More stories

Premium

PostNL moet klanten weigeren wegens ‘extreme drukte’

Met meer dan tien miljoen bezorgde pakketten in zeven dagen is het absolute topdrukte bij PostNL. Het bedrijf waarschuwt dat niet alles meer op tijd bezorgd kan worden en ook niet alles meer wordt aangenomen. Het is voor het eerst dat PostNL klanten moet weigeren.

Logistics
Premium

ACM: aanscherping regels om gelijk speelveld betaalmarkt te behouden

Big Techbedrijven, waaronder Apple, Facebook, Amazon of Ant Group (Alibaba), moeten ervoor zorgen dat hun platform of apparaat geschikt is voor verschillende aanbieders van betaaldiensten. Dat zegt toezichthouder ACM.

Payment
Premium

Nu ook Apple Pay beschikbaar voor de ING Creditcard

Vanaf vandaag kunnen ING-klanten naast de ING Betaalpas ook met hun ING Creditcard betalen via Apple Pay.

E-commerce
Premium

Emerce Conversion: ‘Traditionele aankoopfunnel bestaat niet meer’

Gevestigde opvattingen over winkelen gelden op internet en zeker op mobiele apparaten niet meer. De funnel van bewustzijn, via behoefte naar klantentrouw is veranderd in een, op het oog, chaotisch aankoopproces.

Digital Design
Premium

Meer dan 1 miljoen nieuwe klanten voor Zalando tijdens Cyber Week

Zalando heeft tijdens de zesde editie van Cyber Week meer dan 1 miljoen nieuwe klanten verworven en breekt hiermee naar eigen zeggen het record van vorig jaar.

E-commerce
Premium

Recordomzet voor Cyber Monday in VS, maar groei neemt af

Amerikaanse retailers hebben op Cyber Monday volgens Adobe, die zich baseert op eigen cijfers, 10,8 miljard dollar omgezet. Daarmee is het de grootste online winkeldag in de VS ooit.

E-commerce
Premium

‘Pakketdrukte valt in Sinterklaasweek mee’

Ondanks de pakketdrukte doen vervoerders er in deze laatste week voor Sinterklaas (week 49) gemiddeld slechts anderhalve werkdag over om een pakket af te leveren bij de ontvanger. Dit blijkt uit Wuunders Pakketradar: een data-analyse van transportmanagementservice Wuunder. Wuunder voorspelt hoe lang pakketten onderweg zijn vanaf het moment dat de vervoerder het ophaalt tot aan de levering.

Logistics

Bas Willemse (BALR.): ‘Ook in e-commerce staat merkopbouw voorop’

Aan Bas Willemse, manager E-commerce de taak om een nieuw fundament neer te zetten voor modemerk BALR. “Mijn vakgebied wordt vaak platgeslagen tot sales en cijfers onderaan de streep. We bouwen juist aan een verhaal en een merk.”

Social
Premium

Veel meer online aankopen en minder in fysieke winkels tijdens Black Friday en Cyber Monday

Een grote verrassing is het niet meer, maar de dagen voorafgaand en tijdens Black Friday en Cyber Monday waren vooral een online winkelfeest. Er zijn naar schatting bijna 50 procent meer aankopen in webwinkels met iDEAL afgerekend dan tijdens dezelfde periode vorig jaar, voor een bedrag dat bijna 30 procent hoger ligt. Dat meldt de Betaalvereniging.

E-commerce
Premium

Doordash wil met beursgang 2,8 miljard dollar ophalen

De Amerikaanse maaltijdbezorger Doordash gaat naar de beurs voor 75 tot 85 dollar per aandeel, wat het bedrijf aanzienlijk hoger waardeert dan de 16 miljard die genoemd werd bij de laatste financiering.

Food
Premium

Black Week: 88 procent meer verzonden pakketten

De week van Black Friday levert de pakketvervoerders een vloedgolf aan meerwerk op. Afgelopen week namen ze 88 procent meer pakketjes mee dan in een normale week.

Logistics

Waarom de retailmarkt herstelt en de binnensteden weer gaan bloeien

Het gaat minder slecht met de fysieke retail dan je overal hoort. Wijkwinkelcentra en speciaalzaken doen het goed. En de winkelstraat blijft lokken.

Coronacrisis

Facebook en Instagram: Hoe kun je geld verdienen met user generated content?

Instagram en Facebook genereren via hun gebruikers petabytes aan content per dag. Hoe gebruik je deze user generated content (UGC) in e-commerce?

Social
Premium

Banken en politie maken vuist tegen internetoplichting

Het Landelijk Meldpunt Internet Oplichting (LMIO) breidt uit. Banken, het Openbaar Ministerie en de politie tekenen deze week een nieuw convenant in de strijd tegen internetoplichting.

Security
Premium

Twee derde verkopen Black Friday via smartphone

Net als vorig jaar werd ook nu bijna zeventig procent van de aankopen op Black Friday gedaan via een smartphone. Slechts een derde ging via de desktop of laptop, zo laten internationale cijfers van Shopify zien.

E-commerce