More stories

Bloemenbureau Holland maakt internet kunstzinniger

Veel mensen gebruiken een adblocker en eveneens een grote groep overweegt deze te installeren. Weg met die vervelende reclames die steeds hetzelfde zijn. Waarom, zo dachten Bloemenbureau Holland en zijn partners in deze campagne, ontwikkelen we dan zelf geen adblocker die alle reclameposities kleurig overschildert met beeld van prachtige bloemen? De creatives voor, wat heet, ‘The Green Screen’ zijn 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti-artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle.” 

Online advertising

Wacht niet op perfectie – leer van je fouten!

Zolang mensen dingen proberen, zullen ze fouten maken. De grote Duitse dichter Goethe stelde dat 200 jaar geleden al vast. Hoewel dat vandaag de dag nog steeds geldt, is er één groot verschil: alleen proberen is niet genoeg: je moet dingen sneller dan de rest proberen. Streven naar perfectie is niet verkeerd, maar in de hedendaagse digitale wereld kun je niet meer wachten tot je producten bijna af zijn, voor je ze aan je klanten aanbiedt. Doe je dat wel, dan riskeer je dat je achteropraakt. Hoe pak je dat het beste aan? Volgens mij is experimenteren in productontwikkeling de oplossing – zolang je accepteert dat sommige experimenten zullen mislukken.

Venture
Premium

Machine learning voor klantsegmentatie: helemaal datagedreven

Er is altijd wel een aantal verschillende high-level klantsegmenten te benoemen die relevant zijn voor een bedrijf. Om er maar een paar te noemen: er zijn altijd trouwe klanten, klanten die structureel op jacht zijn naar de beste deals en klanten die een lange tijd niet actief zijn geweest. Hoewel we weten dat deze typen klanten bestaan, weten we niet wie deze klanten zijn op individueel niveau. Wie zijn onze trouwe klanten? En nog belangrijker, hoeveel high-level klantsegmenten bestaan er voor onze business? We kunnen deze vragen voorzien van een antwoord door data op een slimme manier te gebruiken. Om iets preciezer te zijn: door een clusteringtechniek te combineren met het RFM-model.

Artificial Intelligence

10 manieren om je shopping campagnes te verbeteren voor de feestdagen

Ben je een kleine of middelgrote onderneming die graag op Google Shopping wil concurreren tijdens het feestdagen seizoen? In 2016 gaven online retailers 56% van hun advertentiebudget uit op Google Shopping. In totaal was er een ROAS van 542% (volgens een CPC Strategy-studie). Met dit in het achterhoofd kan niemand het je kwalijk nemen als je ook een stukje van de taart wilt. Maar.. als kleine of middelgrote onderneming, hoe concurreer je dan met grotere bedrijven?

Grotere ondernemingen hebben grotere budgetten, toegang tot meer expertise en vaak ook veel meer producten om de PLA-posities in te nemen. Maar: niet alles is verloren. Dit artikel verkent 10 top tips om je te helpen bij het vinden van een competitieve insteek van je Product Listing Advertenties als klein of middelgroot bedrijf.

Online marketing

AI voor iedereen; Hoe bedrijven profiteren van vooruitgang in AI en machine learning

Het moment waarop technologie echt doorbreekt, kan meestal alleen achteraf worden bepaald. Bij artificial intelligence (AI) en machine learning (ML) is dat echter anders. Beide technologieën zijn nagenoeg alomtegenwoordig en prijken bovenaan menig lijstje met buzzwords. Persoonlijk denk ik dat er, juist door die opkomst van AI en ML, geen beter moment is om slimme applicaties te ontwikkelen en te gebruiken. Er komen namelijk drie zaken samen.

Disruptie

In de auto van de toekomst hoef je alleen nog maar te praten

Auto’s gaan steeds vaker online en dat zullen we als bestuurder ook gaan merken. Autofabrikanten passen in toenemende mate technieken als IoT (the Internet of Things) en OTA (On The Air) toe in auto’s waardoor deze steeds meer verbonden raken met het internet. Connected cars zijn inmiddels realiteit en leggen de basis voor de online trends in de auto-industrie. In dit artikel lees je meer over de technologische ontwikkelingen in de auto-industrie die de nabije toekomst zullen vormen.

Gear

Qban aan de slag voor New York Pizza

Bureau Qban is door New York Pizza gevraagd een offline campagne te vertalen naar een online omgeving. De creatieven gebruiken locatiegebaseerde reclame en digital out of home.

Creative

Virtual reality: succes komt niet snel

Waar in 2016 ongeveer 10 miljoen VR-brillen aan de man zijn gebracht, gaan er in 2021 mogelijk 100 miljoen over de toonbank, voorspelt onderzoeker IDC. Ook zullen de uitgaven aan toepassingen naar verwachting groeien naar $215 miljard. Een reality check is echter op zijn plaats. Staar je niet blind op deze mooie cijfers, de eerste stap is gezet maar VR heeft nog een lange weg te gaan. 

Virtual reality
Premium

Michael Maaskamp nieuwe creative director a friend of mine

Michael Maaskamp is aangesteld als creative director bij onlinereclamebureau a friend of mine, onderdeel van Dept.

Digital Agencies

Boris Nihom & Birgit Boing: ‘Data en creatie hebben elkaar erg hard nodig’

De werelden van creatieven en data-experts liggen vrij ver uit elkaar. Maar inmiddels hebben de twee specialismen elkaar nodig. Dat vertellen collega’s Boris Nihom (Partner en Strategy Director bij Achtung! Mcgarrybowen & Studio Kraftwerk) en Birgit Boing (Data Strategy DNA) – beiden onderdeel van Dentsu Aegis Network.

Strategy

Remon Tijssen over zijn kijk op design: ‘Blijf alles in twijfel trekken’

Designers gebruiken geregeld componenten die zich al eens bewezen hebben. “Dat is goed – fantastisch zelfs – maar ze moeten niet vergeten om al die ingrediënten in twijfel te blijven trekken”, zegt Remon Tijssen. De bekende designer is deze week over vanuit San Francisco voor ‘Digital Dinner Amsterdam’. Hij vertelt over zijn visie.

Digital Design
Premium

CODE D’AZUR: ‘Met focus verover je de wereld’

Na een flinke dip bruist de creatieve industrie weer van de energie. Nieuwe bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond en internationaal staat Nederland steeds beter op de kaart. Dit optimisme, in combinatie met een steeds breder palet aan marketingoplossingen, leidt tot een opvallende groei aan specialisten. Nieuwe full-service bureaus lijkt uit de gratie en bureaus met een volledige focus op bijvoorbeeld VR, design, innovatie, social of zelfs alleen social influencers komen vooral op.

Digital Agencies

Uit Getty’s data: dit zijn de belangrijke trends voor visuele content

Wat zijn op dit moment de trends op het vlak van visuele content en hoe maken bedrijven hier gebruik van? Een van ’s werelds grootste fotosites zocht het uit.

Contentmarketing

Thijs Biersteker over veranderingen in de creatieve industrie

Thijs Biersteker maakt interactieve installaties en producten, met als doel de wereld beter te maken. Hoe dat te bereiken? “Door technologie en praktische oplossingen. Daarom besloot ik om dingen te gaan maken die mensen inspireren en ze verder laten denken.” We spreken Biersteker over zijn idealen, het gebruik van technologie in de creatieve sector en het belang van een goed businessplan. 

Creative
Premium

Bureauwereld toe aan pivot

Grote consultants en digitale media zijn steeds gewildere innovatiepartners. Ook halen bedrijven zelf meer vaardigheden in huis. Een bedreiging voor digital bureaus?

Digital Agencies