More stories

Premium

INretail: alle winkels moeten webfront en afhaalloket

Online of telefonisch bestellen en afhalen bij de voordeur van het filiaal in de wijk. Dat is volgens belangenorganisatie INretail het enige werkbare scenario voor retailers om in business te blijven nu een lockdownverlenging dreigt.

Retail
Premium

Dubieuze online bemiddelaar moet stoppen met misleiden

Het bedrijf achter websites als mijnverklaring.nl en mijnkentekenbewijs.nl moet van toezichthouder ACM stoppen met het misleiden van consumenten.

E-commerce

Bereid je voor op een digital-first tijdperk waarin elke ervaring telt

In opdracht van Adyen heeft het Britse Centre for Economics and Business Research (CEBR) een analyse gemaakt van de huidige situatie voor bedrijven in de retail- levensmiddelen- en drankensector over de hele wereld. Het onderwerp ‘Unified Commerce’ staat centraal. Voor het onderzoek zijn meer dan 25.000 consumenten in heel Europa, de Verenigde Staten, Azië-Pacific en Brazilië geïnterviewd. Ook zijn lokale merken zoals Domino’s Pizza, Joe & The Juice, Score, Henri Willig, Bagels & Beans en CameraNU gevraagd naar hun best practices.

E-commerce
Premium

Amazon biedt kleding op maat

Amazon is een nieuwe dienst gestart voor kleding op maat genaamd Made for You. Er wordt, anders dan je wellicht zou verwachten, geen mobiele technologie ingezet om je lichaam te scannen vanuit een app.

Fashion
Premium

TUI Nederland lanceert eigen Ticket Shop

TUI Nederland lanceert TUI Ticket Shop, een zogeheten ‘flight consolidator’. Dit B2B-platform biedt alle beschikbare vluchten voor alle reisagenten in Nederland. Het platform komt februari 2021 beschikbaar.

Travel
Premium

Luik Airport leeft op door e-commerce

Luik Airport heeft bepaald geen spijt van de vernieuwde focus op e-commerce. Afgelopen jaar werd de grens van 500 miljoen […]

Logistics
Premium

Flinke groei GS1 barcodes als gevolg van corona

In het afgelopen jaar hebben ruim 4500 nieuwe bedrijven zich bij GS1 Nederland aangemeld, omdat ze een unieke barcode op hun producten willen voor (online) verkopen. GS1 Nederland heeft nu ruim 26.000 bedrijven aangesloten, een groei van bijna 20 procent, zo meldt de organisatie.

E-commerce

Google Smart Shopping: hoe SEA-specialisten scoren met nieuwe inzichten 

Goed in de omzet op je SEA-campagnes duiken, levert verrassende inzichten op. Waarop je adverteert, is namelijk niet altijd wat je verkoopt. 

Analytics
Premium

Online verkoop groeide in België even hard in lockdown als bij heropening winkels

Het coronajaar 2020 gaf een enorme boost aan de aankoop van producten online en dat niet enkel in periodes van lockdown. Dat schrijft de Belgische tegenhanger van Thuiswinkel.org, Becommerce.

E-commerce
Premium

Shopify sluit webwinkels Trump, Facebook verlengt blokkade

Shopify heeft de webwinkels met campagnemateriaal van Trump, onder de noemer TrumpStore, gesloten.

E-commerce
Premium

Amazon koopt eerste reeks eigen vliegtuigen

Voor het eerst koopt Amazon een aantal vrachtvliegtuigen ter ondersteuning van zijn mondiale logistieke netwerk. De eerdere tachtig werden gehuurd. Op termijn kan Amazons luchtdienst uitgroeien tot een concurrent van FedEx en UPS, als het ook die dienstverlening openstelt voor derde partijen.

E-commerce
Premium

Ruimte voor grote logistieke bedrijven in regio Arnhem

In de regio Arnhem is ruim veertig hectare grond beschikbaar in om grote logistieke bedrijven (XXL-logistiek) te kunnen huisvesten. Dat […]

Logistics
Premium

BuyBay verwacht hausse aan retouren

Retourspecialist BuyBay verwacht komende weken een vloedgolf aan retouren van te verwerken voor webwinkels.

E-commerce

Headless commerce: De nieuwe ‘silver bullet’ in e-commerce?

Consumenten kopen niet enkel product, ze kopen belevingen. Om concurrerend te blijven moeten organisaties hun producten- en dienstenaanbod aanpassen aan de (huidige) behoeften van consumenten. Het optimaliseren van de customer journey en experience is inherent aan verbonden. COVID-19 heeft de groei van e-commerce als nooit tevoren versneld. Gevangen door lockdowns en op hun hoede voor mogelijk besmettingsgevaar, hebben veel mensen hun winkelgewoonten online veranderd – sommige voor de eerste keer ooit. In tijden als deze is een flexibele architectuur essentieel om als organisatie wendbaar en flexibel te blijven om groei te stimuleren. Echter, hoe doet je dat?

B2B Digital
Premium

E-commerce PLUS groeit 130 procent

Ook supermarkt PLUS, na Jumbo en Coop, meldt een forse stijging van e-commerce. Klanten die niet naar de supermarkt konden of wilden, bestelden massaal hun boodschappen online. Dit zorgde voor een e-commerce omzetstijging van ruim 130 procent.

Food