More stories

Robert Verwaayen (Keen Venture Partners): ‘We moeten nu investeren in mensen die we nooit hebben ontmoet’

Een investeringsfonds is een partij met geld. Dat geld wordt in kleine veelbelovende bedrijven gestopt in de hoop dat zich dat na een aantal jaren fors uitbetaalt. Daarvoor is het belangrijk om als investeerder dat kleine bedrijf goed te leren kennen. Corona maakt dat lastig. “Ik ben nu met een investering bezig in de UK en ik heb die mensen nog nooit in levende lijve ontmoet. Het is heel raar om een investering van een paar miljoen euro te doen zonder dat je die mensen ooit in het echt hebt ontmoet”, aldus Robert Verwaayen general partner bij Keen Venture Partners.

Venture

Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt voor inzet van slimme deurbellen

Deurbellen met een ingebouwde camera mogen niet zomaar worden opgehangen richting buren of de openbare weg.

Legal

Vincent Hoogsteder (Objective): ‘We zijn als bedrijf op alle fronten transparant’

Data kan bedrijven helpen. Maar vaak wordt daar nog beperkt gebruik van gemaakt. Objective wil daar verandering in brengen. “Er zijn vaak maar weinig mensen binnen een bedrijf die echt blij zijn om data te gebruiken. Dat willen we veranderen. We willen zorgen dat data een grotere impact heeft binnen bedrijven. Dat is onze core missie”, aldus CEO Vincent Hoogsteder.

Analytics

Sonja Kresojevic (The Seedtime Collective): ‘Leiderschap in de wereld van start-ups is key’

Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Sonja Kresojevic van The Seedtime Collective over leiderschap in de wereld van start-ups en innovatie.

Innovatie

Het belang van feedmanagement: breng je webshop naar een hoger niveau

Met goed feedmanagement kun je het beheer van je productinformatie automatiseren. In dit artikel ga ik dieper in op hoe je dat inricht, welke tools er beschikbaar zijn en hoe je ervoor zorgt dat je een zo optimaal mogelijk ROI behaalt voor je webshop.

Customer Engagement

Privacy Shield ongeldig: wat kun je doen?

Nu het Privacy Shield ongeldig is verklaard, zijn veel organisaties zoekende wat ze nu wel of juist niet moeten doen.

Privacy

Tim van der Wiel (GoSpooky): ‘Instagram gaat enorm veel last krijgen van TikTok’

Aan TikTok, Snapchat en andere socials kun je een goede boterham verdienen. Dat weet Tim van der Wiel (GoSpooky) als geen ander. Sinds zijn twaalfde runt hij zijn social marketingbureau. Van der Wiel: ‘We zijn op dit moment eigenlijk drukker dan ooit. Een week na de lockdown zagen we een klein dipje door de bevroren budgetten. Wij proberen voor iedereen de beste service te leveren, of het nu goed of slecht met de klant gaat.’

Social

Mag je WhatsApp-screenshots met anderen delen?

Een kennis stuurt vaak screenshots heen en weer van privé WhatsApp gesprekken naar andere vrienden van die kennis.

Legal

Data retirement: ook data met pensioen

Hoe houd je controle over je relatiedata en zorg je dat de kosten van dataonderhoud niet de pan uit rijzen?

Data

Brant Cooper (Moves the Needle): ‘Innovatie is geen lange termijn maar begint nu’

Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Brant Cooper van Moves the Needle over hoe de innovatiegemeenschap zichzelf opnieuw heeft uitgevonden.

Innovatie

RTL: bsn’s van miljoenen Nederlanders online te zien door verlopen domeinnaam

De zorgverzekeringsgegevens en burgerservicenummers van miljoenen Nederlanders waren online in te zien. Hoe kan dit gebeuren?

Legal

Jeroen Kromme (Tailo): ‘We halen met algoritmes inzichten uit klantgesprekken’

Een goede klantenservice is belangrijk. Maar het is voor een bedrijf vaak lastig om in de gaten te houden of alle gesprekken ook echt goed verlopen. Tailo wil de menselijke evaluatie van gesprekken vervangen door zogenoemde ‘conversational analytics’. Algoritmes die data analyseren. Groot voordeel: een algoritme kan veel data verwerken, terwijl een menselijke coach maar een paar gesprekken checkt. “Dat is enorm tijdrovend en het is de vraag welke gesprekken worden teruggeluisterd. De lange gesprekken waarschijnlijk niet, de korte ook niet. Dus dat is niet representatief”, aldus Jeroen Kromme, co-founder van Tailo.

Customer Service

E-commerce platformen in de nabije toekomst

Onder leiding van Ronald ter Voert (Emerce) gaan Huub Vermeulen (bol.com) en Alexander Graf (Spryker) met elkaar in gesprek over e-commerce platforms in de nabije toekomst. Zij geven antwoord op de belangrijkste vragen. Hoe ziet het B2B-landschap eruit in termen van platformen? En over 5 tot 10 jaar? Zal het landschap volledig veranderen? Hoe kunnen retailers en platformen samen groeien? Hoe kunnen marktplaatsen worden ingebed in een succesvolle kanaalstrategie? Is er ruimte voor meerdere platformen in één markt. En wat is er in Nederland veranderd door de markttoegang van Amazon? Hoe kun je relevant blijven voor je lokale klanten en partners?

B2B Digital
Premium

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online

B2B-e-commerce zit in de lift; het percentage van de werkzame beroepsbevolking dat in de afgelopen twaalf maanden een zakelijke online bestelling heeft geplaatst, groeide ten opzichte van vorig jaar met negen procentpunt naar 48 procent. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2020, een grootschalig onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers dat Multiscope in opdracht van Thuiswinkel.org, PostNL, De Nieuwe Zaak en Currence uitvoerde onder 3.899 Nederlandse werknemers.

B2B Digital
Premium

Kledingkast voor digitale fashion

Om de massa kennis te laten maken met virtuele mode ontwikkelden The Fabricant en Your Majesty LEEL.

Retail