More stories

‘Muziekindustrie moet meer doen met Big Data’

In het eerste halfjaar van 2013 steeg de omzet uit muziekverkopen met 1,9 procent tot 58,1 miljoen euro. Vooral streamingdiensten droegen bij aan die stijging, maar door slimme inzet van big data wordt verwacht dat de muziekindustrie de komende jaren weer forse winsten kan boeken.

E-mailmarketing

Waarom consumenten mailings opzeggen

Een nieuw jaar begint meestal niet al te vrolijk voor e-mailmarketeers, want consumenten hebben vaak de neiging om schoon schip te maken en mailabonnementen op te zeggen. Welke patronen zijn daarin te herkennen?

E-mailmarketing

Infographic: meer mail op mobiel

E-mailmarketeers moeten opletten: steeds vaker wordt e-mail op mobiele apparaten geopend. Dat is nu al zo’n 61 procent. 68 procent van de Gmail gebruikers leest zijn mail mobiel, vooral op iPhone (31 procent), maar uiteraard ook op Android (24). Een en ander heeft natuurlijk consequenties voor de vormgeving en leesbaarheid van de mails. Litmus heeft alle essentiële cijfers in een mooie infographic geperst.

E-mailmarketing

Infographic: tips voor de ideale mail

Vorig jaar werd marketing e-mail vaker geopend en gelezen dan in 2010. Zelfs zeventien procent meer. Toch zijn er wel een paar regels waar je rekening mee moet houden bij het samenstellen van mails, denk aan pakkende koppen en woorden die wat losmaken. Deze infographic legt uit hoe.

E-mailmarketing

Infographic: e-mail versus social

Sociale media hebben nog nauwelijks invloed op verkopen, zo blijkt uit cijfers van Black Friday, de Dwaze Dagen van het Amerikaanse retail. E-mail marketing doet het wat dat betreft veel beter. Toch hebben beide elk hun eigen voordelen, zij het dat e-mail nog altijd als winnaar uit de bus komt. Het is niet eens een WC Eend-onderzoekje: samensteller HostPapa doet aan web hosting.

E-mailmarketing

Winkelwagen-verlaters als kans: de kracht van e-mail

Het is een vast gegeven: een deel van het online winkelend publiek vult de winkelwagen, maar vertrekt. Gebruik e-mail om deze afhakende klanten toch te converteren.

Conversie

Help! Gmail beperkt mogelijkheden marketeer

E-mailmarketeers staan voor een volgende uitdaging van de e-maildienst Gmail. Een andere werkwijze van de afbeeldingenserver heeft namelijk impact op de meetbaarheid van het kanaal e-mail. Daarnaast worden zij beperkt in de mogelijkheden voor relevantere communicatie naar hun nieuwsbriefabonnees.

E-mailmarketing

Infographic: de juiste timing voor je marketing e-mails

Niet alleen de inhoud en de opmaak van je e-mailmarketingcampagne zijn belangrijk, maar ook de tijd waarop je de mail uitstuurt. Ongeveer een kwart van alle mails worden binnen een uur na ontvangst geopend. En dat kan een enorm verschil maken. Retention Science claimt een omzetsprong van 33 procent.

E-mailmarketing

Infographic: de conversie van marketing e-mail verbeteren

In 2016 wordt zeker 2,5 miljard dollar aan e-mailmarketing uitgegeven, maar dat zegt nog niets over de conversie. Monetate geeft in deze infographic een aantal tips om het rendement te verbeteren. Kernwoorden zijn segmentatie, kennis van de apparaten waarmee mails worden gelezen en consistentie wat betreft stijl en opmaak.

E-mailmarketing

De impact van het verzendmoment op je conversie

Wanneer koop jij iets online? Doe je dat tijdens werktijd, ‘s avonds thuis of in het weekend? En welke rol speelt de ontvangen en bekeken e-mailnieuwsbrief daarbij? De meeste e-mailmarketeers drukken in de ochtend of rond de middag op de verzendknop van hun e-mailmarketingplatform. Maar is dat eigenlijk wel logisch?

E-mailmarketing

Maarten Naaijkens (Upcoming): ‘Niemand wordt blij van banners’

Maarten Naaijkens bloeit naar eigen zeggen op in organisaties waar hij wordt uitgedaagd. Zijn motto: soms moet je provoceren om een merk of bedrijf te kunnen laten groeien. Dat is wat hij nu doet met de TMG buzzsite Upcoming.nl, waar de populairste internettrends van Nederland als eerste worden gepubliceerd. Ook dat is een manier om merken, producten en diensten onder de aandacht te brengen. Naaijkens spreekt donderdag op Emerce Performance.

E-mailmarketing

Infographic: de beste mails voor de feestdagen

Nu de feestdagen er aan staan te komen, moet je nog meer aandacht besteden aan je mailingcampagnes. En er rekening mee houden dat een groot deel van de consumenten die mails op hun smartphone zullen lezen. Yesmail geeft een aantal tips voor de Amerikaanse markt (Thanksgiving, Black Friday, etc), maar die zijn natuurlijk ook toe te passen voor Sinterklaas en kerst.

E-mailmarketing

Case TodoTipo: klanttevredenheid vergroten via track & trace

Door gebruik te maken van zijn eigen database Copernica Marketing Software en track & trace van PostNL, wist webshop TodoTipo niet alleen het aantal vragen aan zijn eigen klantenservice te verminderen, maar ook een groot aantal reviews te verzamelen op Beslist.nl. In deze case laat de webshop zien hoe ze te werk zijn gegaan en wat het opleverde.

E-mailmarketing

Soort toestel van invloed op succes e-mailmarketing

Het succes van email marketing is niet alleen afhankelijk van de inhoud, maar ook van het toestel waarop het wordt geopend. Dat blijkt uit het onlangs verschenen U.S. Consumer Device Preference Report.

E-mailmarketing

DDMA start eyetrackingonderzoek

Heeft jouw e-mailnieuwsbrief de juiste structuur om de lezer geboeid te houden en zijn gedrag dusdanig te sturen waarmee je het rendement van jouw nieuwsbrief kunt verhogen? Branchevereniging DDMA biedt email marketeers de kans om dit door middel van eyetracking te laten onderzoeken.

E-mailmarketing