More stories

AI voor iedereen; Hoe bedrijven profiteren van vooruitgang in AI en machine learning

Het moment waarop technologie echt doorbreekt, kan meestal alleen achteraf worden bepaald. Bij artificial intelligence (AI) en machine learning (ML) is dat echter anders. Beide technologieën zijn nagenoeg alomtegenwoordig en prijken bovenaan menig lijstje met buzzwords. Persoonlijk denk ik dat er, juist door die opkomst van AI en ML, geen beter moment is om slimme applicaties te ontwikkelen en te gebruiken. Er komen namelijk drie zaken samen.

Disruptie

In de auto van de toekomst hoef je alleen nog maar te praten

Auto’s gaan steeds vaker online en dat zullen we als bestuurder ook gaan merken. Autofabrikanten passen in toenemende mate technieken als IoT (the Internet of Things) en OTA (On The Air) toe in auto’s waardoor deze steeds meer verbonden raken met het internet. Connected cars zijn inmiddels realiteit en leggen de basis voor de online trends in de auto-industrie. In dit artikel lees je meer over de technologische ontwikkelingen in de auto-industrie die de nabije toekomst zullen vormen.

Gear

Qban aan de slag voor New York Pizza

Bureau Qban is door New York Pizza gevraagd een offline campagne te vertalen naar een online omgeving. De creatieven gebruiken locatiegebaseerde reclame en digital out of home.

Creative

Virtual reality: succes komt niet snel

Waar in 2016 ongeveer 10 miljoen VR-brillen aan de man zijn gebracht, gaan er in 2021 mogelijk 100 miljoen over de toonbank, voorspelt onderzoeker IDC. Ook zullen de uitgaven aan toepassingen naar verwachting groeien naar $215 miljard. Een reality check is echter op zijn plaats. Staar je niet blind op deze mooie cijfers, de eerste stap is gezet maar VR heeft nog een lange weg te gaan. 

Virtual reality
Premium

Michael Maaskamp nieuwe creative director a friend of mine

Michael Maaskamp is aangesteld als creative director bij onlinereclamebureau a friend of mine, onderdeel van Dept.

Digital Agencies

Boris Nihom & Birgit Boing: ‘Data en creatie hebben elkaar erg hard nodig’

De werelden van creatieven en data-experts liggen vrij ver uit elkaar. Maar inmiddels hebben de twee specialismen elkaar nodig. Dat vertellen collega’s Boris Nihom (Partner en Strategy Director bij Achtung! Mcgarrybowen & Studio Kraftwerk) en Birgit Boing (Data Strategy DNA) – beiden onderdeel van Dentsu Aegis Network.

Strategy

Remon Tijssen over zijn kijk op design: ‘Blijf alles in twijfel trekken’

Designers gebruiken geregeld componenten die zich al eens bewezen hebben. “Dat is goed – fantastisch zelfs – maar ze moeten niet vergeten om al die ingrediënten in twijfel te blijven trekken”, zegt Remon Tijssen. De bekende designer is deze week over vanuit San Francisco voor ‘Digital Dinner Amsterdam’. Hij vertelt over zijn visie.

Digital Design
Premium

CODE D’AZUR: ‘Met focus verover je de wereld’

Na een flinke dip bruist de creatieve industrie weer van de energie. Nieuwe bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond en internationaal staat Nederland steeds beter op de kaart. Dit optimisme, in combinatie met een steeds breder palet aan marketingoplossingen, leidt tot een opvallende groei aan specialisten. Nieuwe full-service bureaus lijkt uit de gratie en bureaus met een volledige focus op bijvoorbeeld VR, design, innovatie, social of zelfs alleen social influencers komen vooral op.

Digital Agencies

Uit Getty’s data: dit zijn de belangrijke trends voor visuele content

Wat zijn op dit moment de trends op het vlak van visuele content en hoe maken bedrijven hier gebruik van? Een van ’s werelds grootste fotosites zocht het uit.

Contentmarketing

Thijs Biersteker over veranderingen in de creatieve industrie

Thijs Biersteker maakt interactieve installaties en producten, met als doel de wereld beter te maken. Hoe dat te bereiken? “Door technologie en praktische oplossingen. Daarom besloot ik om dingen te gaan maken die mensen inspireren en ze verder laten denken.” We spreken Biersteker over zijn idealen, het gebruik van technologie in de creatieve sector en het belang van een goed businessplan. 

Creative
Premium

Bureauwereld toe aan pivot

Grote consultants en digitale media zijn steeds gewildere innovatiepartners. Ook halen bedrijven zelf meer vaardigheden in huis. Een bedreiging voor digital bureaus?

Digital Agencies

Eerste tentoonstelling van films gemaakt met mobiele telefoons

Voor het eerst in Nederland: Een tentoonstelling met films uit de hele wereld die gemaakt zijn met mobiele telefoons. De tentoonstelling volgende maand in het Museum Hilversum aan de Kerkbrink volgende maand is onderdeel van de Dutch Media Week.

Media

26 Red Dot Awards voor Nederlandse designs

Zesentwintig Red Dot Awards gaan dit jaar naar Nederlandse designs. Tot de winnaars behoren onder meer de bureaus Achtung, Uselab, Born05 en Cleverfranke.

Digital Design

Cees Wijnnobel directeur VEA

Cees Wijnnobel wordt per 1 november 2017 opgevolgd door Talmon Kochheim als directeur van de Vereniging voor Communicatie adviesbureaus VEA.

Marketing

Vier reclame- en productiebureaus fuseren tot Maerschalk

De reclame- en productiebureaus De Suggestie, Print People, Wespire Media en The Supply Group zijn sinds deze maand gefuseerd. Zij gaan verder onder de naam Maerschalk.

Marketing