More stories

Reviews zijn niet erg, als je ze heel goed managet (en zó doe je dat)

Alles draait online om cijfers en statistieken? Niks lijkt minder waar, want meningen van ‘echte’ mensen worden vooral als betrouwbaar ervaren.

Retail

Apple overweegt bundel voor zijn diensten

Apple overweegt een bundel aan te bieden van Apple TV+, muziekdienst Apple Music en de webkiosk Apple News+. Deze zijn momenteel alleen als losse abonnementen verkrijgbaar.

E-commerce
Premium

Online omzet in september 21,8 procent hoger

De online omzet was in september 21,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 17,1 procent meer omgezet, meldt va CBS.

E-commerce

Zo kun je grote online webshops verslaan tijdens peak sales

Het MKB kan de online consument voor zich winnen tijdens Black Friday, Singles’ Day of Cyber Monday. Hoe? Met de juiste personalisatie, lokalisatie en beveiliging.

Strategy

Yandex lanceert eigen bezorgrobot

Het Russische zoekbedrijf Yandex oriënteert zich nu ook op autonome auto’s en heeft een dochterbedrijf opgericht om ze te testen. Als eerste is een bezorgrobot Yandex.Rover ontwikkeld.

E-commerce

LOAVIES opent pop-up store in Utrecht

De Nederlandse webshop LOAVIES opent 15 november de deuren van haar allereerste Nederlandse pop-up store in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Hier draait alles om de nieuwe party collectie, die op 14 november ‘groots’ wordt gelanceerd.

Fashion
Premium

Nike weg van Amazon, ‘eigen e-commerce first’

Nike trekt terug als verkoper op Amazon en geeft strategisch voorrang aan zijn eigen e-commercekanalen. Kleding van het sportmerk verdwijnt niet helemaal bij de e-commercegigant, omdat de kledingfabrikant hechte banden met een select aantal online wederverkopers heeft gesloten.

E-commerce
Premium

WhatsApp krijgt catalogusfunctie voor shops

De zakelijke versie van WhatsApp krijg een nieuwe functie waarmee webshops en andere online handelaren digitale catalogi kunnen versturen.

E-commerce

Vijf contentregels waar je klant blij van wordt

Het is online niet meer genoeg om alleen een geweldig product of merk te hebben. Je moet je klant veroveren en dat doe je met deze gouden contentregels.

Contentmarketing
Premium

‘Boeken internationale treintickets moet transparanter’

OV-bedrijven kunnen nog veel leren van de luchtvaartsector waar het de online ticketverkoop betreft. Het boeken van internationale treintickets kan eenvoudiger en transparanter als het gaat om de tarieven.

E-commerce
Premium

Provisie Zalando naar 25 procent

Merken en fabrikanten gaan per 1 januari 2020 25 procent verkoopcommissie betalen over de bruto-omzet. Het bedrijf wil over vier jaar bijna de helft van zijn omzet hieruit halen.

Fashion
Premium

wehkamp reduceert 64 procent CO2 met nieuwe verpakking

Vanaf het nieuwe jaar zijn de koraalrode Wehkamp pakketten verleden tijd en kiest de webwinkel voor nieuwe duurzamere verpakkingen. Deze zijn gemaakt van 100% gerecycled materiaal en bevatten minder inkt.

Fulfillment

‘Online aankopen steeds vaker via nieuwe technologieën’

Iets meer dan de helft van de Nederlandse consumenten verwacht dat een groot gedeelte van de online aankopen via nieuwe technologieën zal plaatsvinden in 2024. Vooral voice wordt veel genoemd. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek, dat GfK in samenwerking met onderzoeksplatform ShoppingTomorrow heeft uitgevoerd.

Mobile

Douane geeft online shoppingtips aan consumenten, hulpsinten en -kerstmannen

De Douane is een campagne gestart voor iedereen die online winkelt. De kosten zijn bij bijna vier op de tien internetshoppers weleens hoger uitgevallen, omdat bij aflevering van aankopen uit een webshop buiten de Europese Unie extra kosten in rekening werden gebracht.

Cross Border

Onderschat het niet: personalisatie is nu al noodzaak

One-size-fits-all telt in de e-commerce niet meer, alles draait om de individuele wensen. Hoe zorg je dat personalisatie ook bovenaan de to-do-lijst van jouw bedrijf komt?

Customer Engagement