Nike: 21 procent omzet uit digitaal, wil dubbele
Nike realiseert 21 procent van de omzet via digitale kanalen en is op koers om dat te verdubbelen per 2025.
Nike realiseert 21 procent van de omzet via digitale kanalen en is op koers om dat te verdubbelen per 2025.
Blokker-topman Michiel Witteveen wordt per 1 februari 2022 vervangen door voormalig Scotch & Soda-topman Dirk-Jan Stoppelenburg. Witteveen blijft als voorzitter van de raad van commissarissen actief betrokken bij moederbedrijf Mirage Retail Group.
Speelgoedverkopers zoals Intertoys en Lobbes.nl, maar ook webwinkels Amazon en bol.com, waarschuwen voor langere levertijden van speelgoed. Dat blijkt uit een rondgang van ANP.
Met Biller kunnen bedrijven snel en veilig online ‘op factuur’ een aankoop doen bij andere bedrijven. “Er worden al b2c-oplossingen aangeboden. Wij specialiseren ons in b2b”, zegt CEO Derek Vreeburg.
Wat gebeurt er als je juist méér in je klantenservice investeert, dan minder? EasyToys en Trengo delen hun inzichten.
Corona zorgde ervoor dat wijnbar Zuster Margaux moest omdenken. De online wijnproeverijen brachten de bar veel nieuwe inzichten en klandizie.
Hoe ontwikkel je je van plaatselijke groothandel tot landelijke, of misschien wel global, e-commerce speler?
Online brillenwinkel Mister Spex ziet de omzet over de eerste zes maanden van dit jaar met een kwart stijgen tot 101 miljoen euro. Elke fysieke zaak die wordt geopend levert direct extra omzet op in de regio.
Vanochtend is de CrossBorder E-commerce Top 30 bekendgemaakt, een lijst met de snelstgroeiende Nederlandse bedrijven in de e-commercebranche in het buitenland.
Voice assistenten als Siri of Alexa helpen straks in huis en in de auto, maar ook grote websites zetten in op spraaktechnologie. Koninklijke Visio en CMD-studenten van de Hogeschool van Amsterdam werkten samen aan zo’n nieuwe stemassistent en namen daarvoor de webshop Coolblue als uitgangspunt.
Beter Bed Holding, Nederlands grootste slaapspecialist, zet belangrijke stappen in zijn online strategie. Daarmee wil het bedrijf in 2025 een online omzet realiseren van minimaal 100 miljoen euro. Niet alleen tuigt de retailer hiervoor een aparte organisatie op, ook komt er een data en analyticsafdeling en een e-distributiecentrum van 11.000 vierkante meter.
De totale online consumentenbestedingen in ons land stegen in het tweede kwartaal met 11 procent naar 7,1 miljard en in het eerste half jaar in totaal met 19 procent naar 14,8 miljard. En de smartphone is nu het belangrijkste apparaat om mee te winkel. Dit blijkt uit de meest recente versie van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.
Oók als alle beperkingen worden opgeheven, zullen veel consumenten de winkelstraten in grote steden voorlopig liever mijden. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO en Q&A Research onder bijna 2000 Nederlanders.
Naast enorme groei in digitale sales blijkt commerce ook een basis te zijn voor de volgende stappen op het digitale pad in B2B.
De belangrijkste trends in B2B Commerce? Selfservice, onderscheidende content en data-analyse met behulp van Machine Learning.