Channel E-commerce platforms

In dit Topic vind je alle informatie over e-commerce platforms. Welke systemen zijn er? Hoe richt je je front-end en back-end in? Welke integraties zijn er? Welke keuzes moet je maken en hoe kom je tot het ideale platform? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl.

More stories

Tien miljoen groeigeld voor Helpling

Huishoudelijke poetshulp Helpling haalt tien miljoen euro extra groeigeld op bij zijn zittende investeerders. Doel: de online marktplaats uitbreiden met nieuwe diensten.

E-commerce platforms

Big Data hoeft niet zo ‘big’ te zijn

Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?

Analytics

HEMA’s mega-operatie: technologie en werkwijzen grondig aangepakt

HEMA hoopt in 2018 een nieuw e-commerceplatform in gebruik te nemen. In voorbereiding daarop heeft het bedrijf in twee jaar tijd intern en op technologisch vlak al een grote verandering doorgemaakt: er is een nieuwe werkwijze geïntroduceerd en het huidige platform kreeg een redesign. Parallel daaraan worden de voorbereidingen getroffen voor de grotere verandering halverwege volgend jaar.

E-commerce platforms

Topkwartaal voor e-commerce platform Shopify

E-commerce platform Shopify sluit een zeer goed kwartaal af, waarin de omzet voor deelnemende partners met 94 procent steeg naar 5,5 miljard dollar.

E-commerce platforms

Drupal schuift met samenwerking Magento richting e-commerce

Een opvallende aankondiging: de CMS-specialist Acquia en Magento gaan samenwerken. Het bedrijf van Drupal-ontwikkelaar Dries Buytaert gaat samen met Magento onder meer zorgen voor een betere integratie van het CMS en e-commerceplatfor

Magento

Zalando organiseert B2B-conferentie platformbusiness

Zalando organiseert eind april in Berlijn een conferentie voor de b2b-markt om zijn site meer als handelsplatform neer te zetten naar de zakelijke markt.

E-commerce platforms

‘Luchtvaart moet inhaalslag maken in distributie’

De luchtvaart loopt flink achter op de retail als het gaat om de online verkoop van vliegtickets en aanverwante diensten. Zo is de gebruikerservaring slecht en wordt er niet ingespeeld op de behoeften van nieuwe markten, aldus de International Air Transport Association (IATA).

E-commerce platforms

Helft Amerikaanse retailers wil ander platform

Ongeveer de helft van de online retailers die zijn ondervraagd door Internet Retailer is niet gelukkig met hun huidige e-commerce platforms. Zeventien procent is al bezig om de software te vervangen. 72 procent wil dat binnen twee jaar gaan doen.

E-commerce platforms

Online opkoper Momox: 150 miljoen euro omzet

De Europese opkoper van media en elektronica Momox genereerde in 2016 een omzet van 150 miljoen euro, een toename van ruim dertig procent ten opzichte van vorig jaar.

Duitsland

Kiezen voor e-commercesoftware: lean & mean of stevig fundament?

De keuze voor een e-commerceplatform wordt er niet makkelijker op. Het ene pakket wordt een complete marketingsuite, het andere houdt het bij de kern en laat zich verbinden aan deeloplossingen. Waar baseer je als organisatie de keuze op?

E-commerce platforms

Zoef.com herlanceert zijn huurplatform

Zoef.com lanceert vandaag zijn nieuwe site die meer dan voorheen moet benadrukken dat het een verhuurplatform is. Met een nieuwe investering van 1,4 miljoen euro wil directeur Niels Duijvestijn verder uitbreiden in Nederland en daarna de stap naar omringende landen maken.

E-commerce platforms

175 miljoen dollar voor lokale marktplaats Letgo

De Amerikaanse start-up haalt 175 miljoen dollar venture capital op en probeert in een razend tempo een internationale, mobiele concurrent voor Marktplaats-achtige sites te bouwen.

E-commerce platforms

Bol.com: Weldra helft verkopen via partners

Bol.com verwacht dat partners binnen enkele jaren goed zijn voor de helft van de verkochte artikelen. Dat is nu, vijf jaar na de invoering van het partnerprogramma, een kwart.

E-commerce platforms

Alibaba strijdt met topmerken tegen namaakartikelen

Alibaba Group begint een internationaal initiatief om namaakartikelen op zijn handelssites te weren. Hierin werkt het samen met twee dozijn grote merken, onder wie Louis Vuitton, Samsung, Swarovski, Mars en Huawei.

E-commerce platforms

Alibaba sluit megacontract met Olympische Spelen

Alibaba heeft een contract gesloten met het IOC om tot 2028 cloud- en e-commerceleverancier te worden voor de Olympische Spelen. In China wordt het bedrijf de lokale mediapartner, naar de rest van de wereld toe moet de samenwerking het merk Alibaba sterker laden.

Cross Border