More stories

Invloed lage prijs op conversie beperkt

Hoewel prijsvechters het retaillandschap online blijven opschudden, gaat slechts 15 procent van de consumenten altijd voor de laagste prijs. Zij zijn dus te beïnvloeden met redenen die verder gaan dan de prijs alleen.

Customer Experience
Premium

Personalisatie e-commerce inmiddels plug and play

Nog geen tien procent van de belangrijkste online retailers heeft op dit moment voor een goede integratie van het e-commerceplatform met tools voor personalisatie gezorgd. En dat terwijl personalisatie belangrijker lijkt te worden.

E-commerce platforms

Apex Hotels over OTA’s: beter samen- dan tegenwerken

“Hotels moeten niet alleen prijs en beschikbaarheid op elkaar afstemmen. Een bredere commerciële aanpak is nodig zodat klanten zich betrokken voelen bij het hotel en worden aangetrokken door de meest kosteneffectieve distributiekanalen,” zegt Clinton Campbell van Apex Hotels.

Travel

Tv-commercial stimuleert e-shopping

Second screens fungeren steeds meer als een verlengstuk van (online) televisie en video op het hoofdscherm. Kijkers raken door het ene scherm getriggerd om op het andere scherm actie te ondernemen.

Conversie

Datatrics: Platform voor predictive marketing

“We willen het online platform zijn voor marketeers”, vertelt Christiaan Proper van startup Datatrics. “Alle databronnen zoals e-mailmarketing tools, Google Analytics, social channels, CRM-data brengen we samen.

Analytics

Dynamische content voor een terugkerende gebruiker

Hoe vaak koop je een broek, gadget of cadeau al meteen bij de eerste keer dat je het product ergens in een webshop ziet? Als webshophouder krijg je vaak een tweede kans om je bezoeker alsnog te laten converteren. Eén van de manieren waarop je dat kunt bereiken, is met dynamische productlijsten.

Conversie

Dit is je marketing checklist voor de feestdagen 2016

Zijn de feestdagen doorslaggevend voor je jaaromzet? Dan ben je bij lange na niet de enige. Maar is je marketing wel klaar voor de feestdagen? Kun je wel wat inspiratie gebruiken om optimaal te profiteren van de komende feestdagen?

Conversie

Call tracking rukt op: betere attributie van telefonische conversie

De investering in de mobiele aanwezigheid heeft invloed op de klantreis en de manier waarop consumenten telefonisch contact leggen. Dat verandert de conversie-attributie: call tracking rukt op.

Conversie

SAP leidt nog altijd de Nederlandse CRM markt

Ongeveer een derde van de Nederlandse bedrijfsvestigingen gebruikt een CRM-pakket. SAP is met circa 9 procent daarbij nog altijd de grootste partij. Dit blijkt uit analyse door Computer Profile.

Conversie

Hoe maak ik een landingspagina onweerstaanbaar?

Wat is het geheim van een onweerstaanbare landingspagina? Een pagina waar je van bezoekers kopers maakt? Je hebt er vast wel wat gedachten bij. In dit artikel toon ik je de vier allerbelangrijkste eigenschappen van succesvolle landingspagina’s.

Conversie

Google update: (toch weer) gratis A/B-testtool

Eén van de zes tools binnen de Google Analytics 360 suite was (weer) een A/B-testtool, genaamd Optimize 360 gaven. Tegen de verwachtingen in werd deze week bekend gemaakt dat Google van deze tool ook een gratis versie beschikbaar gaat stellen.

Conversie

‘Sunweb blijft een pakketaanbieder’

Sunweb.nl is het belangrijkste verkoopkanaal van de gelijknamige touroperator. Er wordt dan ook continu gekeken wat er beter kan. Volgens commercieel directeur Tim Van den Bergh van moederbedrijf Sundio is personaliseren op een klantvriendelijke manier de grootste uitdaging. “Wij willen ook niet-klanten relevante content bieden.”

Travel

Alle 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini toegepast op e-mailmarketing

In deze blog lees je wat de beïnvloedingsprincipes van Cialdini inhouden, inclusief voorbeelden én het nieuwe zevende beïnvloedingsprincipe, toegepast op e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Mannen spenderen meest in social

Over het nut en succes van sociale koopknoppen lopen de meningen flink uiteen. Wat blijkt? Vooral Nederlandse jongeren (16-24 jaar) zijn bereid te kopen via social media (54 procent). Daarentegen geven 35-44-jarigen het meeste geld uit per aankoop: 78 euro.

Social

Behavioral targeting verandert naast koopintentie ook zelfbeeld

‘Behavioral targeting’ heeft op een veel dieper psychologisch niveau invloed dan tot nu toe werd aangenomen. Dat blijkt uit een studie van drie wetenschappers, verbonden aan de Ohio State University.

Online advertising