More stories

Ook de schoonheid wordt geautomatiseerd

In de esthetica, het vak binnen de filosofie waarin het over schoonheid gaat, geldt de wetmatigheid dat schoonheid ontstaat zodra we iets zien of horen wat onze kijk op het normale verandert. We laten ons graag betoveren.  

Creative

Nieuwe Pixel-telefoons krijgen gebarenbediening

De nieuwe toestellen in Googles telefoonlijn Pixel zijn te bedienen met gebaren. Geen tast, geen veeg of swipe komt erbij aan te pas. De nieuwe telefoons krijgen een hele kleine radar ingebakken die zijn omgeving afscant op ‘handinstructies’.

Digital Design

7 Learnings om nóg meer uit je Google Design Sprint te halen 

Hoewel we meestal dicht bij de Google Design Sprint-methode blijven zoals bedacht door Jake Knapp, wordt daarbinnen veel geëxperimenteerd. Afhankelijk van de opdracht en het team deden we aanpassingen om de week effectiever, efficiënter of leuker te maken. Dit zijn zeven learnings om het beste uit een Design Sprint te halen. 

Digital Design

Accenture Interactive neemt het Louvre op de schop

Het Louvre in Parijs laat zijn digitale strategie op de schop nemen door Accenture Interactive. Bezoekers moeten er een ‘rijkere ervaring’ mee krijgen en de werknemers krijgen digitale hulpmiddelen om hun werk beter te doen.

Digital Design

Reorganisatie Dutch Digital Design compleet

De Stichting Dutch Digital Design, die zich inzet voor zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk in binnen- en buitenland, heeft een nieuw bestuur en Raad van Advies aangesteld. Ook is het communicatieteam benoemd en zijn 24 curatoren aangetrokken om nieuw digitaal werk te beoordelen.

Digital Design

Haal meer uit je merk met design in e-commerce

E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.

Digital Design
Premium

Deze veertien cases leverden een zilveren Dutch Interactive Award op

Maar liefst veertien bedrijven hebben een zilveren Dutch Interactive Award in de wacht gesleept. Het werk van deze bureaus is door de jury’s als zeer goed aangemerkt. Een overzicht van de cases van We Are Blossom, Burst, Triggerfish!, PauwR, Fabrique, Grrr, One Shoe, Greenhouse, Connect Holland, Elastique, Resoluut, Snakware, Adwise, Soda Studio.

Creative
Premium

Nederlands beste werk in de categorieën Activation, Brand en Campaign

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Activation, Brand en Campaign.

Creative
Premium

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Communities, Content en Service

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Communities, Content en Service.

Creative
Premium

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Corporate en Digitale transformatie

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Corporate en Digitale transformatie.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce.

Creative

Digitale Rijpingskelder voor Grand Prestige activeert halo-effect voor merk Hertog Jan

Ongebruikelijk in de biermarkt: Hertog Jan verkiest storytelling en educatie boven reclame, sponsoring en andere randzaken. Recent lanceerde het De Digitale Rijpingskelder – een tool die gebruikers in staat stelt de rijping van hun eigen flessen Grand Prestige te volgen. Over een periode van maar liefst zes jaar zorgt de brouwer voor bijpassende content. Die aandacht voor een niche bierdrinker zorgt voor een interessant premium halo-effect.

Contentmarketing

Apple stopt met iTunes, wordt opgehakt

Apple stopt met iTunes op desktops en laptops en brengt daarvoor in de plaats drie nieuwe apps uit: Music, TV en Podcasts.

Digital Design

Duizend websites voor één bedrijf? Complexiteit heeft orde nodig

Wel, veel meer organisaties dan je op het eerste gezicht zou denken… De Gezinsbond, bijvoorbeeld – dat is de overkoepelende belangenvereniging voor gezinnen in Vlaanderen. Die wou namelijk al zijn negenhonderd(!) regionale afdelingen van een eigen website voorzien, zonder daarbij de controle vanuit het hoofdkwartier in Brussel te moeten afgeven. Een grootschalige multisite-uitdaging dus, waar wel meer bedrijven en organisaties vandaag de dag mee kampen. Dominique De Cooman leidde als CEO van Dropsolid de overgang voor Gezinsbond mee in goede banen. Hij deelt zijn ervaringen in deze case en licht de typische gevaren toe die om de hoek loeren voor organisaties die meerdere websites willen uitrollen.

Digital Design