More stories

Premium

Nike: 21 procent omzet uit digitaal, wil dubbele

Nike realiseert 21 procent van de omzet via digitale kanalen en is op koers om dat te verdubbelen per 2025.

E-commerce
Premium

Blokker-baas Michiel Witteveen trekt zich terug

Blokker-topman Michiel Witteveen wordt per 1 februari 2022 vervangen door voormalig Scotch & Soda-topman Dirk-Jan Stoppelenburg. Witteveen blijft als voorzitter van de raad van commissarissen actief betrokken bij moederbedrijf Mirage Retail Group.

Retail
Premium

Mogelijk vertraging bij levering speelgoed

Speelgoedverkopers zoals Intertoys en Lobbes.nl, maar ook webwinkels Amazon en bol.com, waarschuwen voor langere levertijden van speelgoed. Dat blijkt uit een rondgang van ANP.

Coronacrisis
Premium

Derek Vreeburg (Biller): ‘We waren verbaasd dat het nog niet bestond’

Met Biller kunnen bedrijven snel en veilig online ‘op factuur’ een aankoop doen bij andere bedrijven. “Er worden al b2c-oplossingen aangeboden. Wij specialiseren ons in b2b”, zegt CEO Derek Vreeburg.

E-commerce

Hoe haal je winst uit je klantenservice?

Wat gebeurt er als je juist méér in je klantenservice investeert, dan minder? EasyToys en Trengo delen hun inzichten.

Customer Service

Online proeven: nieuwe fans, co-creatie en je merk blijft springlevend

Corona zorgde ervoor dat wijnbar Zuster Margaux moest omdenken. De online wijnproeverijen brachten de bar veel nieuwe inzichten en klandizie.

Customer Loyalty

Hoe ontwikkel je je van plaatselijke groothandel naar serieuze e-commerce-speler?

Hoe ontwikkel je je van plaatselijke groothandel tot landelijke, of misschien wel global, e-commerce speler?

B2B Digital
Premium

Mister Spex groeit tot 101 miljoen euro

Online brillenwinkel Mister Spex ziet de omzet over de eerste zes maanden van dit jaar met een kwart stijgen tot 101 miljoen euro. Elke fysieke zaak die wordt geopend levert direct extra omzet op in de regio.

E-commerce
Premium

Nominaties CrossBorder E-commerce Top 30 bekend

Vanochtend is de CrossBorder E-commerce Top 30 bekendgemaakt, een lijst met de snelstgroeiende Nederlandse bedrijven in de e-commercebranche in het buitenland.

Cross Border
Premium

Koninklijke Visio en HvA werken aan spraakassistent voor Coolblue

Voice assistenten als Siri of Alexa helpen straks in huis en in de auto, maar ook grote websites zetten in op spraaktechnologie. Koninklijke Visio en CMD-studenten van de Hogeschool van Amsterdam werkten samen aan zo’n nieuwe stemassistent en namen daarvoor de webshop Coolblue als uitgangspunt.

Web-design
Premium

Beter Bed kondigt online groeistrategie aan, streven 100 miljoen euro omzet

Beter Bed Holding, Nederlands grootste slaapspecialist, zet belangrijke stappen in zijn online strategie. Daarmee wil het bedrijf in 2025 een online omzet realiseren van minimaal 100 miljoen euro. Niet alleen tuigt de retailer hiervoor een aparte organisatie op, ook komt er een data en analyticsafdeling en een e-distributiecentrum van 11.000 vierkante meter.

E-commerce
Premium

58 procent van de online kopers doet minimaal één aankoop met smartphone

De totale online consumentenbestedingen in ons land stegen in het tweede kwartaal met 11 procent naar 7,1 miljard en in het eerste half jaar in totaal met 19 procent naar 14,8 miljard. En de smartphone is nu het belangrijkste apparaat om mee te winkel. Dit blijkt uit de meest recente versie van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

E-commerce
Premium

‘Grote steden door corona minder in trek bij winkelend publiek’

Oók als alle beperkingen worden opgeheven, zullen veel consumenten de winkelstraten in grote steden voorlopig liever mijden. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO en Q&A Research onder bijna 2000 Nederlanders.

Retail

Hoe e-commerce de aanjager werd van digitale transformatie in B2B

Naast enorme groei in digitale sales blijkt commerce ook een basis te zijn voor de volgende stappen op het digitale pad in B2B.

B2B Digital

Dit zijn de belangrijkste trends in B2B Commerce

De belangrijkste trends in B2B Commerce? Selfservice, onderscheidende content en data-analyse met behulp van Machine Learning.

B2B Digital