More stories

Premium

Online omzet H&M coronakwartaal: +36%

In de periode maart tot juni zag H&M Group de online omzet met 36 procent stijgen. De organisatie investeert versneld in digitale handel, want het coronavirus bracht ook sluiting van fysieke winkels met zich mee en een omzetdaling over de volle breedte van vijftig procent.

E-commerce
Premium

HEMA: e-commerce blijft hoog na coronakwartaal

De Nederlandse consument blijft voorlopig op grote schaal de webwinkel van retailketen HEMA bezoeken, ondanks de mogelijheid om de fysieke zaken te bezoeken.

E-commerce
Premium

Consument nog weinig enthousiast over retourdeals

Teruggestuurde producten die opnieuw worden aangeboden, de zogeheten retourdeals, zijn nog niet erg populair onder consumenten. Bovendien vallen de kortingen tegen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

E-commerce
Premium

‘Online bloemenverkoop breekt records door coronacrisis’

Ook tijdens de lockdown bleven bloemen als cadeau populair. Dit is met name te zien aan de enorme groei van de online bestedingen aan bloemen, schrijft ABN in het rapport Sierteelt herstelt zich van grote klap, dat vandaag verschijnt.

E-commerce
Premium

Online redt Britse warenhuizen niet, massaontslagen bij Harrods en John Lewis

Grote Britse warenhuizen hebben woensdag massaontslagen aangekondigd als gevolg van de coronacrisis. Bij Harrods verdwijnen alleen al 700 banen. John Lewis gaat diverse winkels en kantoren sluiten.

Coronacrisis
Premium

ACM: markt voor pakketbezorging blijft groeien

De hoeveelheid pakketten die verstuurd werd nam in 2019 toe met 12,83 procent. Daarmee zet de trend van groei in deze markt door. Dat staat in de Post- & Pakkettenmonitor die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vandaag publiceert.

E-commerce
Premium

‘Online platforms moeten veiligheid waarborgen bij aanbod van buiten de EU’

Online platforms moeten waarborgen dat de producten die zij (via partners) aan Europese consumenten verkopen voldoen aan de hier geldende eisen, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid. Dat adviseert de SER Commissie voor Consumentenaangelegenheden aan Mona Keijzer, staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat.

E-commerce

De online klantervaring deel 1: een unieke ervaring

Consumenten laten zich tegenwoordig leiden door meer invloeden dan alleen de kreten van verkopers, ook is een groot deel van de retail van het fysieke naar het digitale verhuisd.

Customer Experience
Premium

Nieuw distributiecentrum Picnic in Apeldoorn geopend

Maanden eerder dan gepland heeft online super Picnic vanochtend de deuren geopend van het nieuwe distributiecentrum in Apeldoorn.

Food
Premium

Platform voor bierbouwerijen

Bierliefhebbers kopen sinds kort speciaalbier direct bij tientallen brouwerijen dankzij het platform van Beer in a Box. Op het platform kunnen speciaalbierbrouwerijen een webwinkel inrichten en zo via eigen kanalen of via Beer in a Box zelf rechtstreeks bier verkopen.

Food
Premium

4 miljoen gebruikers voor kledingapp United Wardrobe

De app United Wardrobe, waar modebewuste gebruikers tweedehands kleding kunnen kopen en verkopen, heeft het aantal van vier miljoen gebruikers bereikt.

Fashion
Premium

Lockdown: 1 op de zeven bestellingen kwam niet aan

Maar liefst één op de zeven Nederlanders kreeg één of meerdere online bestellingen nooit geleverd, zo blijkt uit onderzoek van betaaldienstverlener ICS, het bedrijf dat de creditcards van Mastercard en Visa uitgeeft.

E-commerce

Kees Verpalen (Beslist.nl): ‘Door de corona-boost komen meer producten goed online verkrijgbaar’

Kees Verpalen is CEO van Beslist.nl. Hij heeft twintig jaar ervaring in e-commerce en heeft vijftien jaar geleden Beslist.nl opgericht. Hans Voorn interviewt hem over de corona-boost in de wereld van e-commerce en wat daar nu precies speelt.

E-commerce platforms
Premium

Online omzet in mei bijna 50 procent hoger

De online omzet was in mei 49,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Op april 2020 na was dit de sterkste omzetstijging sinds de publicatie van de internetverkopen door CBS in januari 2014.

Retail
Premium

Verbod op maaltijden bezorgen onder de 16 jaar

Vanaf 1 juli aanstaande is het verboden om jongeren onder de 16 jaar op commerciële basis maaltijden te laten bezorgen. Dit schrijft Staatssecretaris Van Ark in haar brief aan de Tweede Kamer, naar aanleiding van de motie van Weyenberg.

Food