Schiphol kiest twee mediabureaus
Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.
Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.
Digital agency Capitola kiest er bewust voor zich te specialiseren. Hoe eerder je bij nieuwe technieken als virtual, augmented en mixed reality bent, hoe meer eruit is te halen. Hoe? David Robustelli, partner en head of digital bij Capitola, vertelt.
Op vrijdag 6 oktober openen meer dan vijftig creatieve bureaus tijdens Amsterdam eWeek hun deuren zodat belangstellenden er kunnen grasduinen.
Reclamereus WPP leidde ruim vijftien miljoen euro schade omdat het concern deels geïnfecteerd raakte door de Petya-malware afgelopen juni.
Digitaal bureau Burst uit Rotterdam krijgt een miljoen euro groeigeld, een combinatie van investering en lening, om sneller twee nieuwe activiteiten te kunnen optuigen.
Een likje verf doet soms wonderen, kun je nagaan wat de juiste visuele identiteit voor een merk kan doen. Oprichter van design agency Grrr Rolf Coppens neemt je mee in hun manier van werken en wat specialisatie voor Grrr betekent.
Na een flinke dip bruist de creatieve industrie weer van de energie. Nieuwe bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond en internationaal staat Nederland steeds beter op de kaart. Dit optimisme, in combinatie met een steeds breder palet aan marketingoplossingen, leidt tot een opvallende groei aan specialisten. Nieuwe full-service bureaus lijkt uit de gratie en bureaus met een volledige focus op bijvoorbeeld VR, design, innovatie, social of zelfs alleen social influencers komen vooral op.
Michiel Buitelaar is per 1 september CEO van CX Company. Dirk Jan Dokman (mede-oprichter) vervult vanaf die datum de positie van Chief Commercial Officer. CX Company doorloopt een verandering van product- naar platformbedrijf en wil groeien in Engeland en Duitsland.
Internetbureau Estate Internet uit Tilburg levert de sites Watismijnapparaatwaard.nl en Watismijnlampwaard.nl, onderdeel van een landelijke campagne om recycling van elektronica te stimuleren.
Brego Keller gaat voortaan het Amsterdamse mediabureau Universal Media (UM) leiden. Hij volgt per 1 november Rik Ruts op, die dit voorjaar zijn vertrek aankondigde.
Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”
ezCompany uit Tilburg neemt een andere Drupalspecialist over Trinoco uit Werkendam om zijn eigen operationele capaciteit uit te breiden. Daarnaast is een zusterbedrijf opgericht: Brayton House voor consultancy.
Olivier Koelemij is per 1 september de eerste managing director voor creatief productiebureau MediaMonks in Los Angeles.
IPG Mediabrands is onder de naam Super Digital een nieuw full service digital agency begonnen. De leiding is in handen van Richard Smoorenburg, die tevens de positie van CEO bij Traffic4u en bGenius heeft en houdt.
Thijs Biersteker maakt interactieve installaties en producten, met als doel de wereld beter te maken. Hoe dat te bereiken? “Door technologie en praktische oplossingen. Daarom besloot ik om dingen te gaan maken die mensen inspireren en ze verder laten denken.” We spreken Biersteker over zijn idealen, het gebruik van technologie in de creatieve sector en het belang van een goed businessplan.