More stories

Van silo’s naar synergie: stel de klant centraal

In mijn vorige artikel schetste hoe werken in silo’s–afdelingen die los van elkaar opereren–de verbinding met je klanten in de weg kan staan. Maar hoe doorbreek je die traditionele barrières en bouw je een écht klantgerichte organisatie? Laten we eens kijken hoe je die omslag kunt maken.

Customer Experience

Echte winst in CX zit hem vooral in diepgaand inzicht in de klant

Stephan Kleian betoogde hier de noodzaak van ‘validatie na ideatie’ voor een positieve ROI op CX-initiatieven. Ik mis vooral de klant zelf in zijn verhaal.

Customer Experience

De vier trends die B2B e-commerce in 2025 vormgeven

B2B e-commerce staat voor steeds hogere klantverwachtingen terwijl innovatie bedrijven dwingt om traditionele processen volledig digitaal te transformeren.

B2B Digital

Hoe silo’s effectieve klantervaringsstrategieën in de weg staan

Je kunt geen verbinding maken met klanten als losgekoppelde organisatie. Klanten zien jou als één organisatie, maar door silo’s kun je klanten verliezen.

Customer Experience

Stapsgewijs de ultieme customer experience bouwen

Composable is de meest flexibele en schaalbare architectuur om een onderscheidende klantbeleving te realiseren. Voor klanten is de frontend het […]

Customer Experience

Wat is er nodig om een positieve ROI uit customer experience te halen?

Traditioneel kijken veel organisaties na de zomer naar de doelen en bijbehorende budgetten voor volgend jaar. Voor de customer experience […]

Marketing

ARAG versnelt juridisch werk met GenAI: tijdsbesparing en betere klantbeleving in 19 landen

Met de introductie van GenAI heeft ARAG de werkwijze van juridische adviseurs ingrijpend verbeterd. Deze technologie biedt adviseurs sneller toegang […]

Customer Experience
Premium

Verzet tegen Amerikaanse click-to-cancel-regels

Het Interactive Advertising Bureau, lobbyisten uit de kabelindustrie en andere belanghebbenden in de VS willen de nieuwe click-to-cancel-regels van de Federal Trade Commission blokkeren. Daarmee wordt het voor consumenten gemakkelijker om abonnementen op kranten, sportscholen, retailers en andere bedrijven te beëindigen.

Customer Experience
Premium

Trengo maakt AI voor klantenservice toegankelijk voor bedrijven

Trengo, het Nederlandse SaaS-platform voor klantcontact, introduceert Trengo AI: gebruiksvriendelijke AI die ieder bedrijf eenvoudig kan inzetten in hun klantenservice.

Customer Experience

(Emerce TV): CDP-markt wordt complex door explosie features

Customer data platform ondergaan een innovatiegolf door AI. Fijn voor de klant, stelt Vincent de Winter van Piwik Pro, maar dan moet deze wel goed zijn wensen leren formuleren.

Marketing

(Emerce TV): Omoda gaat hoge retourpercentages te lijf

Als omnichannel fashion retailer ervaart Omoda wereldwijd de nadelen van het gemak waarmee consumenten online kleding kunnen bestellen én retourneren. Vijftig procent van de bestellingen kwam terug. Met slim gebruik van data en  algoritmes heeft Omoda de retouren weten terug te dringen. Dat vertelde datawetenschapper Yoran van Bezooijen in de videocollectie Customer Data die straks live gaat.

Customer Experience

De kracht van klantfeedback binnen CX

De ideale klantreis gaat niet over één nacht ijs. Want hiervoor moet alles kloppen: van de website tot de checkout […]

Customer Experience

BALR.: Alles wat een professionele voetballer aanraakt kan ons merk dragen

Je wilt influencer marketing zo puur mogelijk houden, anders wordt het een trucje. Dus is BALR. vandaag de dag eigenlijk […]

Customer Experience

Breng je Customer Experience naar een hoger niveau

Als wereldwijd toonaangevend bedrijf op het gebied van marketingdata en analytics doet Kantar voortdurend onderzoek en analyse naar onder andere […]

Customer Experience

De beste CX op basis van data, socials en computer vision

Squaremoon is een bedrijf dat op een vernieuwende manier data en socials inzet om de customer experience van bedrijven en […]

Customer Experience