More stories

Premium

Vacature JD.com wijst op Nederlandse supermarktplannen

JD.com zoekt onder meer een winkelmanager in Amsterdam die minstens vijf jaar ervaring heeft met supermarkten. Uit de tekst van de vacature valt op te maken dat de Chinese gigant plannen heeft voor offline retail in Nederland.

Retail

Direct-to-consumer (D2C) zonder kanaalconflicten

Steeds meer merken kiezen voor het rechtstreeks verkopen aan de eindconsument om zelf data te vergaren, voor meer merkbeleving of om minder in te leveren op marge. Veel merken onderschatten echter de waarde van hun bestaande verkoopkanalen en het financiële risico dat ze lopen wanneer hun verkooppartners ontevreden zijn. Wat is de beste kanaalmix? Hoe voorkom je kanaalconflicten? Daar krijg je antwoord op in deze whitepaper.

E-commerce

Hoe ga je effectief phishing tegen op je marktplaats of platform?

De boodschappen van phishers zijn vrijwel niet meer van ‘echt’ te onderscheiden. Drie adviezen om je bezoekers en je eigen reputatie te beschermen.  

Security
Premium

Infographic: een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen

Uit onderzoek van Acties.nl onder 1.007 Nederlandse consumenten blijkt dat 36 procent van de ondervraagden dit jaar minder Black Friday-aankopen verwacht te doen dan een jaar geleden. Opvallend genoeg lijken vooral vrouwen zich dit jaar in te houden. Zo verwacht 52 procent van hen minder impulsaankopen te doen dan een jaar geleden en zegt 41 procent volgende week vrijdag überhaupt minder te willen bestellen.

E-commerce

Onderzoek: Het sentiment en koopgedrag van de Nederlandse feestdagen shopper

Dit jaar is allesbehalve gewoon geweest. Recent onderzoek van Criteo toont aan dat veel Nederlandse consumenten nog steeds bereid zijn cadeaus te kopen voor iedereen op hun lijst. Criteo heeft wereldwijd meer dan 20.000 consumenten ondervraagd, waaronder 1.100 in Nederland, om erachter te komen hoe ze denken en voelen over de feestdagen midden in een uitzonderlijk jaar. Dit eBook gaat in op hoe het consumentensentiment en het nieuwe koopgedrag van consumenten voor de aankomende feestdagen. Lees welke productcategorieën waarschijnlijk aanzienlijke winsten zullen opleveren en waarom deals en kortingen mogelijk niet voldoende zijn om te converteren naar een aankoop in een jaar met meer concurrerende aanbiedingen dan ooit.

E-commerce
Premium

Tweakers: Black Friday vanochtend begonnen

Cijfers van de productvergelijker van Tweakers laten zien dat Black Friday vanochtend rond negen uur is begonnen. Een week vóór de echte Black Friday ligt het klikverkeer naar webwinkels al twee keer hoger dan normaal. Het zijn met name de grootste shops die hun acties live hebben gezet.

E-commerce
Premium

Microsoft voegt shoppingtools toe aan Edge

Net op tijd voor de feestdagen heeft Microsoft in de nieuwste versie van zijn browser Chromium Edge, met als versienummer […]

E-commerce
Premium

Shop-in-shop Xiaomi bij MediaMarkt ArenA

Op vrijdag 20 november opent Xiaomi de deuren van haar eerste shop-in-shop in MediaMarkt Amsterdam ArenA.

Retail

Alles over Google Free Listings 

Bij de gratis listings voor Google Shopping is het juist en vooral gestructureerd aanleveren van alle productdata is belangrijker dan ooit. Een checklist.  

SEO
Premium

Ticketmaster wil vaccinatiebewijs bij live-evenementen

Ticketmaster wil een systeem lanceren waarmee bezoekers van concerten en sportevenementen in de Verenigde Staten kunnen worden gecontroleerd op coronavaccinaties of negatieve testresultaten. Bezoekers met een positieve coronatest kunnen dan worden geweigerd.

Coronacrisis
Premium

97 procent terugkerende klanten voor Zooplus

De online winkel voor dierbenodigdheden Zooplus zag de groep actieve, terugkerende klanten in een jaar groeien van 91 naar 97 procent.

E-commerce

Vijf strategieën om van Black Friday een succes te maken

Een succes maken van Black Friday kan ook zonder grote marketingbudgetten. Vijf slimme strategieën

Customer Engagement
Premium

Marketplaces for Brands: ‘Adverteren bij Amazon om bereik te vergroten’

HG, dat vanuit Almere reinigings- en onderhoudsproducten levert, is doelbewust via Amazon gaan verkopen om het bereik in sommige landen te vergroten. Dat vertelt Remco Evers van HG tijdens Emerce Marketplaces for Brands.

Marketplaces
Premium

Maaltijdbezorger Mealhero haalt 2,5 miljoen euro op

Het Gentse Mealhero haalt 2,5 miljoen euro bij de familie Jan Haspeslagh (Ardo), Zhong Xu en de investeerders achter Bavet om verder uit te breiden in Europa.

Food
Premium

PostNL wil aantal pakketbezorgers in loondienst uitbreiden naar 2000

PostNL wil het aantal pakketbezorgers in dienst uitbreiden naar 2000. Die afspraken zijn gemaakt met vakorganisaties. Met BVPP en CNV is een principeakkoord getekend over een nieuwe cao voor PostNL en cao voor zaterdagbestellers.

Logistics