More stories

Infographic: de beste mails voor de feestdagen

Nu de feestdagen er aan staan te komen, moet je nog meer aandacht besteden aan je mailingcampagnes. En er rekening mee houden dat een groot deel van de consumenten die mails op hun smartphone zullen lezen. Yesmail geeft een aantal tips voor de Amerikaanse markt (Thanksgiving, Black Friday, etc), maar die zijn natuurlijk ook toe te passen voor Sinterklaas en kerst.

E-mailmarketing

Case TodoTipo: klanttevredenheid vergroten via track & trace

Door gebruik te maken van zijn eigen database Copernica Marketing Software en track & trace van PostNL, wist webshop TodoTipo niet alleen het aantal vragen aan zijn eigen klantenservice te verminderen, maar ook een groot aantal reviews te verzamelen op Beslist.nl. In deze case laat de webshop zien hoe ze te werk zijn gegaan en wat het opleverde.

E-mailmarketing

Soort toestel van invloed op succes e-mailmarketing

Het succes van email marketing is niet alleen afhankelijk van de inhoud, maar ook van het toestel waarop het wordt geopend. Dat blijkt uit het onlangs verschenen U.S. Consumer Device Preference Report.

E-mailmarketing

DDMA start eyetrackingonderzoek

Heeft jouw e-mailnieuwsbrief de juiste structuur om de lezer geboeid te houden en zijn gedrag dusdanig te sturen waarmee je het rendement van jouw nieuwsbrief kunt verhogen? Branchevereniging DDMA biedt email marketeers de kans om dit door middel van eyetracking te laten onderzoeken.

E-mailmarketing

Groupon NL start met kortingscodes

Koopjesgigant Groupon start in Nederland met kortingscodes op hun eigen site. Het gaat om een exclusieve samenwerking met e-Kortingscode.nl. Ook is er een speciale tool ontwikkeld waarbij elke klik een unieke code laat zien voor nog meer korting.

E-mailmarketing

Digitaal dwingt reclamebranche tot nieuwe richtingen

De reclamebranche moet veranderen omdat digitale ontwikkelingen consumenten dwingen tot ander mediagedrag. Dat was zo ongeveer de boodschap van de bonte stoet sprekers gisteren op het evenement 24 Uur van de Reclame in Beurs van Berlage.

E-mailmarketing

Infographic: video in e-mail marketing

Slechts een kwart van de marketeers gebruikt video in hun e-mail campagnes, volgens een recente studie van Email Monks. De respons op video e-mails is hoog, althans volgens 29 procent van de marketeers. Het gebruik gaat waarschijnlijk nog wel toenemen. Video kan immers makkelijk via HTML5 worden ingevoegd. Het merendeel van de consumenten kijkt video op iOS apparaten.

E-mailmarketing

Infographic: zeven mythes van e-mailmarketing

E-mailmarketing een erfenis uit de jaren negentig? Bepaald niet. Cijfers wijzen uit dat e-mailmarketing nog steeds relevantie heeft. Alchemy Worx legt in een infographic uit waarom.

E-mailmarketing

Groupon maakt nieuwsbrieven ‘slimmer’

Groupon Nederland gaat meer gepersonaliseerde nieuwsbrieven sturen naar zijn leden. Adverteerders kunnen ook proefverzendingen gaan uitsturen voor optimalisatiedoeleinden.

E-mailmarketing

De zeven belangrijkste trends op het gebied van aan- en afmelden

E-mailmarketeers zijn continu in beweging door technologische ontwikkelingen en veranderende behoefte van de consument. Het Amerikaanse Return Path pakte er een onderzoek naar aan- en afmeldflows uit 2008 bij en vergeleek deze met de huidige flows. Wat zijn de zeven belangrijkste trends waar e-mailmarketeers rekening mee moeten houden?

E-mailmarketing

Inspiratie voor responsive design: tien voorbeelden

Bijna de helft van alle e-mail wordt geopend vanaf mobiele telefoon of tablet. De hoogste tijd dus om aan de slag te gaan met responsive maildesign. Welke content kies je voor mobile en in welke volgorde? Tien voorbeelden.

E-mailmarketing

Hoe e-mail een Zweedse retailer groot maakt in Nederland

Sinds begin dit jaar is het Zweedse kinderkledingmerk Polarn O. Pyret in Nederland neergestreken. Er zijn nu drie winkels, in Eindhoven, Utrecht en Maastricht. Maar hoe benader je de Nederlandse consument als die je nog niet echt kennen?

E-mailmarketing

Zo volg je leads uit AdWords op met e-mailmarketingcampagnes

Veel organisaties zetten Google AdWords in om leads te genereren. Het onderhouden van een dergelijke campagne kost tijd en moeite. Onderzoek van DDMA (2012) laat zien dat organisaties hier maximaal 2500 Euro per maand aan uitgeven. Dat is veel, voor meer dan de helft van de adverteerders zelfs 25 procent van hun marketingbudget.

E-mailmarketing

Lead nurturing in de praktijk: Exact Software

Marketeers spenderen veel budget aan (online) programma’s zoals SEA, SEO en e-mailmarketing. Doel is het genereren van verkeer naar hun website en deze te converteren naar een verkoopkans. Niet al je prospects klikken echter op de ‘koop nu’ of ‘vraag een offerte aan’ button. Iedereen zit immers in een ander stadium, oriënterend of al vergevorderd in de koopcyclus.

E-mailmarketing

E-mailmarketing in de reisbranche: de call to action

Voor het onderzoek e-mail in Travel 2 bekeken we 103 verzenders een jaar lang. Dat levert 4562 e-mailings op en 34.671 call to actions. Voor een echte e-mailmarketeer is dat smullen. Hoe gebruikt de reisbranche call to actions bij de opzet van e-mailings?

E-mailmarketing