More stories

ROPO: hoe de brug tussen online en offline is geslagen in 2021

Stel: je bent digital marketeer. Je werkt voor een retailer. Grote kans dat zo’n 90% van alle aankopen niet in […]

Strategy

Inspectie SZW: veel overtredingen bij maaltijdbezorgers

De Inspectie SZW constateert veel overtredingen door horecabedrijven die eigen bezorgers in dienst hebben. Bij meer dan de helft van de gecontroleerde bedrijven gaat het mis. Het ontbreekt bij deze bedrijven vaak aan kennis over wat wettelijk is toegestaan. Bezorgers krijgen te weinig betaald, werken te lang of mogen überhaupt op bepaalde tijden niet werken omdat ze te jong zijn. Dit geldt zowel voor grote ketens met eigen bezorgers als voor de kleinere eetgelegenheden met eigen bezorgers.

Food

Montapacking omarmt fashionpack

Voor al haar modeklanten gaat e-fulfillmentbedrijf Montapacking als verpakking fashionpack van PostNL gebruiken. Daarvoor heeft het bedrijf een overeenkomst met PostNL gesloten. Met de eerste order van 50.000 fashionpacks is Montapacking gelijk ook de grootste afnemer van PostNL.

Fulfillment

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met marketplaces (III)

Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?

E-commerce

Groupon terug naar de basis: geen directe verkoop meer

Groupon stopt met directe verkoop van kleding, speelgoed en andere fysieke spullen. Reden is dat deze markt volledig verzadigd is.

E-commerce

Maaltijdbezorger Blue Apron zoekt koper

De Amerikaanse bezorger van maaltijdboxen Blue Apron zoekt een koper na wederom sterk tegenvallende resultaten. In het vierde kwartaal daalde de omzet met 33 procent naar ruim 94 miljoen dollar omdat het klanten is kwijtgeraakt.

Food

Fernanda Cristo (Puratos): ‘Zoeken naar manieren om het voor sales makkelijker te maken’

Econnect Europe brengt eindverantwoordelijken op het gebied van ecommerce, ebusiness en digital services bij elkaar. In gesprek met de aanwezigen.

E-commerce platforms
Premium

Decembermaand blijft riskant voor Nederlands e-commerce

December staat te boek als de grootste, belangrijkste maand voor e-commerce in Nederland. Het is echter ook de periode waarin reputaties sneuvelen, vertrouwen verloren gaat en klaaglijnen vollopen. Webwinkeliers moeten campagnes voeren om de consument in toom te houden.

Campagnes
Premium

Online omzet Walmart stijgt 37 procent

Het Amerikaanse warenhuis Walmart, onder meer eigenaar van Jet en Bonobos, zag zijn online omzet afgelopen jaar met 37 procent toenemen. In het vierde kwartaal steeg de omzet alleen al met 35 procent, vooral dankzij online boodschappen.

E-commerce

Blokker weg uit België, winkels omgebouwd

Blokker vertrekt uit België. De 123 Belgische winkels worden omgedoopt tot Mega World, een budgetketen in de stijl van Action.

E-commerce

Amazon in Top 5 Franse websites

Amazon is de momenteel de vijfde best bezochte site van Frankrijk, zo blijkt uit de jongste cijfers van Médiamétrie/Netratings. De retailer had in december 35,7 miljoen unieke bezoekers, niet in de laatste plaats dankzij de kerstinkopen.

E-commerce

Jonas Kjellberg (ex-CEO Skype): ‘Veel bedrijven zitten vastgeroest door hun marges’

Econnect Europe brengt eindverantwoordelijken op het gebied van ecommerce, ebusiness en digital services bij elkaar. In gesprek met de aanwezigen.

E-commerce platforms
Premium

Amazon groter dan Wehkamp, blijft groeien

Er zijn nog maar drie e-commercesites in Nederland die meer verkeer trekken dan Amazon. Wehkamp verloor in 2019 twintig procent bereik terwijl de Amerikaanse gigant 9 procent won.

E-commerce

Servitization in B2B: het belang van een goede customer portal

Dienstverlening in een abonnementsvorm is hét nieuwe verdienmodel voor de B2B-sector.

E-commerce

bol.com doet wegwerpplastic de deur uit

Bol.com stopt met de verkoop van wegwerpplastic, zoals plastic bestek, bekers, rietjes en wattenstaafjes. Daarvoor in de plaats zijn duurzame en biologisch afbreekbare alternatieven beschikbaar voor de 10 miljoen klanten van bol.com.

E-commerce