More stories

Webwinkels lekken geld, maar waardoor? (infographic)

Conversie blijft lastig, maar de inzet van video kan helpen. Vooral productvideo’s stimuleren de verkoop, zo blijkt uit bijgaande infographic van Red Stag Fulfillment. Maar er zijn meer zaken waar je op moet letten: een goed werkende duidelijke checkout, lage bezorgkosten, kort levertijden of slechte opmaak hebben eveneens invloed.

Conversie

Zo zijn pushberichten ook vanuit de e-commercesite inzetbaar

Niet zelden vragen e-commercesites of ze de bezoeker pushberichten mogen sturen. Vanuit een mobiele app natuurlijk, maar tegenwoordig ook vanuit de website zelf. Is het e-commerceplatform via een API gekoppeld aan software als Notificare of VWO Engage dan kan de webbrowser op een nader te bepalen moment een notificatie afgeven.

CMS

Productpagina’s Coolblue door de tijd heen

Webwinkel Coolblue zag haar omzet in 2015 stijgen naar maar liefst 555 miljoen euro versus 168 miljoen in 2012. Een groei van 230 procent welke de organisatie wist te realiseren door veel nieuwe klanten te bereiken, maar ook door de terugkomst van bestaande klanten. In dit blog staan we stil bij hoe Coolblue haar productdetailpagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld om haar immense omzet groei te bewerkstelligen.

PIM

Na responsive nu ‘kinetic’ design voor e-mailmarketing

Marketeers moeten veel meer durf tonen. De komst van zogenaamde kinetische e-maildesigns (vanaf nu: kinetic) biedt hiervoor een uitgelezen mogelijkheid. Experimenteer alvast met deze volgende stap na responsive e-mail.

E-mailmarketing

Optimaliseren met assisted conversions in Google Analytics

Assisted Conversions maken inzichtelijk met welke advertenties een gebruiker nog meer interactie heeft gehad naast de advertentie die direct geconverteerd is. Naast de conclusies die getrokken kunnen worden op basis van o.a. conversies, kosten per conversie en conversiepercentages is het van groot belang dat de data van assisted conversions worden meegenomen in het optimalisatieproces. Hierdoor kunnen er accuratere conclusies worden getrokken en daardoor ook betere beslissingen worden genomen bij het optimaliseren van online campagnes. Er zullen bijvoorbeeld geen conversies worden misgelopen omdat er advertenties en/of zoekwoorden onderbroken worden die niet voor directe conversies zorgen, maar wel deel uit maken van het conversiepad.

Analytics

Hoe optimaliseren bij ‘kopen voor anderen’?

Als je probeert te optimaliseren zonder te weten of iemand iets voor zichzelf of voor een ander koopt, is de kans groot dat je verkeerde keuzes maakt. en dat zie je terug in je conversie.

Conversie

Te veel personalisatie benauwt

Met het groeiende aantal consumenten dat mobiel shopt, zetten winkeliers steeds meer gepersonaliseerde middelen in om ze te verleiden. Dat valt niet altijd in goede aarde bij de Amerikaanse consument, meldt Accenture na onderzoek onder warenhuizen.

Conversie

Personalisatie zonder personas, (Big) Data en content

Personalisatie is misschien wel de mooiste uitvinding sinds het internet. Elke fanatieke Spotify-gebruiker die elke week zijn gepersonaliseerde ‘Discover Playlist’ checkt snapt dat niet alleen marketeers hier warm voor lopen, maar zeker ook consumenten. Hoe mooi is het dat Spotify op basis van je historische data en vergelijkbare profielen een persoonlijke lijst voor je samenstelt met prachtige (nog niet ontdekte) liedjes?

Conversie

Micro-moments toepassen in je social media strategie

Micro-moments, hét marketingbuzzword van 2016. Er is in de afgelopen maanden al veel aandacht geweest over dit onderwerp. Het was ook een van de toponderwerpen tijdens de Google Performance Summit. Het belang van de micro-moments is bekend, maar hoe pas je deze belangrijke momenten toe in je social media strategie?

Social

Prijsbewust of niet, productcontent bepalend voor aankoopoverweging

Hoe prijsbewust de online consument vandaag de dag ook is, de weergave van – of het gebrek aan – productcontent bepaalt uiteindelijk of iemand over gaat tot een aankoop. Hoe groot dat effect is, blijkt uit een onderzoek van Salsify.

PIM

Neuro usability onderzoek toont online man-vrouw verschillen

Wanneer mannen een website bezoeken gaan zij vaak doelgericht te werk. Op een gestructureerde manier gaan zij op zoek naar een bepaald product of categorie. Vrouwen daarentegen, gaan meer oriënterend te werk en zijn vaak op zoek naar inspiratie. Maar waarom gedragen mannen zich online nou eigenlijk zo anders dan vrouwen? En wat zijn de verschillen precies? Neuro usability research maakt dit inzichtelijk.

Customer Experience

Een Tinder voor de ‘best denkbare occasion’

Met een knipoog naar Tinder heeft een Nederlands bedrijf een app gelanceerd die de autoconsument zo snel mogelijk in contact moet brengen met ‘de best denkbare occasion’. Tooter noemt zich de ‘mooiste showroom van Nederland’.

Conversie

Single customer view blijft lastig

Personalisatie levert maar liefst 158 procent meer clicks op. Maar een single customer view creëren blijkt niet eenvoudig. Maar liefst 81 procent van de Amerikaanse marketeers heeft er problemen mee, door bijvoorbeeld een gebrek aan tools.

Conversie

Trek de juiste conclusie uit data

Marketinginzet op waarde schatten? Bijna iedereen heeft er moeite mee. Er is ontzettend veel data voorhanden. Maar geen enkele tool kan momenteel alle gewenste data 100 procent meten. Verschillende tools rapporteren op verschillende manieren. Waar focus je op? En hoe interpreteer je de uitkomst?

Conversie

Dit moet je weten over techies (infographic)

Echte techies en vooral gadgetliefhebbers vormen een aparte groep consumenten, die veel wensen te besteden. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Posterscope USA deed onlangs onderzoek. Waarvan akte in deze infographic.

Conversie