More stories

Groupon NL start met kortingscodes

Koopjesgigant Groupon start in Nederland met kortingscodes op hun eigen site. Het gaat om een exclusieve samenwerking met e-Kortingscode.nl. Ook is er een speciale tool ontwikkeld waarbij elke klik een unieke code laat zien voor nog meer korting.

E-mailmarketing

Digitaal dwingt reclamebranche tot nieuwe richtingen

De reclamebranche moet veranderen omdat digitale ontwikkelingen consumenten dwingen tot ander mediagedrag. Dat was zo ongeveer de boodschap van de bonte stoet sprekers gisteren op het evenement 24 Uur van de Reclame in Beurs van Berlage.

E-mailmarketing

Infographic: video in e-mail marketing

Slechts een kwart van de marketeers gebruikt video in hun e-mail campagnes, volgens een recente studie van Email Monks. De respons op video e-mails is hoog, althans volgens 29 procent van de marketeers. Het gebruik gaat waarschijnlijk nog wel toenemen. Video kan immers makkelijk via HTML5 worden ingevoegd. Het merendeel van de consumenten kijkt video op iOS apparaten.

E-mailmarketing

Infographic: zeven mythes van e-mailmarketing

E-mailmarketing een erfenis uit de jaren negentig? Bepaald niet. Cijfers wijzen uit dat e-mailmarketing nog steeds relevantie heeft. Alchemy Worx legt in een infographic uit waarom.

E-mailmarketing

Groupon maakt nieuwsbrieven ‘slimmer’

Groupon Nederland gaat meer gepersonaliseerde nieuwsbrieven sturen naar zijn leden. Adverteerders kunnen ook proefverzendingen gaan uitsturen voor optimalisatiedoeleinden.

E-mailmarketing

De zeven belangrijkste trends op het gebied van aan- en afmelden

E-mailmarketeers zijn continu in beweging door technologische ontwikkelingen en veranderende behoefte van de consument. Het Amerikaanse Return Path pakte er een onderzoek naar aan- en afmeldflows uit 2008 bij en vergeleek deze met de huidige flows. Wat zijn de zeven belangrijkste trends waar e-mailmarketeers rekening mee moeten houden?

E-mailmarketing

Inspiratie voor responsive design: tien voorbeelden

Bijna de helft van alle e-mail wordt geopend vanaf mobiele telefoon of tablet. De hoogste tijd dus om aan de slag te gaan met responsive maildesign. Welke content kies je voor mobile en in welke volgorde? Tien voorbeelden.

E-mailmarketing

Hoe e-mail een Zweedse retailer groot maakt in Nederland

Sinds begin dit jaar is het Zweedse kinderkledingmerk Polarn O. Pyret in Nederland neergestreken. Er zijn nu drie winkels, in Eindhoven, Utrecht en Maastricht. Maar hoe benader je de Nederlandse consument als die je nog niet echt kennen?

E-mailmarketing

Zo volg je leads uit AdWords op met e-mailmarketingcampagnes

Veel organisaties zetten Google AdWords in om leads te genereren. Het onderhouden van een dergelijke campagne kost tijd en moeite. Onderzoek van DDMA (2012) laat zien dat organisaties hier maximaal 2500 Euro per maand aan uitgeven. Dat is veel, voor meer dan de helft van de adverteerders zelfs 25 procent van hun marketingbudget.

E-mailmarketing

Lead nurturing in de praktijk: Exact Software

Marketeers spenderen veel budget aan (online) programma’s zoals SEA, SEO en e-mailmarketing. Doel is het genereren van verkeer naar hun website en deze te converteren naar een verkoopkans. Niet al je prospects klikken echter op de ‘koop nu’ of ‘vraag een offerte aan’ button. Iedereen zit immers in een ander stadium, oriënterend of al vergevorderd in de koopcyclus.

E-mailmarketing

E-mailmarketing in de reisbranche: de call to action

Voor het onderzoek e-mail in Travel 2 bekeken we 103 verzenders een jaar lang. Dat levert 4562 e-mailings op en 34.671 call to actions. Voor een echte e-mailmarketeer is dat smullen. Hoe gebruikt de reisbranche call to actions bij de opzet van e-mailings?

E-mailmarketing

E-mailmarketing: 6 manieren om je landingspagina te optimaliseren

Bij het opstellen van een e-mailcampagne wordt vaak veel aandacht besteed aan het verhogen van open- en klikpercentages. Echter, het bouncepercentage op de landingspagina is vaak nog onnodig hoog. Zes praktische tips om landingspagina’s effectiever te maken.

E-mailmarketing

Grote merken willen terug in Gmail-inbox

De vernieuwde inbox van Gmail houdt de gemoederen bezig: eind mei begon Google met de uitrol van deze nieuwe inboxweergave en in augustus waren alle Gmail-accounts over. Uit de eerste resultaten blijkt dat het openingspercentage bij Gmail-abonnees onder druk staat. Marketeers verleiden nu met gerichte mailingen hun abonnees met Gmail-adres om weer in de primaire inbox terecht te komen. Maar is dit de juiste manier?

E-mailmarketing

Onderzoek: consument wil reclame op zijn mobiel

E-mailmarketingbureau Blinker onderzocht in samenwerking met CG Selecties het gebruik van e-mail onder consumenten. Een derde van de consumenten checkt minstens tien keer per dag of hij e-mail heeft. Hij ontvangt meer reclame dan privéberichten, maar dat geeft niet. Voor 68 procent heeft e-mail de voorkeur voor het ontvangen van reclame.

E-mailmarketing

Nederland e-mailt het liefst per mobiel of tablet

Bijna de helft van de Nederlanders gebruikt het vaakst zijn telefoon of tablet om te mailen. Het blijkt heel normaal om eerst mail te checken en dan pas op te staan. Hotmail en Gmail voorzien zestig procent van de Nederlanders van e-mail.

E-mailmarketing