More stories

Pascal van Beek, UC Group: ‘Retourkosten zijn prima bij de consument neer te leggen’

De logistieke keten wordt een stapje ingewikkelder als e-commercepartijen willen verkopen via marketplaces. Een keten was vroeger redelijk rechttoe-rechtaan, nu verloopt die ingewikkelder, ziet Pascal van Beek van de UC Group.

Marketplaces

Albert Heijn lijft FoodFirst Network in

Albert Heijn heeft voor een onbekend bedrag startup FoodFirst Network ingelijfd. FoodFirst Network, een online leefstijlplatform waar betaalde abonnees advies en tips krijgen op het vlak van voeding, bewegen, slaap en ontspanning, blijft als zelfstandig merk bestaan.

Food

‘Reisapps voldoen niet aan verwachtingen gebruikers’

Steeds meer onderdelen van het reisproces worden ondergebracht in mobiele applicaties. Denk aan de instapkaart voor het vliegtuig, hotelkamersleutel en de sleutel voor je huurauto. Veel van die apps voldoen echter niet aan de verwachting van de reiziger.

Customer Experience

Infographic: 20 Jaar bol.com

Vandaag, zaterdag, bestaat bol.com op de kop af 20 jaar. In 1999 was de webwinkel nog onderdeel van het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG. Het begon ooit, net als bij Amazon, met de verkoop van boeken. In drie jaar tijd groeide bol.com naar 1 miljoen klanten. Inmiddels telt bol.com 23.000 partners met 17 miljoen artikelen. Want dat is het belangrijkste verschil met het begin. bol.com, tegenwoordig onderdeel van Ahold, is een open platform geworden.

E-commerce
Premium

200 miljoen euro omzet voor Vente-Exclusive.com

Vente-Exclusive.com (binnenkort Veepee), het grootste Belgische online flashsalesplatform, heeft in 2018 een recordomzet van bijna 200 miljoen euro gerealiseerd, een stijging van 17 procent ten opzichte van 2017.

E-commerce

Omzet About You stijgt 63% tot 461 miljoen euro

De Europees werkende online kledingwinkel About You heeft de omzet vorig jaar zien stijgen met 63 procent tot 461 miljoen euros. Dat blijkt uit de jaarcijfers die moederbedrijf OTTO Group presenteert.

Fashion

‘Airbnb verslaat Hilton in de VS’

Amerikaanse leisure consumenten hebben vorig jaar meer uitgegeven aan vakanties bij Airbnb dan bij de Hilton-hotelgroep. Marriott is nog niet verslagen, maar Airbnb begint wel in te lopen op de grootste hotelketen ter wereld.

E-commerce

Je domeinnaam als marketingtool

Domeinnamen worden nog niet echt gezien als marketingtools voor bedrijven. Toch kun je de effectiviteit van je marketinginspanningen ermee vergroten. Hoe maak je nieuwe domeinnamen zoals .store onderdeel van je e-commerce marketingstrategie?

Conversie

Albert Heijn uitgeroepen tot beste winkel van Nederland

Albert Heijn is de grote winnaar geworden van de Shopping Awards 2019. Het bedrijf won de vakprijs in de categorie DHL FMCG & Personal Care en de overall juryprijs.

E-commerce

Websuper Stockon stopt wegens uitblijven investeringen

Nog geen twee dagen na de presentatie op Digital Food trekt websuper Stockon de stekker uit zijn activiteiten. De reden hiervoor is dat het niet is gelukt om externe investeerders aan te trekken. Naast het management investeerde PostNL in het bedrijf.

Food

KLM: prijsnotificaties op WeChat

KLM heeft een nieuwe service op WeChat gelanceerd. Het miniprogramma geeft prijsnotificaties, zodat klanten beter geïnformeerd kunnen beslissen wanneer ze willen boeken.

Social

Online verkoop alcohol aan banden gelegd

Verkopers van alcohol via internet moeten zich houden aan strengere regels om de verkoop aan minderjarigen tegen te gaan. Het toezicht daarop wordt gecentraliseerd naar de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA).

Legal

Focus op tech: Hoe kan retailer zich verweren tegen de online concurrentie?

De teloorgang van Intertoys is de zoveelste indicatie dat de retailer in de winkelstraat niet langer op de oude voet door kan. Online is er heftige concurrentie van partijen als Amazon en Bol.com die een steeds groter deel van de markt bedienen. Hoe kan de retailer zich staande houden in dit geweld?

Marketplaces

Nog eens zeven Europese landen krijgen Apple Pay, behalve Nederland

Apple Pay zal in nog eens zeven Europese landen verkrijgbaar zijn, maar daar zit Nederland weer niet bij.

E-commerce

Vijf pakket- en briefautomaten PostNL in Harderwijk

Maandag heeft PostNL vijf pakket- en briefautomaten in Harderwijk geplaatst. Hiermee breidt PostNL de proef met deze pakket- en briefautomaat verder uit. Met de pakket- en briefautomaat kunnen consumenten 7 dagen per week, 24 uur per dag pakketten versturen en ontvangen.

Logistics