Nederland 18 keer op shortlists Cannnes Lions
Het jaarlijkse internationale prijzencircus Cannes Lions is begonnen. In de Franse badplaats vielen achttien nominaties toe aan Nederlandse bureaus, waaronder veel digitaal werk.
Het jaarlijkse internationale prijzencircus Cannes Lions is begonnen. In de Franse badplaats vielen achttien nominaties toe aan Nederlandse bureaus, waaronder veel digitaal werk.
Na een bureauoriëntatie is Fitzroy aan de slag gegaan voor NU.nl. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan.
Particulieren die hun auto willen verkopen, kunnen een persoonlijk videocommercial laten maken door Centraal Beheer. De filmpjes kunnen ze op socialmedia en autosites zetten.
Google is begonnen de Europese consument warm te maken voor stembediening van telefoons en computers. In Duitsland en Frankrijk zijn nu campagnes live om de Google Assistant te promoten.
Een campagne rondom de feestdagen met daarin naast een pop-up store zo’n beetje ieder denkbaar digitaal middel, heeft IKEA’s webwinkel op de kaart gezet. Tijdelijk althans. Opvallende keuze: het bedrijf heeft tv links laten liggen. Dat vertelde Nina Balvert, Country Digital Manager, gisteren op Emerce Digital Marketing Live!. Het resultaat: in de laatste zes weken van het jaar zette het online een derde meer om.
Eindhoven Airport heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd, die is ontwikkeld door IN10. Daarin ligt de focus op de tachtig bestemmingen die het netwerk van de Brabantse luchthaven inmiddels telt.
KLM is gestart met een moederdagcampagne. ‘Call your Mom moet moeders en kinderen samenbrengen via een nieuw interactief platform. Hier kunnen mensen over de hele wereld tot en met 11 mei 2018 videogesprekken houden met hun moeder.
DPDgroup heeft de hulp ingeroepen van de Britse filmregisseur Simon Levene voor zijn nieuwe online campagne #LawsOfDelivery. Daarin staan de diensten die DPDgroup ontwikkeld heeft om online aankopen te vergemakkelijken in de schijnwerpers: Predict, Pickup, Live-Tracking en retouroplossingen.
Autofabrikant Renault zet Shazam in voor een commercial in virtual reality. Thema: de nieuwe Star Wars-film. Wie bij een bushalte in een van de 25 EU-lidstaten staat, kan de reclame met zijn telefoon activeren.
De stad en provincie Groningen beginnen een mediacampagne om zich te vestigen als een van Nederlands leidende digitale steden.
De genomineerden voor de SpinAwards 2018 zijn bekend. In totaal zijn er dit jaar 84 nominaties. De nieuwe categorieën ‘Artificial Intelligence’ en ‘AR&VR’ hebben meerdere bijzonder vooruitstrevende nominaties voortgebracht. De grootste kanshebbers in getal zijn DDB & Tribal Amsterdam, KPN en N=5.
KLM voert een proef uit met het personaliseren van audiocommercials op Spotify. Op basis van het luistergedrag en realtime omgevingsfactoren krijgt de luisteraar een bijpassende boodschap te horen over een Europese citytripbestemming.
Het Van Gogh Museum voert op socialmedia de campagne #Vincentdeservesthis in de hoop regisseur Hugh Welchman te helpen een Oscar te winnen voor zijn film ‘Loving Vincent’.
De commercials voor de nieuwe internationale reclamecampagne ‘Book Your Next Story’ van Booking.com zijn gemaakt met video’s van zijn eigen medewerkers.
De specialist in mobiele reclame MobPro lanceert met Hans Veldhorst, voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather, het nieuwe creatieve bureau 24AM.