More stories

Vivendi rondt overname Havas af

Vivendi heeft de overname van het meerderheidsbelang in reclamebedrijf Havas deze week afgerond. Die overname van 2,5 miljard dollar werd in mei aangekondigd.

Creative
Premium

Artsen zonder Grenzen kiest voor RLVNT

Artsen zonder Grenzen gaat de komende jaren samenwerken met RLVNT voor contentadvies- en creatie

Digital Agencies

Nieuwe merkidentiteit Sunweb

De herziene merkpositionering van Sunweb is afgerond met een nieuwe huisstijl. CapeRock is samen met het interne productiehuis van Sunweb verantwoordelijk voor het ontwerp.

Travel

Google verzint reclameconcept voor virtual reality

Hoe moet reclame er in virtual reality uitzien zonder dat het echt storend is? Die vraag stelden de technici in Googles knutselschuur Area 120 zich. Ze verklappen hun antwoord waar anderen nu op mogen voortborduren.

Campagnes

Nederlandse ‘ambassade’ Cannes drukbezocht

Driehonderd internationale bezoekers kwamen vorige week langs in de Nederlandse stand van de Embassy of Dutch Creativity, de verzamelde Nederlandse vertegenwoordiging op Cannes Lions.

Campagnes

Design disruptors en de opkomst van maatschappelijk verantwoord ontwerpen

De documentaire Design Disruptors (2016) van InVision geeft een mooi inkijkje in de wereld van design. Drone shots van downtown bruisend New York, […]

Creative

Adobe neemt VR-specialist over

Adobe neemt de SkyBox-technologie over van Mettle, een wereldwijde ontwikkelaar van 360-graden en virtual reality software.

Creative

In dit tijdperk van data & techniek blijft creativiteit key

Een veelbesproken onderwerp in Cannes is of de techniek vele malen belangrijker wordt dan creatie. Ik kan dan ook geen betere plek bedenken om het nieuwste speerpunt van IAB Nederland aan de sector te presenteren: ‘creativiteit in het tijdperk van data & technology’. Let’s give it a name: new creativity.

Cannes Lions

Activatiebureau Conspiracy Concepts failliet

Het Amsterdamse reclame- en activatiebureau Conspiracy Concepts, dat tien jaar terug nog de conceptontwikkeling en creatie van de cross-mediale campagnes van MySpace in de Benelux verzorgde, is failliet.

Creative

YouTube verleidt reclamebranche tot bumper ads

Bumper ads op YouTube dragen substantieel bij aan brand awareness en ad recall, aldus onderzoeksresultaten die de videodochter van Google gisteren op Cannes Lions deelde. Om meer kunde in de markt te brengen, publiceert het ook een online cursus voor creatieven.

Campagnes

‘Online video-industrie moet zich meer als artdirector gedragen’

Online video wordt de komende jaren alleen maar korter en platter, dat zegt Lawrence Kao van The Narrative Digital Studios op VidCon Europe. Dat is in zijn ogen alleen maar slecht voor het ambacht filmmaken. Hij hoopt dat de industrie zich meer gaat gedragen als artdirector en nadenkt over de vraag hoe je digitale makers met grotere en betere projecten kunt belonen.

Video

Adobe: ‘We gaan naar Cannes met The Hovering Art Director’

Wat begonnen is als een lokale marketingcampagne voor de Benelux is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle wereldwijde campagne voor Adobe Stock: The Hovering Art Director. De campagne is ingezonden voor de Cannes Lions en zal daar ook worden gepresenteerd bij de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity, waar Adobe een van de partners van is. We spreken met Alexander Meyers, Marketing Manager Adobe Benelux.

Campagnes

Dutch Digital Design krijgt brede vakjury

Dutch Digital Design, het podium voor het beste Nederlandse digitale werk, heeft een 12-koppige vakjury aangesteld. Die moet allerlei cases helpen aandragen en selecteren, die daarna via de verschillende kanalen onder de aandacht worden gebracht in zowel binnen- als buitenland.

Creative

Maurice Lévy nu echt weg als CEO Publicis

Topman Maurice Lévy van mediagroep Publicis heeft deze week formeel het stokje overgedragen aan zijn opvolger Arthur Sadoun. Dat gebeurde tijdens de aandeelhoudersvergadering.

Creative

Nieuwe creatieve directie voor Publicis One

Mischa Schreuder en Ramon Stalenhoef stappen over van reclamebedrijf TBWA om de creatieve directie te voeren over de creatieve labels van Publicis One. De primaire focus ligt op Leo Burnett en Publicis, maar ook wordt een samenwerking nagestreefd met DigitasLBi.

Creative