots’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Annemiek Bakker van Centraal Beheer over voice en chatbots.

Online marketing

Zullen we gewoon stoppen met de US cloud?

Ja sorry, ik word een beetje chagrijnig van dit gedoe. Maar zoals ik -en velen met mij- al een paar jaar roep: je kunt niet vertrouwen op Privacy Shield.

Legal

Digitale transformatie is geen doel

De digitale transformatie wordt vaak als doel gesteld. De reden: we missen de kansen die nieuwe technologie biedt.

Digital Transformation

Dataschoning in vijf stappen

Eén van de belangrijkste doelstellingen van financiële dienstverleners is het optimaal bedienen van relaties.

Data

Waarom hebben alle cookiepopups ineens een legitiem belang?

Sinds een tijdje valt me op dat allerlei cookiepopups niet alleen om toestemming vragen, maar ook opties aanbieden onder het kopje “legitiem belang”

Legal

Cynthia Schultz (Structuurjunkie): ‘Als mensen structuur willen dan moeten ze bij mij zijn’

Cynthia Schultz helot onder de naam Structuurjunkie mensen structuur in hun leven te brengen. ‘Grip op de chaos te krijgen. Dat doe ik met planners, notitieboeken, online en offline trainingen.’

Venture

Digital Advertising: laat het idee los dat je iedere klant individueel moet volgen

In een super snelle en complexe online wereld, wijst data ons de weg. Het lijkt alsof digital advertising een kwestie is van de beste algoritmes.

Online advertising

Waarom snelheid belangrijk is in een COVID-19-wereld

Snelheid en wendbaarheid zijn altijd belangrijk geweest binnen (online) retail. Bedrijven die snel kunnen reageren op veranderend klantgedrag leggen een stevige basis voor bedrijfscontinuïteit. Toch zijn er nog veel vragen. Deze whitepaper beantwoord de drie belangrijkste vragen over een (versnelde) transitie naar digital commerce.

B2B Digital

Hoe krijg je het voor elkaar: “Google-beleid op stalkerware was een typo”

Google heeft het beleid omtrent stalkerware in de Play-appwinkel aangepast, las ik. Wat zijn dat de gevolgen van?

Legal