More stories

Prijspsychologie: Ankereffect, kleurgebruik en focuspunt

Wat zijn nou de allerbeste manieren om de steeds slimmer wordende klant  voor je te winnen? Een aantal oude én nieuwe favorieten.

Online marketing

‘Nederland koploper in betalen via wearables’

Het afgelopen jaar is het gebruik van passieve wearables (draagbare elektronica) voor betalingen in Europa fors gestegen. Ten opzichte van een jaar eerder is het aantal wearabletransacties zelfs verachtvoudigd. Dat blijkt uit onderzoek van Mastercard.

Payment

Nieuwe GDPR wijziging: wat zijn de gevolgen voor je bedrijf?

Sinds GDPR van kracht werd, is het opvallend rustig gebleven rondom de regelgeving. Tot nu. Het Europese Gerechtshof heeft onlangs uitspraak gedaan in een rechtszaak met grote gevolgen.

Contentmarketing

Eerste Jumbo met inpandige PostNL-pakketautomaat

De Jumbo aan de Alkmaarse Johanna Naberstraat 51 is het eerste filiaal van de supermarktketen met een pakketautomaat van PostNL in de winkel. Sinds 15 november kunnen Alkmaarders in deze Jumbo via de pakketautomaat pakketten ontvangen en versturen.

Logistics
Premium

AliExpress opent tweede fysieke winkel Europa

AliExpress opent in Spanje, in de omgeving van Barcelona, zijn tweede fysieke winkel in Europa. De eerste was ook in Spanje.

E-commerce

Omzet Apple reseller Amac in eerste half jaar naar 82 miljoen euro

De omzet van Amac, de grootste Apple Premium Reseller van Nederland, steeg afgelopen halfjaar met 12,8 procent naar 82 miljoen euro. De EBITDA liep op tot 1,4 miljoen euro, een stijging van 165 procent.

E-commerce

Waarom B2B Black Friday ook zou moeten omarmen

Trends in B2C waaien vaak over naar B2B. Tot nu toe was dat met Black Friday niet echt het geval. Lijkt dat te veranderen?

B2B Digital

Merkle Nederland lanceert marketplaces hub

Merkle Nederland lanceert, mede met het oog op de komst van Amazon.nl, een marketplaces-hub. Naast de technische integratie helpt Merkle retailers en merken bij het volledige accountmanagement, het verkrijgen van data zicht en de plaatsing van advertenties op marktplaatsen zoals Amazon en bol.com.

E-commerce

Een digitale Black Friday strategie ontwikkelen? Gebruik deze expertstips

Tussen 2017-2018 steeg de omzet op Black Friday in Nederland met 85 procent. Bovendien bleek uit een PayPal-onderzoek dat Black Friday niet alleen gaat over het kopen van kerstcadeaus voor consumenten in Europa. 41 procent van de respondenten zei die dag van plan te zijn om kerstcadeautjes te kopen, en 49 procent gaf ook een “algemene aankoop” aan. Grote verkoopevenementen zoals Black Friday bieden enorme kansen voor alle e-commercebedrijven. Het is essentieel om de juiste digitale Black Friday strategie te vinden om het momentum in de markt te benutten. In dit webinar deelt Myah Edelstyn (Outbrain) haar visie hierop.

E-commerce

Product management met PIM in de praktijk: zo verdeel je je aandacht zo efficiënt mogelijk bij het optimaliseren van product content 

In e-commerce en retail maakt kwalitatieve productinformatie het verschil. De aangewezen tool daarvoor is een Product Information Management (PIM)

PIM
Premium

Picnic start gerobotiseerd dc in Utrecht

Picnic gaat in Utrecht een volledig gerobotiseerd distributiecentrum bouwen, waarvoor het bedrijf 250 miljoen euro aan financiering heeft opgehaald.

E-commerce

Hoe maak je van cross border sales een succes?

Met een bevolking van 743 miljoen mensen en 23 miljoen bedrijven biedt Europa als continent volop groeikansen voor cross border sales.

Cross Border

RFID markt komt eindelijk echt van de grond

In 2003 leek RFID het helemaal te gaan maken toen de grote Amerikaanse keten Wal-Mart aankondigde dat het de technologie zou gaan inzetten voor de registratie van de goederenstroom in het bedrijf. Met ingang van 2006 moesten alle bedrijven die aan de keten leverden hun pallets voorzien van RFID tags. Pas zestien jaar later lijkt RFID eindelijk van de grond te komen.

Logistics

Consumentenbond: webwinkels betalen te laat terug

Webwinkels betalen te laat of te weinig terug als ze een order retour hebben ontvangen, stelt de Consumentenbond.

Payment

Data storytelling als antwoord op de vier grootste retail-pijnpunten

De detailhandel verandert. Marges staan onder druk, waardoor de druk om efficiënter te werken verder toeneemt. Tel daar de verschuiving […]

Data