More stories

D-reizen: vergelijken van deals

D-reizen heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin de nadruk wordt gelegd op het vergelijken van deals. Eerder werd de VakantieXperts-campagne gelanceerd waarin dat deel van de D-rt Groep wordt gepositioneerd als specialist in maatwerk.

Campagnes

SpinAwards in handen van Sijthoff Media

De uitgever van Adformatie, Binnenlands Bestuur en AG Connect, Sijthoff Media, neemt de SpinAwards over.

Campagnes

Rookvrij.nl start landelijke online en rtv-campagne

De Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds starten vandaag een landelijke multimediale campagne tegen roken rondom kinderen. Op de nieuw ontwikkelde site en app is het mogelijk te melden dat en welke sportvelden, speelplekken en schoolpleinen rookvrij moeten worden.

Campagnes

KLM en de Persgroep belichten onbekende citytripbestemmingen

De campagne Europa Onontdekt waarmee KLM Nederland samen met de Persgroep minder voor de hand liggende citytripbestemmingen promoot, is voor twee jaar verlengd. In totaal komen zestien steden aan bod, waaronder Warschau, Nice en Bilbao. 

Campagnes

Vodafone-campagne: racen met je brein

Een racewagen op afstand besturen met de kracht van je hersenen. Bezoekers van Vodafone-winkels konden afgelopen zomer Formula Brain in een simulator spelen. Met een finale op het circuit van Lelystad.

Campagnes

NU.nl begint crossmediale reclamecampagne

NU.nl houdt komende drie weken een grote reclamecampagne op internet en offline onder het mom ‘Non-Stop-Nu’. “We willen groeien”, zegt hoofdredacteur Geert-Jaap Hoekman “Mensen moeten weten wat voor hen kunnen betekenen.”

Campagnes

Alibaba werkt aan buitenlandse bekendheid

Alibaba stelt na een pitch het mediabureau MediaCom aan om zijn bekendheid op markten buiten China te werken.

Communicatie

HotelSpecials scoort met unieke bid management methodiek

SEA bid management wordt steeds vaker toegepast. Vaak worden de bid rules ingesteld, gebaseerd op historische data. Omdat de resultaten in de reisbranche sterk beïnvloed worden door fluctuerende prijzen en beschikbaarheid, ontwikkelde HotelSpecials juist een voorspellend model waarbij die biedingen automatisch worden verhoogd of verlaagd. Resultaat; lagere marketingkosten en een hogere conversieratio.

Search

Snickers-campagne via e-sports: Boodschap afwezig

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer zoekt Snickers aansluiting met een jongere doelgroep via e-sports en social influencers in het PSV-stadion.

Campagnes

De DENHAM app: salesactie leidt tot zes keer meer conversie

Van de tijd die we op onze smartphone zitten besteden we 85 procent aan apps, dus stellen we zeer hoge eisen aan snelheid en gebruiksgemak.  DENHAM de Jeanmaker uit Amsterdam deed het. Het fashionmerk wist niet alleen heel veel fans te verleiden om de app te downloaden, maar gaf met een exclusieve sales-actie ook de omzet een boost.

Conversie

OMD gaat online en offline campagnes L’Oréal Nederland verzorgen

Vanaf oktober gaat mediabureau OMD alle online en offline campagnes voor L’Oréal Nederland verzorgen.

Campagnes

Unilever en Foodlab brengen online fanmarketing naar winkelvloer

Unilever zet voor de promotie van zijn campagne Lekker veel groente met Knorr! fanmarketing in, waarbij een online propositie zich door vertaalt naar offline met een winkelvloeractivatie.

Marketing

Philips met AR-app baarddragers in Cannes

‘Hoe zou een baard mij staan en welke precies?’, is een vraag die menig man zich wel eens stelt. Philips geeft antwoord op die vraag met een speciale AR-app, die het deze week toonde in Cannes.

Mobile

D-reizen lanceert WhatsApp-game

D-reizen heeft een game ontwikkeld voor op WhatsApp. Teams van vrienden, familie en collega’s gaan de strijd aan met elkaar en maken kans op een reischeque van 1250 euro. 

Campagnes

Campagnepanel: Knorr maakt creatief gebruik van AI

‘Eat Your Feed’ verandert je Insta-feed in een menukaart. Met recepten die mogelijk worden gemaakt door Knorr. Het merk van Unilever heeft in Engeland een campagne draaien dat gepersonaliseerde maaltijden maakt op basis van iemands specifieke ervaringen. Een AI-tool leest zijn feed uit en zoekt overeenkomsten met een receptendatabase. De draai naar het exotische is het gevolg van een herpositionering van het merk Knorr. De marketeers werken niet enkel meer met demografische kenmerken maar pakken het domein ‘flavour & foodiness’.

Campagnes