More stories

Premium

Walmart start liveshows op TikTok

Walmart is nog altijd niet rond met TikTok, dat het samen met Oracle gedeeltelijk zou overnemen, maar de video-app en […]

Video
Premium

Expertgroep benadrukt belang visual commerce

Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Digitaal kijken is van toenemend belang bij de aanschaf van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke voorwaarde voor de klantreizen van de toekomst. Dat stelt een groep experts die zich in het kader van ShoppingTomorrow hebben gebogen over het onderwerp visual commerce.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org: Europese regels voor e-commerce en eerlijke concurrentie vergen uitgebreide studie

Thuiswinkel.org wil nog niet inhoudelijk reageren op het omvangrijke pakket regels voor e-commerce en eerlijke concurrentie dat door de EU is gepresenteerd.

E-commerce

Kerst 2020: zo profiteer je optimaal met deals en adverteren op Amazon 

Om nog last minute mee te liften op de Kerstdrukte bij Amazon: een compleet stappenplan voor discounts en deals op ’s werelds grootste marketplace. 

Marketplaces
Premium

FedEx Express moderniseert vloot met specifiek voor vracht gebouwde ATR-vliegtuig

FedEx Express neemt het allereerste speciaal voor het bedrijf ontwikkelde regionale turboprop-vrachtvliegtuig in ontvangst. De levering is onderdeel van een bestelling van dertig toestellen, met nog eens twintig toestellen in optie, die FedEx in november 2017 bij fabrikant ATR plaatste.

Logistics
Premium

Picnic doet proef met nieuwe betaalmethode MasterCard

Mastercard introduceert een nieuwe betaalmethode op de Nederlandse markt: de digitale betaalpas. Consumenten kunnen daarmee hun Maestro betaalpas eenmalig ‘opslaan’ bij de winkelier, waarna aankopen met een klik kunnen worden afgehandeld.

Payment
Premium

iDEAL gaat op de schop, nieuwe CEO aangesteld

Betaalmethode iDEAL, waarmee consumenten online kunnen betalen via hun eigen bank, wordt ingrijpend vernieuwd. Currence, merkeigenaar van iDEAL, gaat fors investeren om de onderliggende techniek te moderniseren. Ook wordt een nieuwe CEO aangesteld.

Payment
Premium

Ontbreken webwinkel Action doet nu echt pijn

De keten had vandaag al zijn 400 winkels willen heropenen met een aangepast aanbod. Klanten zouden alleen essentiële producten kunnen kopen, zoals shampoo en wc-papier.

E-commerce
Premium

Blokker wil bezorgdienst starten, kabinet dreigt met sluiting grote ketens (update)

Mirage Retail Group, eigenaar van de Blokker winkels, wil zo snel mogelijk de bezorgdienst Blokker Express uitrollen voor het bezorgen door medewerkers aan klanten. Ook hoopt het bedrijf zo snel mogelijk toestemming te krijgen om click & collect in te mogen voeren.

Coronacrisis
Premium

12,5 miljoen voor Red je Pakketje

Red je Pakketje (RJP) heeft een financiering van 12,5 miljoen euro opgehaald. Het bedrijf hoopt hiermee een volledig CO2-vrij bezorgnetwerk mogelijk te maken.

E-commerce
Premium

InRetail: sta aankoop afhalen bij winkel toe

Koninklijke INretail, de winkiersvereniging, wil dat het kabinet zo snel mogelijk toestemming geeft om bij de winkelentree op een afgesproken tijdstip vooraf bestelde en betaalde aankopen op te halen.

Retail
Premium

Amazon verdubbelt bereik in Nederland

Amazon is de 14e grootste website, qua bereik, in Nederland. In november bereikte het handelsplatform 7,3 miljoen Nederlanders, oftewel 45 procent van de online populatie. Het dubbele van een jaar geleden.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org: ‘Beloof bij je checkout geen dingen die je niet waar kunt maken’

De online sector kan een grotere druk verwachten door sluiting veel fysieke winkels, maar ze kunnen zelf bijdragen aan een goed verloop door bijvoorbeeld de herroepingstermijn voor niet-seizoensgebonden artikelen te verlengen. Dat houdt in consumenten deze producten pas na de feestdagen kunnen terugsturen. Dat adviseert branche-organisatie Thuiswinkel.org.

Logistics
Premium

Bol.com stopt voorlopig met reclame en zet dagdeals uit

Bol.com stopt vanwege de vijf weken durende lockdown per direct met de ‘commercieel geladen communicatie’ in Nederland en België, oftewel alle uitingen op radio, televisie en sociale media.

E-commerce
Premium

Online omzet MediaMarkt, Saturn groeit 44%

De online verkopen bij MediaMarkt en Saturn zijn afgelopen jaar met 44 procent gestegen tot 4,2 miljard euro. Het online aandeel in het verkooptotaal groeide van 13,7 naar 20,2 procent en moet toenemen tot dertig procent over drie jaar.

E-commerce