ROPO: hoe de brug tussen online en offline is geslagen in 2021
Stel: je bent digital marketeer. Je werkt voor een retailer. Grote kans dat zo’n 90% van alle aankopen niet in […]
Stel: je bent digital marketeer. Je werkt voor een retailer. Grote kans dat zo’n 90% van alle aankopen niet in […]
De Inspectie SZW constateert veel overtredingen door horecabedrijven die eigen bezorgers in dienst hebben. Bij meer dan de helft van de gecontroleerde bedrijven gaat het mis. Het ontbreekt bij deze bedrijven vaak aan kennis over wat wettelijk is toegestaan. Bezorgers krijgen te weinig betaald, werken te lang of mogen überhaupt op bepaalde tijden niet werken omdat ze te jong zijn. Dit geldt zowel voor grote ketens met eigen bezorgers als voor de kleinere eetgelegenheden met eigen bezorgers.
Voor al haar modeklanten gaat e-fulfillmentbedrijf Montapacking als verpakking fashionpack van PostNL gebruiken. Daarvoor heeft het bedrijf een overeenkomst met PostNL gesloten. Met de eerste order van 50.000 fashionpacks is Montapacking gelijk ook de grootste afnemer van PostNL.
Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?
Groupon stopt met directe verkoop van kleding, speelgoed en andere fysieke spullen. Reden is dat deze markt volledig verzadigd is.
De Amerikaanse bezorger van maaltijdboxen Blue Apron zoekt een koper na wederom sterk tegenvallende resultaten. In het vierde kwartaal daalde de omzet met 33 procent naar ruim 94 miljoen dollar omdat het klanten is kwijtgeraakt.
Econnect Europe brengt eindverantwoordelijken op het gebied van ecommerce, ebusiness en digital services bij elkaar. In gesprek met de aanwezigen.
December staat te boek als de grootste, belangrijkste maand voor e-commerce in Nederland. Het is echter ook de periode waarin reputaties sneuvelen, vertrouwen verloren gaat en klaaglijnen vollopen. Webwinkeliers moeten campagnes voeren om de consument in toom te houden.
Het Amerikaanse warenhuis Walmart, onder meer eigenaar van Jet en Bonobos, zag zijn online omzet afgelopen jaar met 37 procent toenemen. In het vierde kwartaal steeg de omzet alleen al met 35 procent, vooral dankzij online boodschappen.
Blokker vertrekt uit België. De 123 Belgische winkels worden omgedoopt tot Mega World, een budgetketen in de stijl van Action.
Amazon is de momenteel de vijfde best bezochte site van Frankrijk, zo blijkt uit de jongste cijfers van Médiamétrie/Netratings. De retailer had in december 35,7 miljoen unieke bezoekers, niet in de laatste plaats dankzij de kerstinkopen.
Econnect Europe brengt eindverantwoordelijken op het gebied van ecommerce, ebusiness en digital services bij elkaar. In gesprek met de aanwezigen.
Er zijn nog maar drie e-commercesites in Nederland die meer verkeer trekken dan Amazon. Wehkamp verloor in 2019 twintig procent bereik terwijl de Amerikaanse gigant 9 procent won.
Dienstverlening in een abonnementsvorm is hét nieuwe verdienmodel voor de B2B-sector.
Bol.com stopt met de verkoop van wegwerpplastic, zoals plastic bestek, bekers, rietjes en wattenstaafjes. Daarvoor in de plaats zijn duurzame en biologisch afbreekbare alternatieven beschikbaar voor de 10 miljoen klanten van bol.com.