More stories

Paul Haenen dubbelrol in nieuwe campagne Pricewise

Vandaag gaat een serie nieuwe Pricewise commercials van start. Met een dubbele hoofdrol voor Paul Haenen als Bob en Emmy, karakters die in de jaren negentig te zien waren bij de VPRO.

Campagnes

Campagnepanel Delta Airlines: ‘onvoldoende lef’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer kunnen singles via Delta Airlines een vakantieselfie maken voor hun Tinderprofiel.

Marketing

Shazam biedt ‘homepage takeover’

Shazam introduceert een nieuwe reclamevorm: de Brand takeover. Adverteerder kunnen tegen betaling zeker een kwart van het openingsscherm van de app overnemen.

Campagnes
Premium

Tele2 blijft klant bij iProspect

Tele2 Nederland heeft na een een pitch weer gekozen voor iProspect om zijn digitale mediabelangen te behartigen in de reclamemarkt.

Digital Agencies

Online Bereiksonderzoek uitgebreid met Facebook, Google en Twitter

VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met cijfers van Facebook, Google en Twitter. Dat zet de oude top 20 helemaal op zijn kop, want elf titels moeten voorrang geven aan Amerikaanse webdiensten.

Online advertising

VidaXL start campagne voor grotere zichtbaarheid

Het internationaal werkende online warenhuis VidaXL begint in Nederland een crossmediale reclamecampagne om zijn zichtbaarheid te vergroten.

Campagnes

Nederlandse radio krijgt programmatic audio buying

De exploitant van grote Nederlandse radiozenders OMS begint de eerste technische proeven met programmatic audio buying. Hiertoe zet de digitale tak OMX de technologie van Triton Digital in.

Programmatic

Google verzint reclameconcept voor virtual reality

Hoe moet reclame er in virtual reality uitzien zonder dat het echt storend is? Die vraag stelden de technici in Googles knutselschuur Area 120 zich. Ze verklappen hun antwoord waar anderen nu op mogen voortborduren.

Campagnes

Nederlandse ‘ambassade’ Cannes drukbezocht

Driehonderd internationale bezoekers kwamen vorige week langs in de Nederlandse stand van de Embassy of Dutch Creativity, de verzamelde Nederlandse vertegenwoordiging op Cannes Lions.

Campagnes

Campagnepanel Opel: ‘Influencer mist’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer mogen belangstellenden betalen met YouTubeviews bij Opel. Site: opel.nl Klant: […]

Campagnes

Ligatus voegt Google DBM toe aan nativenetwerk

Google DBM is de laatste grote DSP-partner die Ligatus aan zijn programmatic nativenetwerk toevoegt. Adverteerders kunnen native advertising op een programmatic wijze via Google Doubleclick Manager gaan verkopen.

Campagnes

Case National Geographic: Einstein tekent Twitter-selfies

Een robotarm die getwitterde selfies in Albert Einsteins handschrift namaakt. Met dit ‘slimme’ krijtbord bracht National Geographic haar eerste dramaserie Genius onder de aandacht bij nieuw publiek op festival SxSW.

Campagnes

YouTube verleidt reclamebranche tot bumper ads

Bumper ads op YouTube dragen substantieel bij aan brand awareness en ad recall, aldus onderzoeksresultaten die de videodochter van Google gisteren op Cannes Lions deelde. Om meer kunde in de markt te brengen, publiceert het ook een online cursus voor creatieven.

Campagnes

Bezoekers zien ‘uithoek’ van Cannes door mobile ads

Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.

Campagnes

Dorst & Lesser opent kantoor in Brussel

Socialmediabureau Dorst & Lesser heeft een kantoor geopend in Brussel om daar vandaan zijn internationale klanten te kunnen bedienen.

Campagnes