More stories

Optimale merkbeleving en meer conversies? Focus op brand-optimalisatie

In mijn rol als conversie-optimalisatieconsultant houd ik me bezig met het zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken van websites, wat uiteindelijk ook voor meer conversie zorgt. En ik merk dat het vakgebied verandert. In dit blog wil ik laten zien wat de optimale combinatie is tussen performance enerzijds, branding anderzijds en hoe deze combinatie zorgt voor betere resultaten.

Conversie

Gepersonaliseerde video: welke tools zijn er?

Gepersonaliseerde video’s zijn één van de meest effectieve manieren om je sales en marketing nog persoonlijker te maken en daarmee je conversie fors te verbeteren. Met de tools uit dit artikel kun je zelf op een laagdrempelige manier aan de slag om gepersonaliseerde video’s te realiseren.

Conversie

Bidroom opent de aanval op Booking.com

De Nederlandse start-up Bidroom wil hotelboekingen wegkapen van Booking.com en andere grote online reisagenten. Wie bij deze OTA’s een hotel heeft geboekt, krijgt van Bidroom een lagere prijs, vertelt CEO en medeoprichter Michael Ros.

Travel

Browser meer gebruikt voor serieuze aankopen

Voor de meeste activiteiten op hun smartphone gebruiken Nederlanders het liefst een app. Denk aan e-mail, social media, bankieren en het bestellen van eten. Serieuzere aankopen worden bij voorkeur echter via een browser gedaan. Zo gebruikt slechts 5 procent een app voor het boeken van een reis.

Conversie

Oaky: tevredener gasten en hogere omzet voor hotels

TripAdvisor, Yelp of Zoover: online-beoordelingen zijn er te over. In de hotelmarkt is reputatie meer dan ooit doorslaggevend. Oaky haakt in op hogere verwachtingen door al tijdens het verblijf feedback van gasten te verzamelen. “Ruim voordat zij inchecken zetten we effectieve upselltechnieken in”, zegt Erik Tengen, medeoprichter van Oaky.

Travel

Waarom bewust onderzoek niet goed werkt

Traditionele onderzoeken zoals enquêtes en interviews hebben een groot nadeel: de ondervraagden zullen sociaal-wenselijke antwoorden geven of hun best doen om de onderzoeker te pleasen. De resultaten van deze bewuste onderzoeken zijn dus niet betrouwbaar. Neuromarketing lost dit probleem op.

Customer Experience

Tijdsmeting: van winkelmand tot deurmat in Europa

Deze infographic van Visual Meta GmbH geeft aan hoe lang het duurt voordat Europeanen een online bestelling afronden. De meeste aankopen vinden plaats binnen 24 uur, maar de perfecte jurk kiezen vergt toch wat meer tijd. Het langste doet men over meubelstukken en er wordt het minst nagedacht over de aanschaf van zonnebrillen en speelgoed. ‘

Conversie

Hoe sales en marketing samen meer conversie realiseren

Sales en marketing zijn het meest effectief wanneer ze goed op elkaar zijn afgestemd, maar liggen helaas vaak nog niet op één lijn. Daarom geven we je een aantal handige tips die de conversie van je leads drastisch kan verbeteren.

B2B Digital

Data-interpretatie: de meest gemaakte fouten

Hoe behoeden we onszelf ervoor geen verkeerde conclusies uit data te trekken? Fluctuaties van resultaten zouden eigenlijk altijd vanuit langetermijnoogpunt bekeken moeten worden. Check met dit artikel of jij als datagladiator van de Romeinse keizer een ‘thumbs up’ of ‘thumbs down’ zou krijgen. Wat zijn de meest gemaakte fouten als het gaat over de interpretatie van data? 

Analytics

Amazon Dash nu ook virtueel

Amazon heeft het zogenoemde Dash-concept nu ook virtueel toegepast. Dash-knoppen zijn fysieke knoppen waarmee Amazon klanten herhalingsaankopen kunnen doen, bijvoorbeeld van waspoeder.

Conversie

Rodger Buyvoets (Crobox): ‘zo beïnvloeden wij koopgedrag’

‘Dit product is de bestseller van de week’. Of: ‘van deze kamer zijn er nog slechts twee beschikbaar’. Iedereen die wel eens online koopt of boekt herkent deze mededelingen. Het zijn berichten die het koopgedrag van klanten proberen te beïnvloeden. Het Amsterdamse bedrijf Crobox is gespecialiseerd in het beïnvloeden van dat koopgedrag.

Conversie

Staatsbosbeheer: selfservice technologie verhoogt conversie

Door teruglopende subsidies moest Staatsbosbeheer op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Besloten werd om meer te doen met de kampeerterreinen. Dankzij een slimme toepassing van digitale technologie steeg het aantal boekingen flink.

Travel

Belang zachte landing wordt onderschat

De perfecte route uitstippelen maar nooit aankomen op de bestemming – dat is wat er aan de hand is bij veel mediacampagnes. De boodschap is aansprekend en mooi verpakt, maar na de verleiding om te klikken komt bij de consument de teleurstelling, omdat de landingspagina niet aan zijn verwachtingen voldoet.

Conversie

Conversie-attributie is flauwekul

Soms is het tijd om iets te doen wat je niet eerder hebt gedaan. Dit is zo’n moment. Een moment waarbij ik de bestaande opvattingen van de gevestigde orde met betrekking tot conversie-attributie ga ontkrachten in de vorm van mijn eerste blog.

Attributie

333Travel: terug naar de kern met rebranding

333Travel biedt individuele maatwerkreizen en bouwstenen aan in Azië, Amerika en Zuid-Afrika. De reisorganisatie heeft net een rebranding achter de rug, vertelt IT-manager Remco Loup. “We waren vergeten waar onze kracht ligt.”

Travel