Michael Maaskamp nieuwe creative director a friend of mine
Michael Maaskamp is aangesteld als creative director bij onlinereclamebureau a friend of mine, onderdeel van Dept.
Michael Maaskamp is aangesteld als creative director bij onlinereclamebureau a friend of mine, onderdeel van Dept.
Beeld en Geluid uit Hilversum laat een nieuwe site ontwikkelen die beter past bij de moderne tijd, want deze moet wel goed bruikbaar zijn op mobiele apparaten.
De werelden van creatieven en data-experts liggen vrij ver uit elkaar. Maar inmiddels hebben de twee specialismen elkaar nodig. Dat vertellen collega’s Boris Nihom (Partner en Strategy Director bij Achtung! Mcgarrybowen & Studio Kraftwerk) en Birgit Boing (Data Strategy DNA) – beiden onderdeel van Dentsu Aegis Network.
N=5 is de grote winnaar geworden van de zevende jaarlijkse Lovie Awards. Het Amsterdamse bureau sleepte twee gouden, vier zilveren, twee bronzen en vier People’s Lovie Awards, plus nog eens drie nominaties binnen met de inzendingen Evert_45, The Good Life Agency, Helping Heart en SpeechService.
Stel, je hoort bij die 10 procent van de startups die het wel maken. Voor je het weet ben je een scale-up met dertig, veertig man personeel en veel ervaringen rijker. Grote kans dat het oorspronkelijke businessidee niet meer past als een jas. Wat doe je dan?
Deloitte Digital heeft een overeenkomst getekend voor de vestiging van haar nieuwe Digital Garage in The Olympic Amsterdam. Co-creatie en ruimte voor creatief talent staan centraal in de ontwikkeling van deze nieuwe studio die volgend jaar haar deuren opent.
Digitaal bureau DPDK breidt uit naar New York en is van plan de bezetting op het hoofdkantoor in Rotterdam uit te breiden van vijftig naar tachtig man.
Creatief bureau CapeRock richtte zich voorheen op de media- en televisiemarkt. Maar met de groeiende behoefte aan vormgeving voor de alle soorten en maten schermen, bieden zij nu ook hun expertise aan merken aan.
Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.
Digital agency Capitola kiest er bewust voor zich te specialiseren. Hoe eerder je bij nieuwe technieken als virtual, augmented en mixed reality bent, hoe meer eruit is te halen. Hoe? David Robustelli, partner en head of digital bij Capitola, vertelt.
Op vrijdag 6 oktober openen meer dan vijftig creatieve bureaus tijdens Amsterdam eWeek hun deuren zodat belangstellenden er kunnen grasduinen.
Reclamereus WPP leidde ruim vijftien miljoen euro schade omdat het concern deels geïnfecteerd raakte door de Petya-malware afgelopen juni.
Digitaal bureau Burst uit Rotterdam krijgt een miljoen euro groeigeld, een combinatie van investering en lening, om sneller twee nieuwe activiteiten te kunnen optuigen.
Een likje verf doet soms wonderen, kun je nagaan wat de juiste visuele identiteit voor een merk kan doen. Oprichter van design agency Grrr Rolf Coppens neemt je mee in hun manier van werken en wat specialisatie voor Grrr betekent.
Na een flinke dip bruist de creatieve industrie weer van de energie. Nieuwe bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond en internationaal staat Nederland steeds beter op de kaart. Dit optimisme, in combinatie met een steeds breder palet aan marketingoplossingen, leidt tot een opvallende groei aan specialisten. Nieuwe full-service bureaus lijkt uit de gratie en bureaus met een volledige focus op bijvoorbeeld VR, design, innovatie, social of zelfs alleen social influencers komen vooral op.