More stories

Eerste tentoonstelling van films gemaakt met mobiele telefoons

Voor het eerst in Nederland: Een tentoonstelling met films uit de hele wereld die gemaakt zijn met mobiele telefoons. De tentoonstelling volgende maand in het Museum Hilversum aan de Kerkbrink volgende maand is onderdeel van de Dutch Media Week.

Media

26 Red Dot Awards voor Nederlandse designs

Zesentwintig Red Dot Awards gaan dit jaar naar Nederlandse designs. Tot de winnaars behoren onder meer de bureaus Achtung, Uselab, Born05 en Cleverfranke.

Digital Design

Cees Wijnnobel directeur VEA

Cees Wijnnobel wordt per 1 november 2017 opgevolgd door Talmon Kochheim als directeur van de Vereniging voor Communicatie adviesbureaus VEA.

Marketing

Vier reclame- en productiebureaus fuseren tot Maerschalk

De reclame- en productiebureaus De Suggestie, Print People, Wespire Media en The Supply Group zijn sinds deze maand gefuseerd. Zij gaan verder onder de naam Maerschalk.

Marketing

Reclamebureaus moeten anders gaan denken

Digitale creatie is nog te vaak een restproduct van een ‘offline‘ concept. Wanneer je als adverteerder écht impact wilt maken over alle kanalen heen, dan zal dit moeten gaan veranderen!  

Digital Design

Vivendi rondt overname Havas af

Vivendi heeft de overname van het meerderheidsbelang in reclamebedrijf Havas deze week afgerond. Die overname van 2,5 miljard dollar werd in mei aangekondigd.

Creative
Premium

Artsen zonder Grenzen kiest voor RLVNT

Artsen zonder Grenzen gaat de komende jaren samenwerken met RLVNT voor contentadvies- en creatie

Digital Agencies

Nieuwe merkidentiteit Sunweb

De herziene merkpositionering van Sunweb is afgerond met een nieuwe huisstijl. CapeRock is samen met het interne productiehuis van Sunweb verantwoordelijk voor het ontwerp.

Travel

Google verzint reclameconcept voor virtual reality

Hoe moet reclame er in virtual reality uitzien zonder dat het echt storend is? Die vraag stelden de technici in Googles knutselschuur Area 120 zich. Ze verklappen hun antwoord waar anderen nu op mogen voortborduren.

Campagnes

Nederlandse ‘ambassade’ Cannes drukbezocht

Driehonderd internationale bezoekers kwamen vorige week langs in de Nederlandse stand van de Embassy of Dutch Creativity, de verzamelde Nederlandse vertegenwoordiging op Cannes Lions.

Campagnes

Design disruptors en de opkomst van maatschappelijk verantwoord ontwerpen

De documentaire Design Disruptors (2016) van InVision geeft een mooi inkijkje in de wereld van design. Drone shots van downtown bruisend New York, […]

Creative

Adobe neemt VR-specialist over

Adobe neemt de SkyBox-technologie over van Mettle, een wereldwijde ontwikkelaar van 360-graden en virtual reality software.

Creative

In dit tijdperk van data & techniek blijft creativiteit key

Een veelbesproken onderwerp in Cannes is of de techniek vele malen belangrijker wordt dan creatie. Ik kan dan ook geen betere plek bedenken om het nieuwste speerpunt van IAB Nederland aan de sector te presenteren: ‘creativiteit in het tijdperk van data & technology’. Let’s give it a name: new creativity.

Cannes Lions

Activatiebureau Conspiracy Concepts failliet

Het Amsterdamse reclame- en activatiebureau Conspiracy Concepts, dat tien jaar terug nog de conceptontwikkeling en creatie van de cross-mediale campagnes van MySpace in de Benelux verzorgde, is failliet.

Creative

YouTube verleidt reclamebranche tot bumper ads

Bumper ads op YouTube dragen substantieel bij aan brand awareness en ad recall, aldus onderzoeksresultaten die de videodochter van Google gisteren op Cannes Lions deelde. Om meer kunde in de markt te brengen, publiceert het ook een online cursus voor creatieven.

Campagnes