More stories

We zijn klaar voor Artificial Smartness

Technologie in ons leven kan zorgen voor gemak, maar het brengt tegelijkertijd een overweldigende complexiteit met zich mee. We zijn overal tegelijkertijd en allerlei services vragen constant onze aandacht. Het digitale wordt steeds persoonlijker en het lijkt alsof ‘AI’ daarin het toverwoord is. De technologiebedrijven vergaren meer en meer data en de imponerende intelligentie van systemen overweldigt ons en we voelen ons afhankelijk.

Digital Design

Hoe maak je digitale oplossingen die de kostbare tijd van mensen waard zijn? 

Alles moet makkelijker en sneller, zodat we onze tijd beter kunnen besteden. Maar we vergeten soms wat echt belangrijk is. Iedereen wil een cool product maken, een product waar iedereen van houdt en niemand vanaf kan blijven. Maar staan we wel genoeg stil bij de tijd die deze producten van mensen vragen? Hoe zorg je dat jouw product de kostbare tijd van mensen waard is? 

Digital Design

Interactieve installaties als brand experience: wat doen ze voor je merk?

Experiental, interactieve installaties vormen een groeiend specialisme binnen digital design. Merken en retailers willen er offline relevant mee blijven en onvergetelijke merkbelevingen mee creëren. Wat zijn nu eigenlijk de voordelen van dit soort installaties en zijn ze wel effectief? We vroegen het aan Dutch Designbureaus MediaMonks, Resn, CLEVER°FRANKE en Circus Family.

Digital Design

Ook de schoonheid wordt geautomatiseerd

In de esthetica, het vak binnen de filosofie waarin het over schoonheid gaat, geldt de wetmatigheid dat schoonheid ontstaat zodra we iets zien of horen wat onze kijk op het normale verandert. We laten ons graag betoveren.  

Creative

Nieuwe Pixel-telefoons krijgen gebarenbediening

De nieuwe toestellen in Googles telefoonlijn Pixel zijn te bedienen met gebaren. Geen tast, geen veeg of swipe komt erbij aan te pas. De nieuwe telefoons krijgen een hele kleine radar ingebakken die zijn omgeving afscant op ‘handinstructies’.

Digital Design

7 Learnings om nóg meer uit je Google Design Sprint te halen 

Hoewel we meestal dicht bij de Google Design Sprint-methode blijven zoals bedacht door Jake Knapp, wordt daarbinnen veel geëxperimenteerd. Afhankelijk van de opdracht en het team deden we aanpassingen om de week effectiever, efficiënter of leuker te maken. Dit zijn zeven learnings om het beste uit een Design Sprint te halen. 

Digital Design

Accenture Interactive neemt het Louvre op de schop

Het Louvre in Parijs laat zijn digitale strategie op de schop nemen door Accenture Interactive. Bezoekers moeten er een ‘rijkere ervaring’ mee krijgen en de werknemers krijgen digitale hulpmiddelen om hun werk beter te doen.

Digital Design

Reorganisatie Dutch Digital Design compleet

De Stichting Dutch Digital Design, die zich inzet voor zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk in binnen- en buitenland, heeft een nieuw bestuur en Raad van Advies aangesteld. Ook is het communicatieteam benoemd en zijn 24 curatoren aangetrokken om nieuw digitaal werk te beoordelen.

Digital Design

Haal meer uit je merk met design in e-commerce

E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.

Digital Design
Premium

Deze veertien cases leverden een zilveren Dutch Interactive Award op

Maar liefst veertien bedrijven hebben een zilveren Dutch Interactive Award in de wacht gesleept. Het werk van deze bureaus is door de jury’s als zeer goed aangemerkt. Een overzicht van de cases van We Are Blossom, Burst, Triggerfish!, PauwR, Fabrique, Grrr, One Shoe, Greenhouse, Connect Holland, Elastique, Resoluut, Snakware, Adwise, Soda Studio.

Creative
Premium

Nederlands beste werk in de categorieën Activation, Brand en Campaign

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Activation, Brand en Campaign.

Creative
Premium

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Communities, Content en Service

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Communities, Content en Service.

Creative
Premium

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Corporate en Digitale transformatie

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Corporate en Digitale transformatie.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce.

Creative