More stories

Pepsi met Google in WebVR

Pepsi heeft samen met Google een online campagne gemaakt waarbij de reclamecommercial van televisie wordt verlengd naar virtual reality.

Virtual reality

De Bijenkorf met Valentijnsactie op Happn

De Bijenkorf houdt komende weken een reclamecampagne waarbij het gebruikers van datingapp Happn verleidt om op 14 februari naar het warenhuis te komen. Mogelijk keren ze huiswaarts met een date.

Campagnes

Methodiek voor klantgerichte campagnes

Door een goed inzicht in de klantreis ben je als marketeer beter in staat om campagnes te personaliseren. Dit komt ook de campagne performance ten goede, maar hoe doe je dat? In dit webinar wordt ingegaan hoe je een Campaign Supernova kan worden, welke voordelen het je als marketeer biedt en hoe je door gebruik te maken van zes principes je eigen next generation campagnes kan ontwikkelen.

Campagnes

CS Digital Media upgradet netwerk digitale abri’s

De exploitant van digitale abri’s CS Digital Media is begonnen met de upgrade van zijn schermennetwerk.

Programmatic

Campagne-structuur voor de nieuwe generatie campagnes

Het winnen van nieuwe klanten en het behouden van bestaande klanten is moeilijker dan ooit. Klanten zijn continu op zoek naar een gepersonaliseerd aanbod van informatie, producten of diensten. In dit eBook wordt dieper ingegaan op: wat er mis gaat in de ‘oude’ campagnes, wat de nieuwe generatie campagnes inhoudt en hoe je een Campaign Supernova kunt opbouwen.

Campagnes

Belsimpel start nieuwe jaar met rebranding

Telefoonverkoper Belsimpel.nl begint het nieuwe jaar met een grootscheepse rebranding. Samen met bureau Dawn wordt een campagne gevoerd waarin de term Belsimpel Methode de boventoon voert.

Campagnes

FRMWRK bouwt bewustwordingscampagne eenzame ouderen

Het Rotterdamse internetbureau FRMWRK bouwde, met het oog op de kerstperiode, afgelopen weekend tijdens een hackathon een bewustwordingscampagne rondom eenzame ouderen.

Campagnes

Qban aan de slag voor New York Pizza

Bureau Qban is door New York Pizza gevraagd een offline campagne te vertalen naar een online omgeving. De creatieven gebruiken locatiegebaseerde reclame en digital out of home.

Creative

Mobiel.nl kiest The Odd Shop

Telecomwinkel Mobiel.nl vraagt The Odd Shop om te helpen zijn merkpositionering te verstevigen.

Marketing

datingapp Happn en L’Oreal: ‘leuk experiment’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer duiken ze in datingapp Happn voor een actie van L’Oreal.

Campagnes

3Dabout.me kiest voor RLVNT

Technologiebedrijf 3Dabout.me kiest voor RLVNT om zich te laten ondersteunen op het gebied van merkpositionering, mediastrategie en creatie.

Campagnes

Slimmere campagnes zorgverzekeraars in overstaptijd doorbreken ratrace

Nu voor zorgverzekeraars het overstapseizoen aanbreekt, krijgt de online marketing weer een impuls. Opvallend genoeg vertoont die inzet ieder jaar grote gelijkenissen. Dat terwijl er met data heel wat meer te doen is, zo wordt duidelijk uit onze analyses.

Online advertising

Bereik smartphone groter dan tablet en laptop

De mobiele telefoon is hét digitale medium bij uitstek geworden, met onder de 20- tot 34-jarigen het grootste bereik. Bij de groep 35- tot 49-jarigen nog net niet.

Publishing

Vodafone omarmt in nieuwe campagne mogelijkheden toekomst

Vodafone neemt na negen jaar afscheid van ‘Power to you’ als merkclaim en omarmt ‘The Future is Exciting. Ready?’. Zo wil het telecombedrijf duidelijk maken wat allemaal met moderne technologie mogelijk is.

Campagnes

Adfactor: Meer video, meer first party data

Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.

Marketing