More stories

IN10: ‘Digital hospitality voor zakelijke en klantbehoeften’

“Alle merken worden digitaal en de klantverwachtingen worden vloeibaar. Na één keer Uber verwacht je dezelfde service en intuïtieve werkwijze overal”, stelt Marlies de Gooijer, Brand Strategy Director bij IN10. “Digital evolueert zich rondom mensen, en daarom moeten mensen op de eerste plaats staan.”

Digital Design

RIDE zet met nieuwe directie vol in op video

Digitaal bureau RIDE uit Amsterdam gaat zich meer toeleggen op video. ‘Negentig procent van wat we voor onze klanten maken is video. Voor ons is dit het moment om een meer duidelijke koers te varen.’

Digital Agencies

Van Haperen en Meeken naar Achtung! mcgarrybowen

Creatief team Patrick van Haperen en Robin Meeken, tot voor kort verbonden aan Red Urban & Etcetera, is vertrokken naar Achtung! mcgarrybowen.

Creative

Tessa Smits managing director bij Adfactor

Sinds 1 november is Tessa Smits managing director bij content marketing specialist Adfactor. Smits is ruim 10 jaar werkzaam bij Adfactor en heeft ervaring als accountmanager en marketing director. Zij is tevens lid van het management team.

Digital Agencies

Digitas LBi: ‘Commercie zeker onderdeel van VR-beleving’

Misschien wel de grootste uitdaging binnen Virtual Reality (VR) is om vanuit een mobiele app een echte beleving te creëren. Nathan Coppens en Eppo Luiken van Digitas LBi toonden tijdens ‘Dutch Design Week goes Digital’ aan de hand van een case gericht op v-commerce dat dit mogelijk is.

Virtual reality

Fabrique: ‘Van wayfinding naar dayfinding in museum Tate’

Het Britse museum Tate vroeg Fabrique voor het ontwerpen en bouwen van een wayfinding experience om het publiek te laten navigeren door de hoeveelheid aan activiteiten en kunst in Tate’s vier locaties. UX designer Querine van Casteren vertelt over de app: “Wanneer je met kunst bezig bent, moet een app daar niet tussen komen. De digitale wereld moet de echte wereld juist verrijken.”

Digital Design

Havas koopt Lemz

Havas Group heeft bureau Lemz uit Amsterdam overgenomen. Het bureau gaat op in, wat gaat heten, Havas Lemz.

Digital Agencies

Ivo Roefs en Jan-Willem van Beek in bestuur DDA

Co-CEO van DDB & Tribal, Ivo Roefs en directeur Jan-Willem van Beek, zijn toegetreden tot het bestuur van brancheorganisatie Dutch Digital Agencies. Zij volgen Paul Hinze van Digital United en Rens Plandsoen van RLVNT op.

Digital Agencies

Emerce lanceert nieuw evenement Dare voor digitale creatieven

Voor het eerst organiseert Emerce eind november een nieuw evenement voor en door digital creatives met een blik op morgen. Kernwoorden zijn cutting-edge design, nieuwe visies en ideeën, trends, interaction design, visual design en digitale creatieve processen.

Creative

Ronnie Besseling naar Edenspiekermann

Dawns creative director Ronnie Besseling wordt de nieuwe digital design director van Edenspiekermann.

Digital Agencies

Bureaunetwerk ICOM open voor meer leden

Bureaunetwerk ICOM staat open voor meer leden per land, waardoor lokale digitale agencies hun internationale bereik vergroten.

Digital Agencies

Dynamic creativity, volgende fase in programmatic

Er zijn geen technische of financiële belemmeringen om de inhoud van online reclameberichten helemaal door kunstmatige intelligentie te laten genereren. De mens lijkt de grootste drempel voor de laatste fase van de fundamenten van programmatic advertising.

Creative

Tien nieuwe medewerkers voor Boomerang

Boomerang Create en Boomerang Motion zien het personeelsbestand in zeer korte tijd met een kwart groeien met de aanstelling van tien nieuwe medewerkers.

Digital Agencies

WPP koopt Triad Retail Media

WPP koopt via zijn dochterbedrijf Xaxis de digitale retailmediaspecialist Triad Retail Media. Dat exploiteert onder meer reclameruimte in de webshops van MediaMarkt, Otto en Walmart.

Retail

Verslag 5e editie Digital Dinner Amsterdam

Afgelopen week vond de jubileumeditie van Digital Dinner Amsterdam plaatst. Zo’n 120 senior creatieven en strategen van vooraanstaande digitale bureaus ontmoeten elkaar in restaurant De School.

Digital Agencies