More stories

Nieuwsbrieven in het weekend: waarom niet?

Er rust nog steeds een taboe op, e-mail nieuwsbrieven versturen in het weekend. Maar volgens gegevens van Experian moet je dat juist eens proberen.

E-mailmarketing

Meer Nederlandse bedrijven in Google Now

Dragers van een Androidtoestel gaan steeds vaker slimme alerts krijgen nu grote Nederlandse bedrijven Google Now gaan ondersteunen.

E-mailmarketing

Belangrijk: de nieuwe reclametab van Gmail

Het jarige Gmail – inmiddels tien jaar oud – is hard bezig om zijn virtuele postbus op te waarderen. Geen onbelangrijk nieuws voor e-mail marketeers, want Gmail is volgens Yesmail veruit de meest geliefde maildienst.

E-mailmarketing

Infographic: e-mailmarketing statistieken

EM Cultuur verzamelt een schat van gegevens over de spreiding van podia en stoelcapaciteit en bezoekers van festivals en bezoekers. Inmiddels heeft men de nodige ervaring opgedaan met het versturen van nieuwsbrieven. Die moet je bij voorkeur op donderdag versturen tussen 15.00 en 18.00 uur.

E-mailmarketing

Infographic: de kosten van e-mail

Een jaar of wat terug zou je er nog om lachen, maar nu is het serieus: e-mail is duur. Het moet opgeslagen en bewaard worden en met de verwerking ervan gaan vele mensuren verloren. Zijn er betere communicatiemiddelen? Zonder meer, maar van e-mail zijn we nog niet af.

E-mailmarketing

Plaatjes en video in e-mail, hoger rendement

Marketing e-mails worden levendiger. Dat stelt Experian Marketing Services in een nieuw onderzoek. Het gebruik van video en geanimeerde GIF plaatjes maakt e-mail marketing niet alleen aantrekkelijker, het leidt ook tot meer meer interactie.

E-mailmarketing

Onmisbare tips voor mobiele e-mailmarketing

Als er een trend is waar e-mailmarketeers telkens op hameren, dan is het wel mobiele e-mailmarketing. Ongeveer de helft van alle mail wordt namelijk geopend op een mobiel apparaat.

E-mailmarketing

Hoe maak je e-mailmarketing echt leesbaar?

Klanten lezen niet, ze scannen. Dus hoe maak je e-mailmarketing echt leesbaar? Goeie vraag, die niet zo simpel is te beantwoorden. Want je mag nog zulke mooie volzinnen kunnen schrijven, het is helemaal niet gezegd dat je ook echt gelezen wordt. Enige tips om de scannende mens van dienst te zijn.

E-mailmarketing

Vijf e-mailmarketing trends uit de VS

Elk jaar komt Experian Marketing Services met een ‘Email Market Study’ waarin de belangrijkste ontwikkelingen worden benoemd die het vakgebied e-mailmarketing raken. Wat zijn nu eigenlijk de belangrijkste trends voor e-mailmarketeers in de Verenigde Staten en hoe is het daarmee in ons eigen land gesteld?

E-mailmarketing

Gmail laat gebruikers marketing e-mails opzeggen

Gmail, misschien wel de populairste maildienst, voert de komende tijd belangrijke veranderingen door voor e-mail marketeers. Voortaan kunnen gebruikers promotiemails makkelijker opzeggen door simpelweg op een knop te drukken.

E-mailmarketing

Hoe uit de spambox te blijven

Ongeveer 81 procent van mailcampagnes bereiken hun ontvanger, de rest verdwijnt in een groot zwart gat. Soms omdat de internetaanbieder de mail tegenhoudt, of omdat de mail als spam wordt aangemerkt. Vijf manieren om te ontsnappen aan het spamfilter.

E-mailmarketing

De succesfactoren van e-mailmarketing

Gepersonaliseerde promotiemails deden het goed in 2013, volgens cijfers van Experian Marketing Services. Ongeveer een kwart werd geopend en 41 procent van de ontvangers klikten door naar de site waarnaar werd verwezen.

E-mailmarketing

Drie toepassingen van animated gifs in e-mailmarketing

Animated gifs zijn al enige tijd bezig aan een revival. Hoe kunnen e-mailmarketeers het nu exact toepassen in hun uitingen? Een onderscheid tussen een drietal stromingen van toepassingen van deze bewegende beelden in e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Waarom e-mailmarketing persoonlijker moet

Het is wellicht een beetje een open deur, maar persoonlijke e-mails scoren beter en leiden vaker tot verkoop. Blijkt ook weer uit onderzoek van Harris Interactive in opdracht van Listrak.

E-mailmarketing

Belgische MyShopi verkocht aan reclamefolderbedrijf

De Belgische startup MyShopi, gespecialiseerd in mobiele applicaties voor boodschappenlijstjes en kortingbonnen, is overgenomen door BD (Belgique Diffusion), een bedrijf op het gebied van de distributie van ongeadresseerde reclamebrochures (folders) en databasemanagement.

E-commerce