Albert Heijn, Peaks, Flitsmeister, NOS en AD genomineerd voor Dutch App Awards
Appie van Albert Heijn, Peaks, Flitsmeister, NOS en AD zijn enkele van de genomineerden voor de Dutch App Awards 2019. […]
Appie van Albert Heijn, Peaks, Flitsmeister, NOS en AD zijn enkele van de genomineerden voor de Dutch App Awards 2019. […]
Internetbureau Snakeware opent samen met twee idealistische creatievelingen Studio Bru in Amsterdam.
Mijn betrokkenheid bij diverse chatbot-implementaties maakt één ding heel duidelijk: wie de nieuwe technologie omarmt ‘omdat het kan’, maakt een grote denkfout. Maar wat is dan een betere aanvliegroute? En welke impact op de organisatie is vervolgens te verwachten? Aan de hand van veelgehoorde misvattingen naar een realistischer beeld.
Overheidsinstellingen zijn prima in staat snel te innoveren. Samen met Dienst Justitiële Inrichtingen ontwikkelden we in slechts acht weken tijd een interactieve tafel om de behandelbereidheid van jongeren in detentie te vergroten. Door principes van gamification toe te passen is dat gelukt. Ook in een serieuzere context zijn kennis, houding en gedrag hiermee positief te veranderen.
Sogeti heeft een chatbot ontwikkeld voor DSW die via een pop-up window klantvragen op de website van de zorgverzekeraar beantwoordt. Naar verwachting handelt chatbot Nikki straks zo’n 75 procent van alle klantvragen af.
Koffie speelt een belangrijke rol in het dagelijks leven. Zowel thuis als op kantoor wil men goede kwaliteit koffie. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen worden koffiemachines steeds slimmer en beter. Heb je al een koffiedrone?
Bedrijven die voice-apps en andere spraakgestuurde toepassingen ontwikkelen, lopen tegen een interessante uitdaging aan. Is er een schaalbaar stemgeluid te ontwikkelen dat past bij het merk? Handpicked Labs nam de proef op de som en trainde een voice-over op basis van geluidsdata. Het prototype is veelbelovend. Een computer geautomatiseerd laten spreken met iemands stem is betrekkelijk dichtbij.
Ondanks digitalisering blijft het printen nog altijd onderdeel van het dagelijks leven. Billboards, facturen, flyers, kranten en verpakkingen; zonder te weten komt er bij heel veel voorwerpen om je heen een bepaalde vorm van print kijken. Hoe ziet de innovatieve toekomst van printen eruit?
Digitaal bureau DPDK heeft bij de CSS Design Awards de prijs voor Website of the Year in de wacht gesleept. Het bureau kreeg de prijs voor de experimentele microsite van Nike React.
De investeringstakken van Google en Amazon Alexa investeren mee in een grote ronde bij technologiebedrijf CTRL-Labs. Dat ontwikkelt technologie waarmee je apparaten kunt besturen met je gedachtes.
Mozilla heeft aangekondigd meer experimentele technieken te brengen naar de webbrowser Firefox. Onder de naam Mozilla Labs deelt het die tests met beta-gebruikers. Wat zeggen de eerste experimenten over de focus van ontwikkelaars en daarmee de browser van de toekomst?
Een wendbaar, schaalbaar en toekomstvast e-commerce platform is dé belangrijkste trend is voor 2019: Headless Commerce. Maar wat heb je aan headless e-commerce als marketingafdeling of business development? Wat zijn de businessvoordelen van een headless architectuur?
Belangenorganisatie Dutch Digital Design (DDD) splitst zich af van Dutch Digital Agencies en gaat zelfstandig door. Twintig bureaus hebben zich inmiddels als partner aangesloten.
Speelgoedmaker LEGO kondigt een nieuwe lijn aan waarmee het een brug wil slaan tussen de digitale en fysieke wereld. Een speciaal ontwikkelde app en augmented reality zorgen voor een extra laag tijdens het spelen. Met de LEGO Hidden Side-serie hoopt het bedrijf uiteindelijk weer groeicijfers te kunnen tonen.
De IT-afdeling is het tegenwoordig het kloppend hart van een bedrijf, dankzij de digitale transformatie. Maar hoe kan marketing de brug slaan tussen de goed ingevoerde IT’ers en de niet-technische mensen op de werkvloer? Vier tips.