More stories

Premium

DPDK wint met Nike Reactor jaarprijs CSS Design Awards

Digitaal bureau DPDK heeft bij de CSS Design Awards de prijs voor Website of the Year in de wacht gesleept. Het bureau kreeg de prijs voor de experimentele microsite van Nike React.

Digital Agencies

Google en Amazon investeren in ‘gedachtenlezer’

De investeringstakken van Google en Amazon Alexa investeren mee in een grote ronde bij technologiebedrijf CTRL-Labs. Dat ontwikkelt technologie waarmee je apparaten kunt besturen met je gedachtes.

Tech

Experimenten Mozilla geven blik op browser van de toekomst

Mozilla heeft aangekondigd meer experimentele technieken te brengen naar de webbrowser Firefox. Onder de naam Mozilla Labs deelt het die tests met beta-gebruikers. Wat zeggen de eerste experimenten over de focus van ontwikkelaars en daarmee de browser van de toekomst?

Digital Design

Winkelen in 2019: zo creëer je headless commerce

Een wendbaar, schaalbaar en toekomstvast e-commerce platform is dé belangrijkste trend is voor 2019: Headless Commerce. Maar wat heb je aan headless e-commerce als marketingafdeling of business development? Wat zijn de businessvoordelen van een headless architectuur? 

E-commerce platforms

Dutch Digital Design zelfstandig door

Belangenorganisatie Dutch Digital Design (DDD) splitst zich af van Dutch Digital Agencies en gaat zelfstandig door. Twintig bureaus hebben zich inmiddels als partner aangesloten.

Digital Design

LEGO zoekt aansluiting – AR als nieuwe spelinterface

Speelgoedmaker LEGO kondigt een nieuwe lijn aan waarmee het een brug wil slaan tussen de digitale en fysieke wereld. Een speciaal ontwikkelde app en augmented reality zorgen voor een extra laag tijdens het spelen. Met de LEGO Hidden Side-serie hoopt het bedrijf uiteindelijk weer groeicijfers te kunnen tonen.

Digital Design

IT marketing: zo spreek je een niet-technische doelgroep aan

De IT-afdeling is het tegenwoordig het kloppend hart van een bedrijf, dankzij de digitale transformatie. Maar hoe kan marketing de brug slaan tussen de goed ingevoerde IT’ers en de niet-technische mensen op de werkvloer? Vier tips.

Online marketing

De énige belangrijke mobiele feature voor 2019

Er bestaat een feature die de consument boven alles wil. Die je mobiele conversie met gemak 15% laat stijgen. En ook je bounce rate keihard terugdringt. Google is er ook nog eens dol op voor je SEO. En de groten der aarde hebben deze feature allemaal. Netflix, Facebook, Amazon, en dichterbij BOL, NU.nl en Coolblue.

Web performance

Bureau Skyne opent Nederlands kantoor

Het internationaal werkende strategie- en designbureau Skyne uit Dubai opent een filiaal in Nederland. Dat komt onder leiding van Rinske Willemsen.

Marketing
Premium

Digitaal bureau Backelite verder onder de naam Idean

Het digitale agentschap Backelite gaat voortaan verder onder de naam Idean. Dit is het creatieve studionetwerk van Capgemini Invent, dat zich richt op digitale innovatie, advies en transformatie.

Digital Agencies

Film1 integreert ‘conversational interface’ in online reclame

Een conversational interface – bekend van chatbots en -apps – blijkt ook prima inzetbaar voor reclame. Filmservice Film1 breidt de proef ermee uit. In plaats van banners uitsluitend te gebruiken om te zenden, gaat het met een chatinterface (geautomatiseerd) het gesprek aan. En werft zo succesvol abonnees.

Digital Design

Maak je website sneller in 2019

Web performance is net als vele andere online activiteiten aan verandering onderhevig. De optimalisaties van 5 tot 10 jaar geleden, kunnen vandaag de dag een averechts effect hebben. Welke performance metrics zijn belangrijk, wat heeft de meeste invloed op deze metrics en hoe start je met performance metingen van je site?

Web performance
Premium

‘Ethiek gaat een grote rol spelen bij datagebruik in 2019’

In 2019 gaan we meer concrete toepassingen van ‘mixed realities’ zien en organisaties beginnen serieus na te denken over de ethiek rondom datagebruik. Dat stelt directeur Gert Franke van bureau CLEVER°FRANKE.

Digital Agencies

Case: Huizenkoper wordt ontwerper

Met Homestudios richt bouwbedrijf BAM zich rechtstreeks tot de huizenkoper. Die kan via een digitaal platform en een fysiek ‘experience center’ zijn eigen nieuwbouwwoning samenstellen.

Customer Experience

Column: Virtuele spielerei

Van Second Life en TMF-profielen tot Bitmoji’s. Om online communicatie extra charme te geven, laten internetters zich graag vertegenwoordigen door virtuele evenknieën. Of liever nog een net iets schattigere of stoerdere variant van zichzelf. Gestart als gimmick, is het uitgegroeid tot big business.

Virtual reality