More stories

FIOD en OM halen twee internetwinkels offline na fraude met omzetbelasting

De FIOD en het Openbaar Ministerie hebben vorige week de websites van internetwinkels eglobalcentral.nl en tecobuy.nl offline gehaald. Dat gebeurde in een strafrechtelijk onderzoek naar fraude met omzetbelasting en invoerrechten en valsheid in geschrifte bij de invoer van goederen uit China.

Cross Border
Premium

Vijf nieuwe fietssteden voor Coolblue

Coolblue gaat in de komende weken in vijf nieuwe steden per fiets pakketjes bezorgers aan inwoners van aldaar.

Logistics

Amazon neemt extra personeel aan voor distributiecentra

Amazon neemt nog eens 75.000 nieuwe werknemers aan voor zijn Amerikaanse distributiecentra vanwege de drukte als gevolg van het coronavirus. In de afgelopen maanden waren al 100.000 werknemers extra aangenomen.

Logistics

ACM: tijdelijke toeslag op tarieven pakketten PostNL met bestemming buiten Europa past binnen wettelijke kaders

PostNL zal tijdelijk een toeslag in rekening brengen op de tarieven voor pakketten die vanuit Nederland per vliegtuig buiten Europa verstuurd worden. PostNL heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) daarvan op de hoogte gebracht en die gaat akkoord.

E-commerce
Premium

bol.com geeft verkooppartners toegang tot AH Afhaalpunten

De bijna dertigduizend verkooppartners die hun artikelen aanbieden in de schappen van bol.com krijgen binnenkort een, voor hen, nieuwe logistieke […]

E-commerce
Premium

Wehkamp zet Shopping Ads-tool in van Producthero

Wehkamp heeft zijn Shopping-campagnes in Google overgezet naar CSS-partner Producthero uit Amsterdam.

Online advertising

Inhouse is de trend, maar moet je dat ook (altijd) willen?

Dit zijn de overwegingen om al dan niet afhankelijk te worden van de Bol.com’s of Amazons van deze wereld.

Marketplaces

We bestellen meer online, maar geven minder uit

Het aantal betalingen aan webwinkels is de afgelopen paar weken gestegen met maar liefst 25 procent ten opzichte van een jaar geleden. Toch biedt deze verschuiving maar weinig tegenwicht aan de daling van het aantal pintransacties.

E-commerce

E-commerce tips in tijden van corona 

Tijdens de COVID-19-uitbraak veranderen de zaken snel en moeten bedrijven zich continu aanpassen. Wat zijn de kansen voor e-commerce?

Coronacrisis

ACM: platforms pakken misbruik van coronacrisis effectief aan

Marktplaats, bol.com en Amazon ondernemen meteen actie als handelaren de coronacrisis aangrijpen en woekerprijzen vragen voor hun producten. Dat constateert de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

E-commerce

E-commercesector start televisiecampagne over bestellen in uitdagende tijden

Vanwege de hygiënemaatregelen en de onverwachte toegenomen drukte bij de webwinkels, en daarmee ook bij distributiecentra en vervoerders, verloopt het online winkelen voor de consument minder vlot dan hij misschien gewend is. Om consumenten daarvan bewust te maken, start Thuiswinkel.org in samenwerking met webwinkels en vervoerders vandaag een televisiecampagne.

E-commerce

Thuiswinkel.org wil uitstel SCA-deadline

Nederlandse en Europese webwinkels moeten 31 december 2020 voldoen aan de Strong Customer Authentication en maatregelen hebben getroffen op het gebied van strikte klantauthenticatie. Vanwege alle gevolgen van de uitbraak van het coronavirus pleit Ecommerce Europe, de Europese belangenvereniging waar Thuiswinkel.org lid van is, echter voor uitstel.

E-commerce

Eigen cao voor Picnic-personeel

Het personeel van websuper Picnic krijgt de komende twee jaar een loonsverhoging van 6 procent. Dat heeft de online supermarkt met vakbond De Unie afgesproken in een cao, zo meldt De Telegraaf vandaag.

Food

‘Online boodschappen substantieel onderdeel Amazon’

Online boodschappen worden tegen 2023 een belangrijk onderdeel van de omzet van Amazon met een geschatte handelsomzet van minstens 70 miljard dollar. Dat is drie keer zoveel als in 2019.

Food

Onderzoek: De toekomst van personalisatie in e-commerce

Op het moment dat de personalisatiehype zijn hoogtepunt heeft bereikt, zijn de zorgen over privacy, data security en het gebruik van persoonlijke informatie ook prominenter geworden. Vooral nadat juridische en politieke incidenten en nieuwe Europese wetgeving inzake gegevensregulering (AVG) veel in het nieuws zijn geweest. Uit het onderzoek “Understanding the future of e-commerce personalization” van AB Tasty blijkt dat consumenten een eenvoudig en transparant betaalproces verwachten. Echter wil de meerderheid niet dat hun verzend- of betalingsinformatie wordt opgeslagen door e-commerce websites. Wat is de toekomst van personalisatie in e-commerce?

Customer Experience