Koopknoppen via sociale media werken niet
Koopknoppen bij sociale media als Facebook en Pinterest werken niet. Dat zegt e-mail marketing-specialist Campaigner. Er wordt nauwelijks omzet gegenereerd.
Koopknoppen bij sociale media als Facebook en Pinterest werken niet. Dat zegt e-mail marketing-specialist Campaigner. Er wordt nauwelijks omzet gegenereerd.
Een beter beeld van welk kanaal heeft bijgedragen aan de conversie leidt tot een betere verdeling van marketingbudget. Maar in hoeverre heeft de marketeer het idee dit goed in praktijk te brengen?
Zeven op de tien marketeers vinden conversieattributie belangrijk maar 40 procent weet niet hoe ze dit moeten aanpakken, blijkt uit onderzoek van Adroll. Bram de Jonge geeft tips aan Hans Voorn tijdens Performance 2016.
Wat is nou daadwerkelijk de waarde van een online advertentie-impressie? Het is een steeds terugkerende discussie, waar het definitieve ei nog niet over is gelegd.
Kopen via Pinterest lijkt niet echt van de grond te komen. Dat zegt in elk geval het grote Amerikaanse warenhuis Macy’s.
Wie push-berichten verstuurt, doet er goed aan dit zo vroeg mogelijk in de week te doen. Op maandagen opent namelijk 3,06 procent van de ontvangers de berichten, terwijl op zaterdag nog slechts 2,6 procent dit doet. De zondag is weer wat geschikter met 2,88 procent.
Het aantal bezoeken aan webwinkels via smartphones is dit jaar met 54 procent gestegen en opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit gegevens van Adobe.
Sinds een aantal jaren is er bijzonder veel aandacht voor de toepassing van ‘persuasive profiling’ in websites en e-commerce. De verleidingsprincipes van Cialdini zijn vaak de basis. Maar, vindt Rodger Buyvoets van Crobox, er is meer dan Cialdini. De techniek blijft onnodig beperkt. Zijn bedrijf poogt hier wat aan te doen met eigen software.
Stel, je bent vol goede moed gestart of bezig met de conversie optimalisatie van je website of webshop. Je hebt je data geanalyseerd, het bezoekersgedrag op knelpunten gemeten en geanalyseerd, misschien ook polls of enquêtes onder bezoekers en klanten gehouden, haarscherpe hypotheses opgesteld, en nu ben je klaar voor het A/B testen van die hypotheses. Maar je lijstje met A/B tests is nogal lang geworden… Hoe bepaal je dan met welke A/B tests je begint? Hoe zorg je er dan voor dat je snel resultaten van je conversie optimalisatie inspanningen ziet?
Ten opzichte van hun collega’s in andere landen slagen de marketeers er hier minder goed in mobiele bezoekers te converteren. Waarom blijft de mobiele conversie toch zo achter?
De (inmiddels zeven) beïnvloedingsprincipes van Cialdini zijn een bekend gegeven in de marketing. Maar er zijn nog veel meer psychologische fenomenen die je toe kunt passen om de conversie een boost te geven.
Conversie-optimalisatie baseert zijn optimalisatiekeuzes op verschillende databronnen. Van analytics tot heuristiek, alles telt mee. Behalve het ultieme ondergeschoven kindje: gebruikersonderzoek. In mijn ogen zonde, want hier valt echt veel te winnen! Maar hoe ga je succesvol aan de slag?
Hoewel prijsvechters het retaillandschap online blijven opschudden, gaat slechts 15 procent van de consumenten altijd voor de laagste prijs. Zij zijn dus te beïnvloeden met redenen die verder gaan dan de prijs alleen.
Nog geen tien procent van de belangrijkste online retailers heeft op dit moment voor een goede integratie van het e-commerceplatform met tools voor personalisatie gezorgd. En dat terwijl personalisatie belangrijker lijkt te worden.
“Hotels moeten niet alleen prijs en beschikbaarheid op elkaar afstemmen. Een bredere commerciële aanpak is nodig zodat klanten zich betrokken voelen bij het hotel en worden aangetrokken door de meest kosteneffectieve distributiekanalen,” zegt Clinton Campbell van Apex Hotels.