More stories

Vermijd de spambox: zorg voor de juiste authenticatie

Als marketeer doe je er alles aan om er voor te zorgen dat jouw e-mail zonder problemen in de mailbox van de ontvanger terecht komt. Velen van ons leggen de focus op zaken als het tijdstip van verzenden, de onderwerpregel en natuurlijk de inhoud. Uiteraard zijn deze factoren van groot belang maar velen vergeten de authenticiteit van de e-mail.

Dialogue Marketing

Forrester: StrongView beste e-mail marketingplatform

Forrester Research heeft het Amerikaanse StrongView aangewezen als het beste e-mail marketingplatform in een rapport genaamd The Forrester Wave.

Dialogue Marketing
Premium

Negentig procent van Nederlanders gebruikt e-mail

Nederland is een echt e-mailland. Negentig procent van de bevolking vanaf 14 jaar maakt gebruik van e-mail, ver boven het Europese gemiddelde van 67 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Bitcom.

Dialogue Marketing

E-mailmarketing voor bloggers

Voor de meeste bloggers is RSS voldoende om lezers van een blog te attenderen op nieuw artikelen, maar RSS biedt niet erg veel promotionele mogelijkheden. Mail is een betere optie en daar gebruik je bij voorkeur niet Outlook voor. Drie goedkope aanbieders.

E-mailmarketing

Werknemer checkt vaker e-mail tijdens vakantie

Medewerkers checken hun zakelijke e-mails steeds vaker in hun vrije tijd. Dit blijkt uit recent onderzoek van Opinion Matters in opdracht van GFI Software.

Conversie

E-mail marketing: verwaarloos de desktop niet

E-mails worden steeds vaker op mobiele apparaten geopend, tussen 2011 en 2013 is het mobiele gebruik van e-mail met 30 procent gestegen. Mobile first is dus het devies, maar recent onderzoek waarschuwt: verwaarloos de desktop niet.

E-mailmarketing

OMG introduceert lokale e-mailmarketing voor dealers BMW

Online Marketing Group (OMG) en BMW Group Nederland (BMW) zijn een samenwerking gestart waarbij BMW dealers lokaal commerciële e-mails kunnen sturen.

Dialogue Marketing

Metingen e-mail marketing: waar op letten?

Meten is weten en dat geldt ook voor e-mail marketing. Om te achterhalen of je e-mail campagnes succesvol zijn is het noodzaak om alles dat meetbaar is ook daadwerkelijk in kaart te brengen. De Bulgaarse adviseur Lyuben Georgiev van SEO PAL legt uit waar je op moet letten.

Analytics

Grondwet gaat ook e-mails beschermen

Alle vormen van communicatie worden grondwettelijk beschermd, en daarmee ook de elektronische. Het brief-, telefoon- en telegraafgeheim wordt vervangen door het brief- en telecommunicatiegeheim. Dit staat in het voorstel tot wijziging van artikel 13 van de Grondwet waarmee de Rijksministerraad heeft ingestemd.

E-mailmarketing

E-mailmarketing retailers kan beter

Consumenten openen minder vaak marketing e-mails van retailers dan van bijvoorbeeld onderwijsinstellingen en gezondheidsorganisaties. Dat blijkt uit onderzoek van Silverpop.

E-mailmarketing

Nederlander gebruikt internet vooral voor e-mail

Niet surfen, chatten of muziek luisteren, maar e-mailen is nog steeds waarvoor Nederlandse consumenten internet thuis gebruiken. In het eerste kwartaal van 2013 gaf 82 procent van de Nederlanders aan thuis via internet te e-mailen, terwijl dit een jaar later is gestegen naar 84 procent. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

E-mailmarketing

E-mail is verre van morsdood

De dood van e-mail is stellig overdreven, dat blijkt weer eens uit een tiental statistieken die Business2Communinity een dezer dagen publiceerde. Met andere woorden: e-mail marketing is en blijft nog even heel belangrijk.

E-mailmarketing

Investeringen in e-mailmarketing stijgen

E-mailmarketing heeft de hoogste prioriteit bij een fors aantal e-tailers, retailketens, b2b-bedrijven en fabrikanten, zo blijkt uit een enquete van Internet Retailer.

E-mailmarketing

Eyetracking toont zwakheden e-mailnieuwsbrief

Sluit een e-mail nieuwsbrief aan bij de wensen en behoeften van de lezer en waar kan deze nog verbeterd worden? Het herhaaldelijk testen van het open-en klikgedrag is tijdrovend, maar eyetracking kan soelaas bieden. Begin dit jaar hebben diverse bedrijven zoals Ziggo, KIA en Essent meegedaan aan een usability onderzoek voor e-mailnieuwsbrieven. De deelnemende bedrijven hebben dat onderzoek als zeer nuttig ervaren.

E-mailmarketing

Onderzoek: E-mail gaat nu echt mobiel

Volgend jaar zal zeker vijftig procent van alle e-mail mobiel worden gelezen. Dat stelt advertentiebedrijf LiveIntent na eigen onderzoek. E-mail gebruik neemt niet af. In tegendeel: van elk ‘internetuur’ wordt al een kwart besteed aan het lezen van e-mail.

E-mailmarketing