Channel Coronacrisis

In dit topic vind je nieuws en achtergrond over de coronacrisis (veroorzaakt door het coronavirus of COVID-19). Specifiek de impact op business, commerce en marketing. Tips over thuiswerken, inzichten in hoe je als retailer sterker uit de chaos komt. Dat en andere learnings om elkaar door deze moeilijke tijd te loodsen. Bijdragen? Mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl

More stories

Kantoren Google blijven dicht tot zomer 2021

Google heropent zijn kantoren niet eerder dan volgend jaar zomer. Dat heeft CEO Sundar Pichai maandag bekend gemaakt. Werknemers kunnen zolang thuis blijven werken.

Coronacrisis

Anderhalve-decimetersamenleving

Bij het Corona-proof teamuitje hoorde een lunch. Met de handen vochtig van de verplichte desinfectans aten we op grote afstand van elkaar ons broodje.

Coronacrisis

Achtergrond: hoe tech het post-coronatijdperk vormgeeft

Het werd na de Spaanse griep van honderd jaar geleden eigenlijk niet meer voor mogelijk gehouden: een snel verspreidend virus dat het openbare leven in korte tijd wereldwijd zou platleggen, met miljoenen werklozen en failliete bedrijven als gevolg. Tegelijkertijd is dit een ‘reset’ die heel wat innovaties zal doen versnellen. Een blik op post-corona zorgen, leren, werken, winkelen, ontspannen en reizen.

Tech

Hoe overtuig je je organisatie dat je moet blijven innoveren?

De coronacrisis heeft de snelheid van innovatie en disruptie nog eens verder opgekrikt. De crisis biedt uitgelezen kansen om flink […]

Innovatie

Corona… en nu? Ondernemerslessen uit crisistijd sinds de internetbubbel

Sinds het knappen van de internetbubbel aan het einde van de vorige eeuw hebben techbedrijven verschillende crisissen voor de kiezen gekregen.

Coronacrisis

Online redt Britse warenhuizen niet, massaontslagen bij Harrods en John Lewis

Grote Britse warenhuizen hebben woensdag massaontslagen aangekondigd als gevolg van de coronacrisis. Bij Harrods verdwijnen alleen al 700 banen. John Lewis gaat diverse winkels en kantoren sluiten.

Coronacrisis

Tips voor D2C-merken voor het werven en behouden van klanten in onzekere tijden

In periodes van nationale welvaart vergeten marketeers dat hun stijgende verkopen niet alleen worden veroorzaakt door slimme advertenties en uitstekende producten – aankopen zijn afhankelijk van het besteedbare inkomen van consumenten en hun vertrouwen in het bedrijfsleven en de economie. Maar wat gebeurt er als er een verschuiving is in dit vertrouwen? Wat gebeurt er als een economische verandering kleine bedrijven treft en hun financiële reserves en algehele overleving bedreigt?

Coronacrisis

Belgen hebben gevoel sinds lockdown beter ‘mee te zijn’ met nieuwe digitale mogelijkheden

Belgen hebben als gevolg van de lockdown hun digitale bezigheden veranderd. Zij gingen massaal telewerken, videocallen met vrienden en TikTok-video’s opnemen, zo blijkt uit onderzoek van internetaanbieder Telenet.

Coronacrisis

ACM: uitvoering voucherregeling pakketreizen moet beter

De uitvoering van de voucherregeling voor pakketreizen moet beter. De rechten van consumenten zijn in het geding, zo zegt de de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Travel

Infographic: het nieuwe normaal

Of het nieuwe normaal echt het nieuwe normaal zal worden, zal nog moeten blijken. Allianz Partners heeft de bekende futuroloog Ray Hammond gevraagd een visiedocument te schrijven. Zijn verwachting: Ons huis zal niet meer de plek zijn waar we na het werk of school verblijven, maar steeds meer een multifunctioneel digitaal fort worden.

Coronacrisis

MDM voor de maakindustrie: De rol van data in digitale transformatie voor de post-COVID wereld

Met wereldwijde toeleveringsketens en een complex landschap van leveranciers en verkopers heeft de COVID-19 pandemie de industriële sector hard geraakt. Hun grootste uitdaging is niet het in evenwicht brengen van vraag en aanbod maar de voorbereiding op de post-COVID digitale wereld en het digitaal transformeren van hun organisatie. Als aanjager van digitale transformatie laat MDM fabrikanten tastbare bedrijfswaarde creëren met hun data. Voor fabrikanten betekent digitale transformatie het verbeteren van de supply chain, snellere time-to-market en het creëren van betere klantervaringen. De gemeenschappelijke drijfveer in de grootste digitale trends zijn data, het meest waardevolle bezit voor bedrijven van vandaag.

Coronacrisis

Dit is hét moment om eens goed te kijken naar de inrichting van je marketing – deel 2

De crisis heeft impact op ons allemaal. De ene persoon komt om in het werk, de andere persoon heeft meer tijd over dan ooit.

Coronacrisis

Zo zorg je ervoor dat je Google Mijn Bedrijf profiel up-to-date is tijdens COVID-19

Als consumenten voor een specifieke behoefte op pad gaan, willen ze er wel zeker van zijn dat de locatie in kwestie geopend is. 

Coronacrisis

Dit is hét moment om eens goed te kijken naar de inrichting van je marketing – deel 1

De crisis heeft impact op ons allemaal, zowel op persoonlijk als zakelijk vlak. De ene persoon komt om in het werk, de andere persoon heeft meer tijd over dan ooit.

Coronacrisis

Het belang van technologie in onzekere tijden

In tijden van crisis worstelen organisaties vaak met hun focus. Wat moeten ze doen om risico’s te beperken of om urgente problemen op te lossen?

Coronacrisis