Spotify maakt podcasts veel prominenter in nieuwe app
Spotify gaat podcasts in de nabije toekomst even belangrijk maken als muziek in de interface van zijn app, zo suggereert een nieuwe versie die het Zweedse bedrijf nu test.
Spotify gaat podcasts in de nabije toekomst even belangrijk maken als muziek in de interface van zijn app, zo suggereert een nieuwe versie die het Zweedse bedrijf nu test.
Een website draait om mooi design, goede SEO-prestaties….. én een 360° roterende bitterbal. Snackgigant Kwekkeboom had een rebranding nodig, onder meer voor bedrijfspositionering en activatie.
Ik hou van websites. De constante mogelijkheid die het web biedt om creatief te zijn en te innoveren maakt dit het allermooiste medium om in te werken. Dit is een ode aan de bureau’s en bedrijven die de randen van innovatie en webdesign opzoeken. Het mooiste, vreemdste, gepolijste, speelste of innovatiefste werk dat ik het afgelopen kwartaal tegen ben gekomen verzameld in een lijst.
Een mouse heatmap klinkt misschien als een spel voor knaagdieren, maar deze online tool is van onschatbare waarde. Het stelt je in staat de gebruikerservaring op je website vast te stellen, problemen of hindernissen te lokaliseren en conversieratio’s te boosten – naast het feit dat het helpt om een geoptimaliseerde website te creëren.
Bij het eenvoudig en constructief communiceren van de juiste informatie binnen en tussen bedrijven kan je eigenlijk niet om ‘design thinking’ heen. Dashboards zijn een van de meest gebruikte zakelijke communicatiekanalen om data-inzichten te delen en zo cruciale informatie op de meest effectieve wijze over te brengen. Maar hoe zorg je ervoor dat de aandacht van het publiek bij elk dashboard naar de juiste delen wordt getrokken?
Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 21 juni zijn jaarlijkse evenement Dutch Digital Day. De eerste sprekers van de vijfde editie zijn bekend.
Accenture Interactive doet nog een overname in Europa. Dit keer valt het Spaanse merkcommunicatiebureau Shackleton ten prooi.
Appie van Albert Heijn, Peaks, Flitsmeister, NOS en AD zijn enkele van de genomineerden voor de Dutch App Awards 2019. […]
Internetbureau Snakeware opent samen met twee idealistische creatievelingen Studio Bru in Amsterdam.
Mijn betrokkenheid bij diverse chatbot-implementaties maakt één ding heel duidelijk: wie de nieuwe technologie omarmt ‘omdat het kan’, maakt een grote denkfout. Maar wat is dan een betere aanvliegroute? En welke impact op de organisatie is vervolgens te verwachten? Aan de hand van veelgehoorde misvattingen naar een realistischer beeld.
Overheidsinstellingen zijn prima in staat snel te innoveren. Samen met Dienst Justitiële Inrichtingen ontwikkelden we in slechts acht weken tijd een interactieve tafel om de behandelbereidheid van jongeren in detentie te vergroten. Door principes van gamification toe te passen is dat gelukt. Ook in een serieuzere context zijn kennis, houding en gedrag hiermee positief te veranderen.
Sogeti heeft een chatbot ontwikkeld voor DSW die via een pop-up window klantvragen op de website van de zorgverzekeraar beantwoordt. Naar verwachting handelt chatbot Nikki straks zo’n 75 procent van alle klantvragen af.
Koffie speelt een belangrijke rol in het dagelijks leven. Zowel thuis als op kantoor wil men goede kwaliteit koffie. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen worden koffiemachines steeds slimmer en beter. Heb je al een koffiedrone?
Bedrijven die voice-apps en andere spraakgestuurde toepassingen ontwikkelen, lopen tegen een interessante uitdaging aan. Is er een schaalbaar stemgeluid te ontwikkelen dat past bij het merk? Handpicked Labs nam de proef op de som en trainde een voice-over op basis van geluidsdata. Het prototype is veelbelovend. Een computer geautomatiseerd laten spreken met iemands stem is betrekkelijk dichtbij.
Ondanks digitalisering blijft het printen nog altijd onderdeel van het dagelijks leven. Billboards, facturen, flyers, kranten en verpakkingen; zonder te weten komt er bij heel veel voorwerpen om je heen een bepaalde vorm van print kijken. Hoe ziet de innovatieve toekomst van printen eruit?