More stories

Premium

Airbnb: Europese reiziger wordt wakker

De Europese reiziger haalt zijn reistas uit de kast en begint zich te oriënteren op uitstapjes in de buurt, zo laten cijfers van Airbnb zien.

Travel

Verkopen op Amazon? Dit zijn de kosten

Amazon is een jaar actief in Nederland. Steeds vaker klinkt de vraag wat het precies kost om via Amazon te verkopen. De verschillende kosten op een rij.

Marketplaces
Premium

Online omzet in april bijna 19 procent hoger

De online omzet was in april 18,6 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 17,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet normaal gesproken een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 19,4 procent, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

Retail
Premium

EU verscherpt regels voor internationale onlinehandel, Chinese pakketjes fors duurder

De EU voert nieuwe regels in voor online winkelen, waardoor de meerderheid van de Chinese pakketten belastbaar zal worden. Ook moeten Chinese detailhandelaren Europese vertegenwoordigers benoemen.

Cross Border
Premium

Flitsbezorger van boodschappen Getir start in Nederland

Het Turkse Getir, naar eigen zeggen ’s werelds eerste flitsbezorger van boodschappen, opende dit weekend officieel de deuren in Amsterdam. Vier maanden geleden is het bedrijf begonnen in Londen.

Food
Premium

Emerce E-Commerce: ‘Bied zoveel mogelijk betaalmethoden aan’

Bied klanten zo veel mogelijk betaalmethoden aan. Dat is de boodschap van Stefanie Richheimer, VP West-Europa bij Mollie, en Michiel Kroeks, CEO van digital agency 4NG bij Emerce E-Commerce. Ze komen met tips die je vandaag nog kunt toepassen voor online betalingen.

Payment
Premium

Emerce E-commerce: Seven Senders bouwt aan Europees kantorennetwerk

De specialist in internationale pakketlevering voor webwinkels Seven Senders wil dit jaar nog een aantal kantoren openen en koerst op weer een omzetverdubbeling.

Logistics
Premium

Google integreert WooCommerce, GoDaddy, Square

Google wil een grotere speler worden op de e-commercemarkt en laat tienduizenden webwinkels hun producten gratis in de zoekmachine figureren.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce: ‘Steek voorzichtig de grens over’

Als je over de grens wilt verkopen, doe dat in kleine stappen. “Begin met verkoop op een marktplaats,” adviseert onderzoeker/docent Sjoukje Goldman van de Hogeschool van Amsterdam op Emerce E-Commerce.

Cross Border
Premium

Emerce E-Commerce: Digitaal platform Grolsch ondersteunt horeca met selfcare en data

Koninklijke Grolsch lanceerde een dezer dagen samen met TriMM een digitaal platform voor alle horecaondernemers in Nederland: duurzamehoreca.nl. Met dit online platform beschikt Grolsch over één toegankelijke centrale plek, waar horecapartners informatie kunnen vinden over de samenwerking en bestellingen kunnen plaatsen. Daarnaast is het een informatief platform voor alle actieve horecaondernemers.

B2B Digital

Hoe breng je je B2B e-commerce naar een hoger niveau? Meedenken met de klant

Traditioneel is B2B mensenwerk. Qua digitalisatie liep B2B dus ook achter op B2C. Tot Covid-19. Hoe kun je je B2B e-commerce verbeteren? Adviezen en tips.

B2B Digital

Hoe Swisse de eerste stap zet naar de direct-to-consumer markt

Afgelopen zomer lanceerde Swisse, een Australisch verzorgings- en beautymerk en onderdeel van de H&H Group, hun nieuwe e-commerce platform in Nederland. Al jaren is dit merk beschikbaar via offline- en online retailers, zoals Kruidvat, Etos en Bol.com. Swisse betreedt hiermee voor het eerst de DtoC markt met haar eigen webshop. Deze nieuwe webshop is onderdeel van een brede strategie waarbij brick en click veel meer samenwerken.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce: de stap naar direct-to-consumer

Afgelopen zomer lanceerde Swisse, een Australisch verzorgings- en beautymerk en alweer enige tijd onderdeel van de H&H Group, hun nieuwe e-commerce platform in Nederland. Swisse zette daarmee de eerste stap naar de direct-to-consumer markt. Op Emerce E-Commerce bespreken Jorgo Lialiangas, Welmoed Robijn en Menno de Kort de strategie, de uitrol en de eerste resultaten van de webshop.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce: de omnichannel transformatie van Goossens

De 21e inspiration store van interieurwinkels Goossens opende op donderdag 18 maart in de gloednieuwe Westfield Mall of the Netherlands zijn deuren. Ondanks de coronacrisis gooit de woon- en slaapretailer haar ambities niet overboord. De keten lanceerde er zijn nieuwste innovaties op het gebied van 3D-interieuradvies en digitale verkooptools zoals selfservice-schermen waar klanten zelf hun favoriete items op kunnen personaliseren en bestellen.

Retail
Premium

Emerce E-Commerce: ‘Toekomst is aan Progressive Web App’

Apps van webwinkels installeer je eigenlijk voornamelijk als je er veel bestelt, maar bestellen op een mobiele site zonder app is vaak lastig. De oplossing? Ben van Steenbergen van Itonomy denkt dat de Progressive Web App veel van de huidige bezwaren wegneemt.

Web-design