More stories

Schiphol kiest twee mediabureaus

Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.

Media
Premium

Digital agency Capitola: ‘Focus op innovatie is onderscheidend vermogen’

Digital agency Capitola kiest er bewust voor zich te specialiseren. Hoe eerder je bij nieuwe technieken als virtual, augmented en mixed reality bent, hoe meer eruit is te halen. Hoe? David Robustelli, partner en head of digital bij Capitola, vertelt.

Digital Agencies
Premium

Creatieve bureaus openen hun deuren op ADNIGHT

Op vrijdag 6 oktober openen meer dan vijftig creatieve bureaus tijdens Amsterdam eWeek hun deuren zodat belangstellenden er kunnen grasduinen.

Digital Agencies

Cyberaanval kostte WPP 15+ miljoen euro

Reclamereus WPP leidde ruim vijftien miljoen euro schade omdat het concern deels geïnfecteerd raakte door de Petya-malware afgelopen juni.

Security
Premium

Miljoen groeigeld voor Burst

Digitaal bureau Burst uit Rotterdam krijgt een miljoen euro groeigeld, een combinatie van investering en lening, om sneller twee nieuwe activiteiten te kunnen optuigen.

Digital Agencies
Premium

Design agency Grrr: ‘We volgen niet zomaar iedere trend of innovatie’

Een likje verf doet soms wonderen, kun je nagaan wat de juiste visuele identiteit voor een merk kan doen. Oprichter van design agency Grrr Rolf Coppens neemt je mee in hun manier van werken en wat specialisatie voor Grrr betekent.

Digital Agencies
Premium

CODE D’AZUR: ‘Met focus verover je de wereld’

Na een flinke dip bruist de creatieve industrie weer van de energie. Nieuwe bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond en internationaal staat Nederland steeds beter op de kaart. Dit optimisme, in combinatie met een steeds breder palet aan marketingoplossingen, leidt tot een opvallende groei aan specialisten. Nieuwe full-service bureaus lijkt uit de gratie en bureaus met een volledige focus op bijvoorbeeld VR, design, innovatie, social of zelfs alleen social influencers komen vooral op.

Digital Agencies

Michiel Buitelaar CEO van CX Company

Michiel Buitelaar is per 1 september CEO van CX Company. Dirk Jan Dokman (mede-oprichter) vervult vanaf die datum de positie van Chief Commercial Officer. CX Company doorloopt een verandering van product- naar platformbedrijf en wil groeien in Engeland en Duitsland.

Marketing

Estate Internet levert recyclingsplatform op

Internetbureau Estate Internet uit Tilburg levert de sites Watismijnapparaatwaard.nl en Watismijnlampwaard.nl, onderdeel van een landelijke campagne om recycling van elektronica te stimuleren.

Marketing
Premium

Brego Keller nieuwe CEO mediabureau UM

Brego Keller gaat voortaan het Amsterdamse mediabureau Universal Media (UM) leiden. Hij volgt per 1 november Rik Ruts op, die dit voorjaar zijn vertrek aankondigde.

Digital Agencies

Pervorm lanceert nieuw label rondom chatbots

Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”

Customer Engagement
Premium

Internetbureau ezCompany koopt branchegenoot Trinoco

ezCompany uit Tilburg neemt een andere Drupalspecialist over Trinoco uit Werkendam om zijn eigen operationele capaciteit uit te breiden. Daarnaast is een zusterbedrijf opgericht: Brayton House voor consultancy.

Digital Agencies

Olivier Koelemij baas MediaMonks LA

Olivier Koelemij is per 1 september de eerste managing director voor creatief productiebureau MediaMonks in Los Angeles.

Marketing

IPG Mediabrands start eigen internetbureau

IPG Mediabrands is onder de naam Super Digital een nieuw full service digital agency begonnen. De leiding is in handen van Richard Smoorenburg, die tevens de positie van CEO bij Traffic4u en bGenius heeft en houdt.

Marketing

Thijs Biersteker over veranderingen in de creatieve industrie

Thijs Biersteker maakt interactieve installaties en producten, met als doel de wereld beter te maken. Hoe dat te bereiken? “Door technologie en praktische oplossingen. Daarom besloot ik om dingen te gaan maken die mensen inspireren en ze verder laten denken.” We spreken Biersteker over zijn idealen, het gebruik van technologie in de creatieve sector en het belang van een goed businessplan. 

Creative