More stories

Film1 integreert ‘conversational interface’ in online reclame

Een conversational interface – bekend van chatbots en -apps – blijkt ook prima inzetbaar voor reclame. Filmservice Film1 breidt de proef ermee uit. In plaats van banners uitsluitend te gebruiken om te zenden, gaat het met een chatinterface (geautomatiseerd) het gesprek aan. En werft zo succesvol abonnees.

Digital Design

Maak je website sneller in 2019

Web performance is net als vele andere online activiteiten aan verandering onderhevig. De optimalisaties van 5 tot 10 jaar geleden, kunnen vandaag de dag een averechts effect hebben. Welke performance metrics zijn belangrijk, wat heeft de meeste invloed op deze metrics en hoe start je met performance metingen van je site?

Web performance
Premium

‘Ethiek gaat een grote rol spelen bij datagebruik in 2019’

In 2019 gaan we meer concrete toepassingen van ‘mixed realities’ zien en organisaties beginnen serieus na te denken over de ethiek rondom datagebruik. Dat stelt directeur Gert Franke van bureau CLEVER°FRANKE.

Digital Agencies

Case: Huizenkoper wordt ontwerper

Met Homestudios richt bouwbedrijf BAM zich rechtstreeks tot de huizenkoper. Die kan via een digitaal platform en een fysiek ‘experience center’ zijn eigen nieuwbouwwoning samenstellen.

Customer Experience

Column: Virtuele spielerei

Van Second Life en TMF-profielen tot Bitmoji’s. Om online communicatie extra charme te geven, laten internetters zich graag vertegenwoordigen door virtuele evenknieën. Of liever nog een net iets schattigere of stoerdere variant van zichzelf. Gestart als gimmick, is het uitgegroeid tot big business.

Virtual reality
Premium

Grrr ontwikkelt veilige jeugdsite voor SpangaS

Digital agency Grrr heeft een nieuw platform ontwikkeld voor SpangaS – een jeugdprogramma van KRO-NCRV. Doel is om een brug te slaan tussen TV en sociale media, maar daarbij de privacy van jonge kijkers te waarborgen. Op een enkel onderzoekscookie na gebruikt de site bijvoorbeeld geen trackers.

Digital Agencies

Nederlands e-commerce mogelijk in Google Assistent en Home

De digitale butler van Google, Assistent en Home, kan in Nederland e-commercetransacties gaan faciliteren. Daartoe heeft breidt Google de butlerdienst uit met – wat heet – Transactions.

Voice

Digital Dinner: digital design vindt vooral plaats buiten het scherm

Het desktopscherm was altijd het domein van webdesign. Daar kwam de telefoon bij, waardoor het fröbelen op de vierkante centimeter bleef. Tijdens het Digital Dinner werd nog maar eens duidelijk dat de nieuwe generatie tech-designers vooral buiten de schermen denkt en werkt. En: leuk, een zelfrijdende auto. Maar wat doe je als die auto je vriend wil worden? 

Digital Design
Premium

Accenture Interactive benoemt Nederlandse topcreatieven

Accenture Interactive verbreedt zijn expertise van louter digitaal bouwen richting creatie en reclame. Daarom stelt het Gijs de Bruijn aan als strategy director en Martijn van Marle en Peter van Rij als creative directors.

Digital Agencies

GoEuro breidt uit met ferries

De zoek- en boekmachine voor reistickets GoEuro breidt zijn portfolio uit met ferries. In eerste instantie gaat het om een proef met veerboten van en naar Italië.

Travel

Ziekenhuizen falen op digitale toegankelijkheid

Bijna alle ziekenhuizen in Nederland zijn niet goed digitaal toegankelijk voor mensen met een beperking. Hiermee zijn ze in overtreding van een nieuwe wet die afgelopen zomer is ingevoerd op basis van Europese besluitvorming.

Digital Design

Derde editie Emerce Dare, digital creative conference

Op dinsdag 27 november vindt de derde editie van Emerce’ congres voor de creatieve industrie Dare weer plaats. Het programma dekt een breed terrein van kunst tot design.

Digital Design

Internationale top notch creatives bij Digital Dinner Amsterdam

Op dinsdag 27 november 2018 vindt de zevende editie van Digital Dinner Amsterdam plaats. De top notch creatives van Tellart, Random Studio en teamLab uit Japan geven acte de presence. Een avond over creativiteit en tech, vol inspiratie en netwerkmogelijkheden en met dit jaar als thema: tech en wetenschap verleggen de grenzen van design.

Digital Design

Daniel Sytsma wordt Chief Design Officer Isobar EMEA

Digitaal bureau Isobar creëert met de aanstelling van Sytsma als hoofd Design een nieuwe positie in de Europees leiding. Het bedrijf wil zijn reputatie op het gebied van design internationaal versterken.

Digital Design

Websiteoptimalisatie: richt je je op de juiste pagina’s?

Voor websiteoptimalisatie kijkt men vaak eerst naar de traagst ladende pagina’s en er wordt vooral geïnvesteerd in het sneller maken van deze pagina’s. Maar is deze focus de juiste? Kijk verder dan alleen de laadtijd.

Web-design