Kantoren Google blijven dicht tot zomer 2021
Google heropent zijn kantoren niet eerder dan volgend jaar zomer. Dat heeft CEO Sundar Pichai maandag bekend gemaakt. Werknemers kunnen zolang thuis blijven werken.
In dit topic vind je nieuws en achtergrond over de coronacrisis (veroorzaakt door het coronavirus of COVID-19). Specifiek de impact op business, commerce en marketing. Tips over thuiswerken, inzichten in hoe je als retailer sterker uit de chaos komt. Dat en andere learnings om elkaar door deze moeilijke tijd te loodsen. Bijdragen? Mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl
Google heropent zijn kantoren niet eerder dan volgend jaar zomer. Dat heeft CEO Sundar Pichai maandag bekend gemaakt. Werknemers kunnen zolang thuis blijven werken.
Bij het Corona-proof teamuitje hoorde een lunch. Met de handen vochtig van de verplichte desinfectans aten we op grote afstand van elkaar ons broodje.
Het werd na de Spaanse griep van honderd jaar geleden eigenlijk niet meer voor mogelijk gehouden: een snel verspreidend virus dat het openbare leven in korte tijd wereldwijd zou platleggen, met miljoenen werklozen en failliete bedrijven als gevolg. Tegelijkertijd is dit een ‘reset’ die heel wat innovaties zal doen versnellen. Een blik op post-corona zorgen, leren, werken, winkelen, ontspannen en reizen.
De coronacrisis heeft de snelheid van innovatie en disruptie nog eens verder opgekrikt. De crisis biedt uitgelezen kansen om flink […]
Sinds het knappen van de internetbubbel aan het einde van de vorige eeuw hebben techbedrijven verschillende crisissen voor de kiezen gekregen.
Grote Britse warenhuizen hebben woensdag massaontslagen aangekondigd als gevolg van de coronacrisis. Bij Harrods verdwijnen alleen al 700 banen. John Lewis gaat diverse winkels en kantoren sluiten.
In periodes van nationale welvaart vergeten marketeers dat hun stijgende verkopen niet alleen worden veroorzaakt door slimme advertenties en uitstekende producten – aankopen zijn afhankelijk van het besteedbare inkomen van consumenten en hun vertrouwen in het bedrijfsleven en de economie. Maar wat gebeurt er als er een verschuiving is in dit vertrouwen? Wat gebeurt er als een economische verandering kleine bedrijven treft en hun financiële reserves en algehele overleving bedreigt?
Belgen hebben als gevolg van de lockdown hun digitale bezigheden veranderd. Zij gingen massaal telewerken, videocallen met vrienden en TikTok-video’s opnemen, zo blijkt uit onderzoek van internetaanbieder Telenet.
De uitvoering van de voucherregeling voor pakketreizen moet beter. De rechten van consumenten zijn in het geding, zo zegt de de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Of het nieuwe normaal echt het nieuwe normaal zal worden, zal nog moeten blijken. Allianz Partners heeft de bekende futuroloog Ray Hammond gevraagd een visiedocument te schrijven. Zijn verwachting: Ons huis zal niet meer de plek zijn waar we na het werk of school verblijven, maar steeds meer een multifunctioneel digitaal fort worden.
Met wereldwijde toeleveringsketens en een complex landschap van leveranciers en verkopers heeft de COVID-19 pandemie de industriële sector hard geraakt. Hun grootste uitdaging is niet het in evenwicht brengen van vraag en aanbod maar de voorbereiding op de post-COVID digitale wereld en het digitaal transformeren van hun organisatie. Als aanjager van digitale transformatie laat MDM fabrikanten tastbare bedrijfswaarde creëren met hun data. Voor fabrikanten betekent digitale transformatie het verbeteren van de supply chain, snellere time-to-market en het creëren van betere klantervaringen. De gemeenschappelijke drijfveer in de grootste digitale trends zijn data, het meest waardevolle bezit voor bedrijven van vandaag.
De crisis heeft impact op ons allemaal. De ene persoon komt om in het werk, de andere persoon heeft meer tijd over dan ooit.
Als consumenten voor een specifieke behoefte op pad gaan, willen ze er wel zeker van zijn dat de locatie in kwestie geopend is.
De crisis heeft impact op ons allemaal, zowel op persoonlijk als zakelijk vlak. De ene persoon komt om in het werk, de andere persoon heeft meer tijd over dan ooit.
In tijden van crisis worstelen organisaties vaak met hun focus. Wat moeten ze doen om risico’s te beperken of om urgente problemen op te lossen?