More stories

Mannen spenderen meest in social

Over het nut en succes van sociale koopknoppen lopen de meningen flink uiteen. Wat blijkt? Vooral Nederlandse jongeren (16-24 jaar) zijn bereid te kopen via social media (54 procent). Daarentegen geven 35-44-jarigen het meeste geld uit per aankoop: 78 euro.

Social

Behavioral targeting verandert naast koopintentie ook zelfbeeld

‘Behavioral targeting’ heeft op een veel dieper psychologisch niveau invloed dan tot nu toe werd aangenomen. Dat blijkt uit een studie van drie wetenschappers, verbonden aan de Ohio State University.

Online advertising

A/B-testen: wanneer is stoppen beter dan doorgaan?

A/B-testen vormt de ruggengraat van de e-commerce. Optimale conversie realiseer je echter niet alleen door te testen, maar ook door te weten wanneer je een test stopt en een nieuwe start.

Conversie

Productpagina’s Booking.com door de tijd heen

Over Booking.com bestaat er een bijzondere mythe. Namelijk dat de kans dat je een pagina bekijkt waar géén A/B test op draait enorm klein is. In dit artikel wordt de focus gelegd hoe Booking.com haar product-(of accommodatie-) pagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld.

Conversie

Hoge standaard in logistiek beïnvloedt conversie van webwinkel

Met al hun marketinggeweld trekt een selecte groep van e-commercebedrijven niet alleen een groot deel van de markt naar zich toe. Ze zetten ook de standaard op het gebied van logistiek. Die standaard heeft invloed op de conversie van andere winkeliers.

Fulfillment

E-commerce volgens Centralpoint: B2C-standaard in een B2B-omgeving

Terwijl veel B2B-bedrijven nog worstelen met e-commerce, zijn er ook die al jaren succesvol online verkopen. Centralpoint bestaat dit jaar vijftien jaar en zet voor het eerst meer dan 100 miljoen euro om. Welke ontwikkeling maakt deze online aanbieder van IT-producten door? Over een B2C-aanpak in een B2B-omgeving.

B2B Digital

Optimaliseer de conversie met de juiste betaalmix

Bijna 50 procent van de consumenten geeft aan in een webshop af te haken als ze niet kunnen betalen zoals ze willen. Een verkeerde betaalmix is dus een conversiekiller. Hoe bepaal je welke betaalmethoden je het beste kunt aanbieden?

Payment

Het effect van overtuigingstechnieken op onze emoties

‘Erg gewild’, ‘Vandaag 30% korting’, ‘Slechts 5 over’. Op bijna alle commerciële websites worden overtuigingstechnieken gebruikt om te zorgen dat je sneller iets koopt. Maar is dit altijd een goed idee om te gebruiken op je website? En welke negatieve aspecten zitten hieraan? Door middel van neuromarketingonderzoek kan de beleving van deze overtuigingstechnieken inzichtelijk worden. Dit is getest op een site waar deze duidelijk aanwezig zijn, namelijk Booking.com.

Conversie

App Store Optimization: betaald verkeer maakt plaats voor organisch

Binnen het thema conversie van mobiele appgebruikers is een verschuiving gaande. Betaald verkeer maakt plaats voor de organische variant. De gebruikelijke metric CPI (Cost Per Install) wordt hierdoor minder bruikbaar.

Conversie

Bol.com start uitgebreid advertentieprogramma

Bol.com kondigt een heel nieuwe afdeling Marketing & Media Services aan die bedrijven gaat helpen bij het plaatsen van gerichte advertenties op het eigen platform.

Conversie

Uit Netflix’ data: dit doen productafbeeldingen met een bezoeker

Netflix weet als geen ander dat online bezoekers in een fractie van een seconde bepalen of zij een product afnemen, of het aanbod weer wegklikken. Maar op basis waarvan? Welke informatie overtuigt en wat kunnen anderen hiervan leren?

PIM

Betere aankoopbegeleiding bij ZZP Pensioen met marketing automation

Wat als blijkt dat de online content – en daarmee het product – zo ingewikkeld is dat de conversie achterblijft? Met die uitdaging kampte verzekeraar Loyalis. Voor de verkoop van het online ZZP-pensioenproduct moest de doelgroep onder meer met marketing automation beter worden begeleid in het aankoopproces. De casus werd onlangs beloond met een zilveren Dutch Interactive Award.

Marketing automation

Het beste resultaat uit je display campagne: van opbouw tot optimalisatie

Zoals bij elk campagnetype is de inrichting van de Google display campagne cruciaal voor de prestaties. Het displaynetwerk van Google is groot en kent meerdere targetingmethodes en advertentie-indelingen. Wat levert het meeste resultaat op? Er is maar een manier om daar achter te komen en dat is door het te testen.

Online advertising

Conversie smartphone Benelux blijft achter bij andere landen

Marketeers in de Benelux slagen er minder goed in om mobiele bezoekers te converteren dan hun collega’s in andere Europese landen. In omringende landen ligt het conversiepercentage tot wel een hele procentpunt hoger. Dat blijkt uit de resultaten van de Adobe Digital Index: Europe Best of the Best 2015 – een onderzoek naar de digitale prestaties van bedrijven en consumentengedrag.

Conversie

Mobiele zoekfunctie e-commerce voldoet te vaak niet

Bijna geen van de zoekfuncties in webwinkels is afgestemd op hoe consumenten die in praktijk willen gebruiken. Daarmee laten winkeliers conversie en dus omzet liggen.

Conversie