More stories

Nederlands beste werk in de categorieën Activation, Brand en Campaign

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Activation, Brand en Campaign.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Communities, Content en Service

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Communities, Content en Service.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Corporate en Digitale transformatie

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Corporate en Digitale transformatie.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce.

Creative

Digitale Rijpingskelder voor Grand Prestige activeert halo-effect voor merk Hertog Jan

Ongebruikelijk in de biermarkt: Hertog Jan verkiest storytelling en educatie boven reclame, sponsoring en andere randzaken. Recent lanceerde het De Digitale Rijpingskelder – een tool die gebruikers in staat stelt de rijping van hun eigen flessen Grand Prestige te volgen. Over een periode van maar liefst zes jaar zorgt de brouwer voor bijpassende content. Die aandacht voor een niche bierdrinker zorgt voor een interessant premium halo-effect.

Contentmarketing

Apple stopt met iTunes, wordt opgehakt

Apple stopt met iTunes op desktops en laptops en brengt daarvoor in de plaats drie nieuwe apps uit: Music, TV en Podcasts.

Digital Design

Duizend websites voor één bedrijf? Complexiteit heeft orde nodig

Wel, veel meer organisaties dan je op het eerste gezicht zou denken… De Gezinsbond, bijvoorbeeld – dat is de overkoepelende belangenvereniging voor gezinnen in Vlaanderen. Die wou namelijk al zijn negenhonderd(!) regionale afdelingen van een eigen website voorzien, zonder daarbij de controle vanuit het hoofdkwartier in Brussel te moeten afgeven. Een grootschalige multisite-uitdaging dus, waar wel meer bedrijven en organisaties vandaag de dag mee kampen. Dominique De Cooman leidde als CEO van Dropsolid de overgang voor Gezinsbond mee in goede banen. Hij deelt zijn ervaringen in deze case en licht de typische gevaren toe die om de hoek loeren voor organisaties die meerdere websites willen uitrollen.

Digital Design

Spotify maakt podcasts veel prominenter in nieuwe app

Spotify gaat podcasts in de nabije toekomst even belangrijk maken als muziek in de interface van zijn app, zo suggereert een nieuwe versie die het Zweedse bedrijf nu test.

Publishing

Kwekkeboom combineert historie met dynamische site

Een website draait om mooi design, goede SEO-prestaties….. én een 360° roterende bitterbal. Snackgigant Kwekkeboom had een rebranding nodig, onder meer voor bedrijfspositionering en activatie.

Digital Design

Het beste van het web: Dé sites van dit kwartaal

Ik hou van websites. De constante mogelijkheid die het web biedt om creatief te zijn en te innoveren maakt dit het allermooiste medium om in te werken. Dit is een ode aan de bureau’s en bedrijven die de randen van innovatie en webdesign opzoeken. Het mooiste, vreemdste, gepolijste, speelste of innovatiefste werk dat ik het afgelopen kwartaal tegen ben gekomen verzameld in een lijst.

Web-design

Confettirapporten en heatmaps: Mouse tracking helpt gebruikerservaring vooruit

Een mouse heatmap klinkt misschien als een spel voor knaagdieren, maar deze online tool is van onschatbare waarde. Het stelt je in staat de gebruikerservaring op je website vast te stellen, problemen of hindernissen te lokaliseren en conversieratio’s te boosten – naast het feit dat het helpt om een geoptimaliseerde website te creëren.

Web performance

Data-dashboards ontwerpen begint met ‘design thinking’

Bij het eenvoudig en constructief communiceren van de juiste informatie binnen en tussen bedrijven kan je eigenlijk niet om ‘design thinking’ heen. Dashboards zijn een van de meest gebruikte zakelijke communicatiekanalen om data-inzichten te delen en zo cruciale informatie op de meest effectieve wijze over te brengen. Maar hoe zorg je ervoor dat de aandacht van het publiek bij elk dashboard naar de juiste delen wordt getrokken?

Digital Design

DDA organiseert Dutch Digital Day 2019

Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 21 juni zijn jaarlijkse evenement Dutch Digital Day. De eerste sprekers van de vijfde editie zijn bekend.

Digital Agencies

Nóg een bureauovername door Accenture Interactive

Accenture Interactive doet nog een overname in Europa. Dit keer valt het Spaanse merkcommunicatiebureau Shackleton ten prooi.

Online marketing