More stories

Samenwerking Trustpilot en BeCommerce

Beoordelingsplatform Trustpilot gaat nauw samenwerken met BeCommerce, de Belgische variant van Thuiswinkel.org.

E-commerce

‘Amerikaans funda’ met 3D-app bezichtigingen

Amerikanen hoeven hun huis niet eens meer uit om huisbezichtigingen te doen bij Zillow, de Amerikaanse tegenhanger van funda.

Tech

De weg naar succes? Experimenteren, experimenteren

Bedrijven die niet mee kunnen gaan en hun klanten niet begrijpen, vallen om. En hele nieuwe aanbieders, die goed inspelen wat er bij klanten leeft, technologie omarmen en het leven goedkoper, simpeler of makkelijker maken, winnen in rap tempo marktaandeel. Hoe kunnen challengers als Picnic, Tikkie, Tesla zo snel uitgroeien tot marktleiders? En hoe kan je je bedrijf naar succes experimenteren?

Conversie

7 van de 23 persuasion-trends die worden gebruikt door Gucci, Monki en Zalando

Een vijf maanden durende analyse van de websites van 120 Europese online fashion retailers levert een trend report op van 23 trends in persuasive design die op dit moment gebruikt worden door de meest verleidelijke online retailers. In deze zoektocht naar de meest verleidelijke retailer zijn we op verschillende bijzondere features, trends en persuasieve uitingen gestuit.

Fashion

‘Alibaba en Amazon snappen de Nederlandse consument niet’

Coolblue heeft veruit de beste klantervaring van Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van consultancybureau IG&H onder 2000 consumenten. Bijenkorf en Bol.com volgen op nummer twee en drie. Buitenlandse webwinkels zijn nog niet tot de Top 5 doorgedrongen. Webshops als Amazon en Alibaba snappen de Nederlandse consument nog niet, zegt IG&H.

Customer Experience

Slimme chatbot geeft festivalbezoekers antwoord op festivalvragen

Festivalchart introduceert een slimme chatbot voor festivalbezoekers. Hij geeft antwoord op vragen als elke festivals zijn er bij mij in de buurt? Gaat het vandaag regenen? Waar staan mijn vrienden?

Customer Engagement

Travel Tomorrow MeetUp: onbewust maakt bemind

Conversie is in feite het menselijk brein ervan overtuigen een reis bij je te boeken. Dat klinkt rechttoe, rechtaan, maar de mens neemt koopbeslissingen onbewust. Hoe kun je daar als reisbedrijf je voordeel mee doen?

Customer Experience

Bezoekers scrollen veel, zijn lui en 5 andere gedragspatronen die helpen bij een optimale webshopervaring

150 usability-onderzoeken voor webshops in allerlei branches en voor allerlei doelgroepen leverden zeven gedragspatronen op. Wil je je webshopbezoekers een top beleving aanbieden? Check dan hoe je omgaat met deze zeven gedragspatronen in webshops.

Customer Experience

Confettirapporten en heatmaps: Mouse tracking helpt gebruikerservaring vooruit

Een mouse heatmap klinkt misschien als een spel voor knaagdieren, maar deze online tool is van onschatbare waarde. Het stelt je in staat de gebruikerservaring op je website vast te stellen, problemen of hindernissen te lokaliseren en conversieratio’s te boosten – naast het feit dat het helpt om een geoptimaliseerde website te creëren.

Web performance

HUMANOID bewaakt de balans tussen merkbeleving en conversie

Het Nederlandse modemerk HUMANOID heeft naast een flagship store in Arnhem een drukbezochte webshop. Deze site is een belangrijk instrument om HUMANOID onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten. En als die online willen shoppen, dan moet dat natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk zijn.

Customer Experience

Snelheid, gemak én service vormen de efficiëntieslag in service waar e-commerce van kan profiteren

Vorige week bestelde ik iets bij webshop x. Er bleek iets fout te gaan met mijn bestelling. Het pakketje verdween en ik richtte me tot de klantenservice van de desbetreffende webshop. Tot mijn grote verbazing waren de kanalen die daar voor mij beschikbaar waren slechts beperkt tot telefoon of e-mail, de duurste en minst effectieve klantcontactkanalen. Na een half uur in de wacht werd mijn probleem opgelost, maar ik bleef niet achter als een tevreden klant. Het kostte me immers te veel tijd en moeite om mijn probleem op te laten lossen.

Customer Service

Beerwulf opent pop-upstore in hip Londens Shoreditch

Heinekens internationale online bierspeciaalzaak Beerwulf.com zit heel even in een fysieke winkel om zich aan het hippe publiek van het Londense Shoreditch te tonen.

Food

Employee empowerment zorgt voor betere customer experience

Hoe ervaren klanten jouw merk? Hebben zij een positieve associatie als zij met jouw merk in contact komen? Fysiek contact of door middel van digitale producten of diensten maakt niet uit; alle contactpunten spelen mee in de merkbeleving. Deze customer experience is de kern van Digitale Transformatie.

Customer Experience

AI: Alle hotelreserveringen van Postillion worden gedaan door ‘Michiel’

Wat als je als hotelgroep maandelijks tienduizend e-mails moet beantwoorden? Snel, foutloos en liefst inspelend op alle commerciële kansen die daar in zitten? Daar waar zeventien medewerkers zich hier op stuk beten, is de gehele afhandeling nu in handen van één man. En hij doet dat vlekkeloos. Maak kennis met Michiel, de AI-reserveringsmedewerker van Postillion hotels.    

Customer Service

‘Reisapps voldoen niet aan verwachtingen gebruikers’

Steeds meer onderdelen van het reisproces worden ondergebracht in mobiele applicaties. Denk aan de instapkaart voor het vliegtuig, hotelkamersleutel en de sleutel voor je huurauto. Veel van die apps voldoen echter niet aan de verwachting van de reiziger.

Customer Experience