More stories

Alibaba sluit megacontract met Olympische Spelen

Alibaba heeft een contract gesloten met het IOC om tot 2028 cloud- en e-commerceleverancier te worden voor de Olympische Spelen. In China wordt het bedrijf de lokale mediapartner, naar de rest van de wereld toe moet de samenwerking het merk Alibaba sterker laden.

Cross Border

Alibaba wil distributiecentrum in Europa

Alibaba is op zoek naar voet aan de grond in Europa met een eigen distributiecentrum. Het heeft hiertoe gesprekken gevoerd met de overheid in Bulgarije.

Fulfillment

Europese omzet kledingwinkel ASOS: +49%

De grote groei op thuismarkt Engeland is er uit bij kledingwinkel ASOS, maar op het Europese vasteland en in de VS wordt nog forse dubbelcijferige groei gerealiseerd.

Cross Border

Elektronicawinkel AO groeit 28 procent in Europa

De Europese omzet van de hier nieuwe elektronicawinkel AO.com groeide in het afgelopen kwartaal met 28,4 procent. Op thuismarkt Engeland steeg het verkooptotaal met tien procent.

Cross Border

Alibaba zoekt toenadering tot Donald Trump

De CEO van Alibaba Group was gisteren in New York bij de aanstaand president van Amerika Donald Trump om zijn e-commerceplannen voor het Amerikaanse MKB toe te lichten.

Cross Border

E-commerce eurogebied groeit 10+ procent

De digitale retailbestedingen groeiden in het eurogebied met 10,5 procent in oktober jongstleden, veel sterker dan de hele detailhandel. In de hele EU, ook de niet-eurolanden, groeiden de e-commerceuitgaven met 17,8 procent.

Cross Border

Zo pakt Bax-Shop Europese expansie aan: ‘lokale voorraadhubs een optie’

Bax-Shop groeit en opende onlangs de negende vestiging. Dit jaar alleen ging de verkoper van instrumenten en muziekaccessoires ‘open’ in in Italië, Zweden en Spanje.

Cross Border

Amazon heeft 6 procent Europese fashionmarkt

Amazon heeft in Europa 5,7 procent van de fashionmarkt in handen, net achter Zalando dat met 6,1 procent en OTTO met 6,2 procent dat de marktleider is.

Cross Border

Nederlandse bedrijven lijnen op voor Tmall

Benelux-baas Roland Palmer die hier Alibaba vertegenwoordigt, sprak met tweehonderd belangstellende bedrijven die vanuit Nederland online willen gaan handelen in China.

E-commerce platforms

Afgeplitst Media-Saturn groeit online tot 2 miljard euro

Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, dat wordt afgesplitst van Metro Group, ziet de online jaaromzet met elf procent stijgen tot twee miljard euro. Nederland draagt voor zeker tweehonderd miljoen euro bij.

Retail

‘Online consument stuit op onzichtbare EU-grenzen’

Europese consumenten kunnen nog steeds niet vrij online winkelen in de EU. Ondernemers en webwinkels weigeren klanten uit andere landen, vragen hogere prijzen of werpen op een andere manier virtuele grenzen op. Dat zeggen de samenstellers van het rapport ‘Do invisible borders still restrict consumer access to services in the EU?’, dat het netwerk van Europese Consumenten Centra (ECC-Net) vandaag heeft gepresenteerd.

Cross Border

Arsenal: ‘Content moet je lokaal maken’

Personalisatie is de grootste uitdaging voor de content van Arsenal FC, stelt content manager Tom Hines. “We hebben een enorme fanbase wereldwijd, met fans in het Verenigd Koninkrijk, Amerika, India, Indonesië… en ze reageren allemaal net iets anders. Dus hoe kunnen we al die doelgroepen verschillend benaderen zonder honderden internationale journalisten in te huren?”

Contentmarketing

‘Nog steeds obstakels rond BTW binnen EU’

De modernisering van de huidige BTW-regels is goed voor alle Nederlandse (web)winkels die over de grens verkopen of van plan zijn om dit te gaan doen. Maar niet alle obstakels rond de BTW binnen de EU worden opgelost. Dat zegt Thuiswinkel.org.

Cross Border

Spreek je je Duitse consumenten met ‘du’ of ‘Sie’ aan?

Bij het starten van een Duitse website werk je natuurlijk ook aan Duitstalige content, je moet tenslotte je Duitse doelgroep aanspreken. Maar heb je ook nagedacht hóe je je Duitse klanten aanspreekt?

Duitsland

Europa met nieuwe BTW-regels voor e-commerce

De Europese Commissie voert nieuwe BTW-regels in die internationale e-commerce moeten stroomlijnen. Belasting wordt geheven in het land van de koper en er komt een centraal portaal voor afhandeling van internationale BTW-zaken.

Cross Border