More stories

Premium

HORNBACH vergroot online dienstverlening

Bouwmarkt HORNBACH zag de online omzet het afgelopen jaar, net als veel concurrerende bouwmarkten, sterk toenemen. Om het groeiende aantal online orders te kunnen te kunnen verwerken, is een nieuw distributiecentrum in Eindhoven in gebruik genomen.

Fulfillment
Premium

Modeplatform Fashionchick overgenomen door Shopsuite

Fashionchick gaat verder met Shopsuite door een licentieovereenkomst met de huidige eigenaar DPG Media. Die had aangekondigd per 1 mei 2021 te stoppen met Fashionchick.

Fashion
Premium

Websuper Hopr stuk duurder dan Delhaize en Carrefour

De kersverse Belgische websuper Hopr blijkt een pak duurder dan andere supermarkten die aan huis bezorgen, meent Test-Aankoop.

Food
Premium

Picnic breidt uit naar Almelo

Online supermarkt Picnic breidt uit naar Almelo. Ruim 32.000 huishoudens in die plaats kunnen zich vanaf vandaag inschrijven. De websuper begon in 2019 al in Hengelo en Enschede.

Food
Premium

Grolsch, PostNL en Crisp naar Emerce Upcoming in e-commerce

Ruim een jaar na de coronamaatregelen kunnen we de balans opmaken. E-commerce raakte als gevolg van de winkelsluitingen in een stroomversnelling. Wat hebben we daarvan geleerd? Je hoort het op het congres Upcoming in e-commerce, dat vanaf 27 mei bij Emerce virtueel gevolgd kan worden.

E-commerce
Premium

Woolworths bouwt eerste geautomatiseerde fulfillment center bij Sydney

De Australische supermarktgigant Woolworths is van plan om een eerste geautomatiseerde fulfilmentcentrum te bouwen ter ondersteuning van thuisbezorgingsbestellingen.

Food
Premium

Picnic als TocToc in Frankrijk

Het Nederlandse Picnic is onder de noemer TocToc een test gestart in de Franse stad Valenciennes.

E-commerce
Premium

Emerce Payment & Checkout: nooit meer langs de kassa

Websuper Picnic wil dat hun klanten in de toekomst nooit meer op de betaalknop hoeven te drukken. Dat vertelt Jelmer Borst van Picnic bij Emerce Payment & Checkout.

Payment
Premium

PostNL: 26 miljoen extra pakketten door corona

PostNL heeft het afgelopen kwartaal 108 miljoen pakketten bezorgd, 61 procent meer dan een jaar geleden. Maar het bedrijf benadrukt wel dat dit komt door de lockdown en de resultaten eenmalig zijn.

Logistics
Premium

Infographic: CO2-uitstoot bol.com per pakket met 39 procent verlaagd

Bol.com wil zijn directe voetafdruk terugbrengen tot 0 gram CO2-uitstoot per bezorgd pakket, zo valt te lezen in een recente duurzaamheidsupdate van de Ahold-dochter.

Sustainability

Maximale impact met user-generated content bij customer journey’s

Hoe user generated content de klantreis kan beïnvloeden voor, tijdens en na de aanschaf van een product. Bugaboo deelt haar ervaring.

Customer Experience
Premium

Emerce Fashion: America Today en PostNL gaan klantdata analyseren

Kledingretailer America Today en PostNL gaan de komende tijd gezamenlijk klantdata analyseren. Dat vertellen Martin Bless van America Today en Patrick Vink van PostNL op Emerce Fashion.

Retail
Premium

De Bijenkorf opent webshop in Oostenrijk

De Bijenkorf opent vandaag een nieuwe webshop in Oostenrijk: www.debijenkorf.at.

E-commerce
Premium

Emerce Fashion: Kledingwinkels krijgen Click & Collect van Zalando

Zalando gaat nieuwe logistieke opties aanbieden bij winkels die zijn aangesloten op zijn Connected Retail-programma. Binnenkort kunnen zij click & collect en ‘return to store’ aanbieden vanuit het online platform.

Marketplaces

De marketplace-specialist: het schaap met de vijf poten

Marketplaces zijn sterk in opkomst en dat vraagt om de inzet van specialisten. Wat moet zo’n marketplace-specialist allemaal kennen en kunnen?

Marketplaces