Team Human: onnodig gesomber over digitalisering
Douglas Rushkoff neemt in zijn boek Team Human stelling tegen digitalisering. Veel te zwartgallig, vindt marketeer Stephan Makatita.
Douglas Rushkoff neemt in zijn boek Team Human stelling tegen digitalisering. Veel te zwartgallig, vindt marketeer Stephan Makatita.
Niet alleen datacenterrs, maar de hele cloud-keten moet werken aan het terugdringen van uitstoot en energiegebruik.
Het einde van de cookie is nabij. Drie oplossingen om zonder cookies toch je potentiële klanten te bereiken.
In de afgelopen vijf jaar is de wereldwijde e-commerce omzet meer dan verdubbeld. B2B Commerce is getuige geweest van een nog snellere groei: de wereldwijde B2B eCommerce-markt is maar liefst zes keer zo waardevol als zijn B2C-tegenhanger. Dit heeft een aantal trends in online B2B-verkoop aangewakkerd die van invloed zijn op de klantervaring, het beheer van productinformatie en het aanbod van nieuwe e-commerce oplossingen, waaronder groei van omnichannel, mobile en de cloud. Lees in de whitepaper wat de toegevoegde waarde is van een PIM-platform.
Organisaties met een digitaal product zullen het zonder een experimenteercultuur bijzonder lastig krijgen om de aandacht van de gebruiker voor zich te blijven winnen
Een van de gouden standaarden binnen conversie optimalisatie is het uitvoeren van (A/B-) testen.
Consumenten zoeken online steeds vaker naar plaatsen ‘in de buurt’. Uit de laatste cijfers van Google Trends blijkt zelfs dat in Nederland het aantal ‘near me’ zoekopdrachten de laatste twee jaar met 350 procent is toegenomen. In dit webinar illustreren Peter van de Graaf (partner bij Booming en SEO advanced trainer) en Clarissa Filius (Local SEO specialist) aan de hand van cases en voorbeelden, hoe je Local Search wél effectief onderdeel kunt maken van je digitale marketing mix.
Facebook heeft aangekondigd vanaf februari 2021 een limiet toe te passen op het aantal advertenties dat een pagina tegelijkertijd kan weergeven.
Tegenwoordig zijn de mogelijkheden voor het meten van customer engagement eindeloos. Het is over het algemeen een grotere uitdaging om inzichten en concrete acties te destilleren uit deze enorme hoeveelheid data. Toch zijn data driven dashboard een belangrijke vereiste in digital marketing. Het zorgt ervoor dat je ‘on track’ blijft en grip houdt op je digitale KPI’s. Echter, hoe ontwikkel je een dashboard die voorziet in deze behoefte?
Twitter lijkt witte mensen op foto’s eerder uit te lichten dan zwarte mensen, bleek deze week uit tests van gebruikers.
Tegenwoordig draait e-mailmarketing om meer dan het verzenden van e-mails alleen. Het onderhouden en verrijken van databases behoort vandaag de dag tot het takenpakket van elke moderne E-mail Marketeer of Campaign Manager. Daarnaast beschikken veel organisatie beschikken over (rote of zelfs enorme e-maildatabases vol waardevolle inzichten, die je met wat analysewerk in kunt zetten om je e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Deze whitepaper beschrijft hoe je dit in drie stappen kunt doen.
Een investeringsfonds is een partij met geld. Dat geld wordt in kleine veelbelovende bedrijven gestopt in de hoop dat zich dat na een aantal jaren fors uitbetaalt. Daarvoor is het belangrijk om als investeerder dat kleine bedrijf goed te leren kennen. Corona maakt dat lastig. “Ik ben nu met een investering bezig in de UK en ik heb die mensen nog nooit in levende lijve ontmoet. Het is heel raar om een investering van een paar miljoen euro te doen zonder dat je die mensen ooit in het echt hebt ontmoet”, aldus Robert Verwaayen general partner bij Keen Venture Partners.
Deurbellen met een ingebouwde camera mogen niet zomaar worden opgehangen richting buren of de openbare weg.
Data kan bedrijven helpen. Maar vaak wordt daar nog beperkt gebruik van gemaakt. Objective wil daar verandering in brengen. “Er zijn vaak maar weinig mensen binnen een bedrijf die echt blij zijn om data te gebruiken. Dat willen we veranderen. We willen zorgen dat data een grotere impact heeft binnen bedrijven. Dat is onze core missie”, aldus CEO Vincent Hoogsteder.
Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Sonja Kresojevic van The Seedtime Collective over leiderschap in de wereld van start-ups en innovatie.