More stories

Premium

Picnic start gerobotiseerd dc in Utrecht

Picnic gaat in Utrecht een volledig gerobotiseerd distributiecentrum bouwen, waarvoor het bedrijf 250 miljoen euro aan financiering heeft opgehaald.

E-commerce

Hoe maak je van cross border sales een succes?

Met een bevolking van 743 miljoen mensen en 23 miljoen bedrijven biedt Europa als continent volop groeikansen voor cross border sales.

Cross Border

RFID markt komt eindelijk echt van de grond

In 2003 leek RFID het helemaal te gaan maken toen de grote Amerikaanse keten Wal-Mart aankondigde dat het de technologie zou gaan inzetten voor de registratie van de goederenstroom in het bedrijf. Met ingang van 2006 moesten alle bedrijven die aan de keten leverden hun pallets voorzien van RFID tags. Pas zestien jaar later lijkt RFID eindelijk van de grond te komen.

Logistics

Consumentenbond: webwinkels betalen te laat terug

Webwinkels betalen te laat of te weinig terug als ze een order retour hebben ontvangen, stelt de Consumentenbond.

Payment

Data storytelling als antwoord op de vier grootste retail-pijnpunten

De detailhandel verandert. Marges staan onder druk, waardoor de druk om efficiënter te werken verder toeneemt. Tel daar de verschuiving […]

Data

Bugaboo start online platform voor B2B markt

Bugaboo, het van origine Nederlandse kinderwagenmerk, lanceert een nieuw online platform gericht op de B2B markt: Bugaboo Business. Emakina is als digitale partner verantwoordelijk voor het ontwerp en het platform is gebaseerd op de Salesforce B2B Commerce Cloud.

E-commerce

eBay verkoopt ticketdochter StubHub

eBay verkoopt zijn dochter StubHub voor 4,05 miljard dollar aan viagogo. Het ticketbedrijf stond al langer in de etalage.

E-commerce
Premium

Kieskeurig.nl: verkeer Black Friday +35%

Prijsvergelijker Kieskeurig.nl heeft het siteverkeer afgelopen weekend met 35 procent zien toenemen in de aanloop naar Black Friday. “We verwachten dat deze groei zich zal doorzetten deze week”, zegt commercieel manager Kevin van Oosteren.

E-commerce

Consumentenbond: wehkamp kampioen nepaanbiedingen

Een groot aantal webwinkels adverteert nog steeds met verzonnen aanbiedingen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De veelal doorgestreepte ‘van-prijs’ werd door de winkels zelden gerekend.

E-commerce

Zijn je campagnes al ‘Sinterkerst- en nieuw’ proof? – De December Checklist

Zijn je campagnes voor Sinterklaas, kerst en oud- en nieuw al klaar om van start te gaan? Bij Evoworks zet […]

Retail

Carrefour test betalen met vingerafdruk

Supermarktketen Carrefour wil het betalen met een simpele vingerafdruk mogelijk maken. Eerder dit jaar namen 800 klanten deel aan de eerste fase van het testproject, waarbij de vingerafdruk werd gekoppeld aan de loyaliteitskaart.

E-commerce

Dit zijn dé succesfactoren voor disruptieve innovatie 

Wat maakt dat de ene organisatie kan innoveren tot het niveau van een disruptor, en een andere organisatie niet? Dit zijn dé drie succesfactoren.

Disruptie

Coolblue met pop-up-winkel voor Black Friday

Coolblue opent vandaag in Utrecht zijn eerste pop-up-winkel, speciaal voor het ophalen van bestellingen voor Black Friday.

E-commerce

Albert Heijn opent tijdelijke winkel zonder kassa op Schiphol

De digitale winkel van Albert Heijn is voor een testperiode van twee maanden ‘geland’ op Schiphol en opent vandaag haar deuren. Alle bezoekers van Schiphol kunnen tot eind januari de snelheid en het gemak ervaren van winkelen zonder kassa: het is niet nodig producten te scannen en de betaling gaat automatisch.

Retail

Black Friday: Nederlander gelooft korting niet, maar koopt toch

Bijna zeventig procent van de Nederlanders denkt dat de kortingen op Black Friday nep zijn, toch is één op de vijf van plan sowieso iets aan te schaffen op deze dag. Dit blijkt uit onderzoek van strategie- en marketingadviesbureau Simon-Kucher & Partners onder 1000 Nederlanders.

E-commerce