More stories

Werknemer checkt vaker e-mail tijdens vakantie

Medewerkers checken hun zakelijke e-mails steeds vaker in hun vrije tijd. Dit blijkt uit recent onderzoek van Opinion Matters in opdracht van GFI Software.

Conversie

E-mail marketing: verwaarloos de desktop niet

E-mails worden steeds vaker op mobiele apparaten geopend, tussen 2011 en 2013 is het mobiele gebruik van e-mail met 30 procent gestegen. Mobile first is dus het devies, maar recent onderzoek waarschuwt: verwaarloos de desktop niet.

E-mailmarketing

OMG introduceert lokale e-mailmarketing voor dealers BMW

Online Marketing Group (OMG) en BMW Group Nederland (BMW) zijn een samenwerking gestart waarbij BMW dealers lokaal commerciële e-mails kunnen sturen.

Dialogue Marketing

Metingen e-mail marketing: waar op letten?

Meten is weten en dat geldt ook voor e-mail marketing. Om te achterhalen of je e-mail campagnes succesvol zijn is het noodzaak om alles dat meetbaar is ook daadwerkelijk in kaart te brengen. De Bulgaarse adviseur Lyuben Georgiev van SEO PAL legt uit waar je op moet letten.

Analytics

Grondwet gaat ook e-mails beschermen

Alle vormen van communicatie worden grondwettelijk beschermd, en daarmee ook de elektronische. Het brief-, telefoon- en telegraafgeheim wordt vervangen door het brief- en telecommunicatiegeheim. Dit staat in het voorstel tot wijziging van artikel 13 van de Grondwet waarmee de Rijksministerraad heeft ingestemd.

E-mailmarketing

E-mailmarketing retailers kan beter

Consumenten openen minder vaak marketing e-mails van retailers dan van bijvoorbeeld onderwijsinstellingen en gezondheidsorganisaties. Dat blijkt uit onderzoek van Silverpop.

E-mailmarketing

Nederlander gebruikt internet vooral voor e-mail

Niet surfen, chatten of muziek luisteren, maar e-mailen is nog steeds waarvoor Nederlandse consumenten internet thuis gebruiken. In het eerste kwartaal van 2013 gaf 82 procent van de Nederlanders aan thuis via internet te e-mailen, terwijl dit een jaar later is gestegen naar 84 procent. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

E-mailmarketing

E-mail is verre van morsdood

De dood van e-mail is stellig overdreven, dat blijkt weer eens uit een tiental statistieken die Business2Communinity een dezer dagen publiceerde. Met andere woorden: e-mail marketing is en blijft nog even heel belangrijk.

E-mailmarketing

Investeringen in e-mailmarketing stijgen

E-mailmarketing heeft de hoogste prioriteit bij een fors aantal e-tailers, retailketens, b2b-bedrijven en fabrikanten, zo blijkt uit een enquete van Internet Retailer.

E-mailmarketing

Eyetracking toont zwakheden e-mailnieuwsbrief

Sluit een e-mail nieuwsbrief aan bij de wensen en behoeften van de lezer en waar kan deze nog verbeterd worden? Het herhaaldelijk testen van het open-en klikgedrag is tijdrovend, maar eyetracking kan soelaas bieden. Begin dit jaar hebben diverse bedrijven zoals Ziggo, KIA en Essent meegedaan aan een usability onderzoek voor e-mailnieuwsbrieven. De deelnemende bedrijven hebben dat onderzoek als zeer nuttig ervaren.

E-mailmarketing

Onderzoek: E-mail gaat nu echt mobiel

Volgend jaar zal zeker vijftig procent van alle e-mail mobiel worden gelezen. Dat stelt advertentiebedrijf LiveIntent na eigen onderzoek. E-mail gebruik neemt niet af. In tegendeel: van elk ‘internetuur’ wordt al een kwart besteed aan het lezen van e-mail.

E-mailmarketing

Open- en klikratio bij mobiele mails neemt fors toe

E-mail wordt steeds vaker op een mobiele apparaat gelezen, en er wordt ook steeds vaker doorgeklikt. Dit blijkt uit de derde editie van de Nationale E-mail Benchmark, die door branche-organisatie DDMA is gepubliceerd.

E-mailmarketing

Saartje de Wit (OHRA) en Marktplaats winnaars E-mail Awards 2014

Saartje de Wit van verzekeraar OHRA is gisteren verkozen als e-mail vrouw van het jaar. De e-mailaward voor de beste e-mailcampagne van 2014 is uitgereikt aan Marktplaats en haar partner RapidSugar. Zowel Saartje als Marktplaats hebben in de ogen van de vakjury ‘lef en creativiteit’ op het gebied van e-mailmarketing getoond.

E-mailmarketing

Meer conversie uit je e-mailmarketing? Zet de RFM-analyse in

Wie zijn je klanten? Wanneer hebben ze voor het laatst iets gekocht? Wat zetten zij gemiddeld om? Dit zijn allemaal vragen die iedere (online) marketeer beantwoord wil zien. Het analyseren van en anticiperen op deze resultaten is voor velen echter nog een brug te ver. Daarom meer over de RFM-analyse die je kunt inzetten voor het analyseren van dit soort klantdata.

E-mailmarketing

‘Papieren folder scoort beter dan digitale’

De huis-aan-huis folder zal voorlopig nog niet verdwijnen. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.

E-mailmarketing