More stories

Sephora wil verkopen via Google Assistant: luxe-retailer focust op tech

Het Franse beauty- en cosmeticamerk Sephora gaat als een van de eerste retailers aan de slag met ‘Transactions on Google’. De functie om te verkopen via Google Assistant. Het is niet voor het eerst dat Sephora er als de kippen bij is om nieuwe technieken uit te proberen.

Fashion

PayPal koopt fraude expert

Betaalverwerker PayPal heeft 120 miljoen dollar op tafel gelegd voor Simility, een expert op het gebied van fraudedetectie. Nog geen twee dagen geleden kocht PayPal ook al een startup.

Payment

Staples Nederland verkoopt winkels en online activiteiten

Staples Solutions gaat haar Nederlandse winkels en de online activiteiten verkopen aan een partij verbonden aan de Kantoor Expert Group. De verkoop betreft de Staples Solutions NL Retail medewerkers en alle 39 winkels in Nederland.

B2B Digital

Groningen krijgt overslagcentrum

Groningen heeft een eerste overslagcentrum, waar vervoerders hun goederen kunnen achterlaten. Goederenhub Groningen Eelde regelt dan de laatste kilometers van het transport.

Logistics

‘Apple Pay en Google Pay verliezen marktaandeel’

Ondanks een veelbelovende start lijken Apple Pay en Google Pay marktaandeel te verliezen. Dat beweert in elk geval het bedrijf Kount op grond van eigen onderzoek. Minder partijen accepteren beide betaalapps. Het verlies zou voor beide aanbieders zo’n 13 procent bedragen.

Digital Wallets

Thuis Hypotheek van Centraal Beheer via geautomatiseerd advies

De Thuis Hypotheek van Centraal Beheer is nu ook af te sluiten via een volledig geautomatiseerd advies. Hiervoor werkt de verzekeraar samen met online adviesontwikkelaar Fiew.

Customer Experience

Webwinkel Men at Work gaat dicht

De webwinkel van retailer Men at Work wordt gesloten. Dat meldt RTLZ. De fysieke winkels blijven echter open.

E-commerce

De trends van Money 20/20: voice, IoT, identiteit, open banking en AI

Begin juni vond de Europese editie van Money 20/20 in Amsterdam plaats. Meer dan 1200 betalingsproviders, financiële instellingen en fintech bedrijven kwamen bij elkaar om de toekomst van finance te bespreken en vorm te geven. Dit zijn de vijf belangrijkste trends.

Payment

fonQ start bouw nieuw distributiecentrum en kantoor

Webwinkel fonQ heeft woensdag de eerste paal laten slaan van een nieuw distributiecentrum en kantoor op bedrijventerrein Lage Weide in Utrecht. Het nieuw te bouwen pand van 22.000 vierkante meter biedt twee keer meer ruimte dan het huidige magazijn.

Fulfillment
Premium

79 procent orders Thuisbezorgd nu mobiel, volgende stap is voice

Al 79 procent van de bestellingen bij thuisbezorgd.nl wordt mobiel geplaatst. Maar hoe lang het mobiele kanaal zo belangrijk blijft is nog maar de vraag. Moederbedrijf Takeaway.com ziet namelijk toekomst in het stemgestuurd eten bestellen. Na een eerste proef in Duitsland met Amazon Alexa, kijkt het bedrijf nu of en hoe een dergelijke voice-oplossing in andere landen is te introduceren.

Customer Experience

Travix: ‘We willen onze klanten dezelfde tarieven en voorwaarden bieden als airlines’

New Distribution Capability, GDS-toeslagen, direct connect, rich content – het wordt er niet overzichtelijker op in de wereld van de vliegticketdistributie. Laila Ben Salah, director Industry Relations bij Travix, legt uit hoe het zit. “De manier waarop vliegtickets worden verkocht en gekocht gaat drastisch veranderen.” 

Travel

Influencers en de slimste upcoming merken op Emerce Fashion

Twan Elfers en Danny Roumimper lanceerden eind vorig jaar Paris Crooks. Eens per kwartaal ‘droppen’ ze nieuwe unisex fashion items, oftewel hoodies, sweaters en t-shirts. Twan Elfers vertelt op Emerce Fashion eind deze maand over de visie achter dit concept en hoe ze met minimale middelen maximaal resultaat behalen.

Fashion

‘Deliveroo flink de fout in met minderjarige bezorgers’ (update)

FNV heeft weer kritiek op Deliveroo. De maaltijdbezorger gaat volgens de vakbond flink de fout in doordat hun app het mogelijk maakt om minderjarigen in te zetten.

Food

‘Nog veel winst te behalen met unboxing experience retailers’

Het niveau van de ‘unboxing experience’ verschilt bij retailers behoorlijk. Dit vertelt Thomas Tiggelman van Kega op Emerce E-commerce Live!. Het bedrijf heeft onderzoek gedaan naar de uitpakervaring die negentig Nederlandse retailers hun klanten bieden.

Fulfillment

Schiphol krijgt bitcoinautomaat

Reizigers op Schiphol kunnen vanaf nu hun resterende euro’s inwisselen voor Bitcoin of Ethereum bij een Bitcoin-automaat. De automaat is een proef en Schiphol is de eerste Europese luchthaven die deze dienst aanbiedt.

Crypto