More stories

Premium

Michael Maaskamp nieuwe creative director a friend of mine

Michael Maaskamp is aangesteld als creative director bij onlinereclamebureau a friend of mine, onderdeel van Dept.

Digital Agencies

TamTam bouwt nieuwe website Beeld en Geluid

Beeld en Geluid uit Hilversum laat een nieuwe site ontwikkelen die beter past bij de moderne tijd, want deze moet wel goed bruikbaar zijn op mobiele apparaten.

Media

Boris Nihom & Birgit Boing: ‘Data en creatie hebben elkaar erg hard nodig’

De werelden van creatieven en data-experts liggen vrij ver uit elkaar. Maar inmiddels hebben de twee specialismen elkaar nodig. Dat vertellen collega’s Boris Nihom (Partner en Strategy Director bij Achtung! Mcgarrybowen & Studio Kraftwerk) en Birgit Boing (Data Strategy DNA) – beiden onderdeel van Dentsu Aegis Network.

Strategy
Premium

Nederlandse bureaus winnen 75 Lovie Awards, N=5 voorop

N=5 is de grote winnaar geworden van de zevende jaarlijkse Lovie Awards. Het Amsterdamse bureau sleepte twee gouden, vier zilveren, twee bronzen en vier People’s Lovie Awards, plus nog eens drie nominaties binnen met de inzendingen Evert_45, The Good Life Agency, Helping Heart en SpeechService.

Digital Agencies
Premium

Pivoting the business in de praktijk: investeer in communicatie

Stel, je hoort bij die 10 procent van de startups die het wel maken. Voor je het weet ben je een scale-up met dertig, veertig man personeel en veel ervaringen rijker. Grote kans dat het oorspronkelijke businessidee niet meer past als een jas. Wat doe je dan?

Digital Agencies

Deloitte Digital met co-creatie in The Olympic Amsterdam

Deloitte Digital heeft een overeenkomst getekend voor de vestiging van haar nieuwe Digital Garage in The Olympic Amsterdam. Co-creatie en ruimte voor creatief talent staan centraal in de ontwikkeling van deze nieuwe studio die volgend jaar haar deuren opent.

Marketing
Premium

DPDK breidt uit naar New York

Digitaal bureau DPDK breidt uit naar New York en is van plan de bezetting op het hoofdkantoor in Rotterdam uit te breiden van vijftig naar tachtig man.

Digital Agencies
Premium

Creatief bureau CapeRock: ‘Full-service bureaus krijgen het moeilijk’

Creatief bureau CapeRock richtte zich voorheen op de media- en televisiemarkt. Maar met de groeiende behoefte aan vormgeving voor de alle soorten en maten schermen, bieden zij nu ook hun expertise aan merken aan.

Digital Agencies

Schiphol kiest twee mediabureaus

Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.

Media
Premium

Digital agency Capitola: ‘Focus op innovatie is onderscheidend vermogen’

Digital agency Capitola kiest er bewust voor zich te specialiseren. Hoe eerder je bij nieuwe technieken als virtual, augmented en mixed reality bent, hoe meer eruit is te halen. Hoe? David Robustelli, partner en head of digital bij Capitola, vertelt.

Digital Agencies
Premium

Creatieve bureaus openen hun deuren op ADNIGHT

Op vrijdag 6 oktober openen meer dan vijftig creatieve bureaus tijdens Amsterdam eWeek hun deuren zodat belangstellenden er kunnen grasduinen.

Digital Agencies

Cyberaanval kostte WPP 15+ miljoen euro

Reclamereus WPP leidde ruim vijftien miljoen euro schade omdat het concern deels geïnfecteerd raakte door de Petya-malware afgelopen juni.

Security
Premium

Miljoen groeigeld voor Burst

Digitaal bureau Burst uit Rotterdam krijgt een miljoen euro groeigeld, een combinatie van investering en lening, om sneller twee nieuwe activiteiten te kunnen optuigen.

Digital Agencies
Premium

Design agency Grrr: ‘We volgen niet zomaar iedere trend of innovatie’

Een likje verf doet soms wonderen, kun je nagaan wat de juiste visuele identiteit voor een merk kan doen. Oprichter van design agency Grrr Rolf Coppens neemt je mee in hun manier van werken en wat specialisatie voor Grrr betekent.

Digital Agencies
Premium

CODE D’AZUR: ‘Met focus verover je de wereld’

Na een flinke dip bruist de creatieve industrie weer van de energie. Nieuwe bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond en internationaal staat Nederland steeds beter op de kaart. Dit optimisme, in combinatie met een steeds breder palet aan marketingoplossingen, leidt tot een opvallende groei aan specialisten. Nieuwe full-service bureaus lijkt uit de gratie en bureaus met een volledige focus op bijvoorbeeld VR, design, innovatie, social of zelfs alleen social influencers komen vooral op.

Digital Agencies