More stories

E-commerce volgens Centralpoint: B2C-standaard in een B2B-omgeving

Terwijl veel B2B-bedrijven nog worstelen met e-commerce, zijn er ook die al jaren succesvol online verkopen. Centralpoint bestaat dit jaar vijftien jaar en zet voor het eerst meer dan 100 miljoen euro om. Welke ontwikkeling maakt deze online aanbieder van IT-producten door? Over een B2C-aanpak in een B2B-omgeving.

B2B Digital

Optimaliseer de conversie met de juiste betaalmix

Bijna 50 procent van de consumenten geeft aan in een webshop af te haken als ze niet kunnen betalen zoals ze willen. Een verkeerde betaalmix is dus een conversiekiller. Hoe bepaal je welke betaalmethoden je het beste kunt aanbieden?

Payment

Het effect van overtuigingstechnieken op onze emoties

‘Erg gewild’, ‘Vandaag 30% korting’, ‘Slechts 5 over’. Op bijna alle commerciële websites worden overtuigingstechnieken gebruikt om te zorgen dat je sneller iets koopt. Maar is dit altijd een goed idee om te gebruiken op je website? En welke negatieve aspecten zitten hieraan? Door middel van neuromarketingonderzoek kan de beleving van deze overtuigingstechnieken inzichtelijk worden. Dit is getest op een site waar deze duidelijk aanwezig zijn, namelijk Booking.com.

Conversie

App Store Optimization: betaald verkeer maakt plaats voor organisch

Binnen het thema conversie van mobiele appgebruikers is een verschuiving gaande. Betaald verkeer maakt plaats voor de organische variant. De gebruikelijke metric CPI (Cost Per Install) wordt hierdoor minder bruikbaar.

Conversie

Bol.com start uitgebreid advertentieprogramma

Bol.com kondigt een heel nieuwe afdeling Marketing & Media Services aan die bedrijven gaat helpen bij het plaatsen van gerichte advertenties op het eigen platform.

Conversie

Uit Netflix’ data: dit doen productafbeeldingen met een bezoeker

Netflix weet als geen ander dat online bezoekers in een fractie van een seconde bepalen of zij een product afnemen, of het aanbod weer wegklikken. Maar op basis waarvan? Welke informatie overtuigt en wat kunnen anderen hiervan leren?

PIM

Betere aankoopbegeleiding bij ZZP Pensioen met marketing automation

Wat als blijkt dat de online content – en daarmee het product – zo ingewikkeld is dat de conversie achterblijft? Met die uitdaging kampte verzekeraar Loyalis. Voor de verkoop van het online ZZP-pensioenproduct moest de doelgroep onder meer met marketing automation beter worden begeleid in het aankoopproces. De casus werd onlangs beloond met een zilveren Dutch Interactive Award.

Marketing automation

Het beste resultaat uit je display campagne: van opbouw tot optimalisatie

Zoals bij elk campagnetype is de inrichting van de Google display campagne cruciaal voor de prestaties. Het displaynetwerk van Google is groot en kent meerdere targetingmethodes en advertentie-indelingen. Wat levert het meeste resultaat op? Er is maar een manier om daar achter te komen en dat is door het te testen.

Online advertising

Conversie smartphone Benelux blijft achter bij andere landen

Marketeers in de Benelux slagen er minder goed in om mobiele bezoekers te converteren dan hun collega’s in andere Europese landen. In omringende landen ligt het conversiepercentage tot wel een hele procentpunt hoger. Dat blijkt uit de resultaten van de Adobe Digital Index: Europe Best of the Best 2015 – een onderzoek naar de digitale prestaties van bedrijven en consumentengedrag.

Conversie

Mobiele zoekfunctie e-commerce voldoet te vaak niet

Bijna geen van de zoekfuncties in webwinkels is afgestemd op hoe consumenten die in praktijk willen gebruiken. Daarmee laten winkeliers conversie en dus omzet liggen.

Conversie

Webwinkels lekken geld, maar waardoor? (infographic)

Conversie blijft lastig, maar de inzet van video kan helpen. Vooral productvideo’s stimuleren de verkoop, zo blijkt uit bijgaande infographic van Red Stag Fulfillment. Maar er zijn meer zaken waar je op moet letten: een goed werkende duidelijke checkout, lage bezorgkosten, kort levertijden of slechte opmaak hebben eveneens invloed.

Conversie

Zo zijn pushberichten ook vanuit de e-commercesite inzetbaar

Niet zelden vragen e-commercesites of ze de bezoeker pushberichten mogen sturen. Vanuit een mobiele app natuurlijk, maar tegenwoordig ook vanuit de website zelf. Is het e-commerceplatform via een API gekoppeld aan software als Notificare of VWO Engage dan kan de webbrowser op een nader te bepalen moment een notificatie afgeven.

CMS

Productpagina’s Coolblue door de tijd heen

Webwinkel Coolblue zag haar omzet in 2015 stijgen naar maar liefst 555 miljoen euro versus 168 miljoen in 2012. Een groei van 230 procent welke de organisatie wist te realiseren door veel nieuwe klanten te bereiken, maar ook door de terugkomst van bestaande klanten. In dit blog staan we stil bij hoe Coolblue haar productdetailpagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld om haar immense omzet groei te bewerkstelligen.

PIM

Na responsive nu ‘kinetic’ design voor e-mailmarketing

Marketeers moeten veel meer durf tonen. De komst van zogenaamde kinetische e-maildesigns (vanaf nu: kinetic) biedt hiervoor een uitgelezen mogelijkheid. Experimenteer alvast met deze volgende stap na responsive e-mail.

E-mailmarketing

Optimaliseren met assisted conversions in Google Analytics

Assisted Conversions maken inzichtelijk met welke advertenties een gebruiker nog meer interactie heeft gehad naast de advertentie die direct geconverteerd is. Naast de conclusies die getrokken kunnen worden op basis van o.a. conversies, kosten per conversie en conversiepercentages is het van groot belang dat de data van assisted conversions worden meegenomen in het optimalisatieproces. Hierdoor kunnen er accuratere conclusies worden getrokken en daardoor ook betere beslissingen worden genomen bij het optimaliseren van online campagnes. Er zullen bijvoorbeeld geen conversies worden misgelopen omdat er advertenties en/of zoekwoorden onderbroken worden die niet voor directe conversies zorgen, maar wel deel uit maken van het conversiepad.

Analytics