Werknemer checkt vaker e-mail tijdens vakantie
Medewerkers checken hun zakelijke e-mails steeds vaker in hun vrije tijd. Dit blijkt uit recent onderzoek van Opinion Matters in opdracht van GFI Software.
Medewerkers checken hun zakelijke e-mails steeds vaker in hun vrije tijd. Dit blijkt uit recent onderzoek van Opinion Matters in opdracht van GFI Software.
E-mails worden steeds vaker op mobiele apparaten geopend, tussen 2011 en 2013 is het mobiele gebruik van e-mail met 30 procent gestegen. Mobile first is dus het devies, maar recent onderzoek waarschuwt: verwaarloos de desktop niet.
Online Marketing Group (OMG) en BMW Group Nederland (BMW) zijn een samenwerking gestart waarbij BMW dealers lokaal commerciële e-mails kunnen sturen.
Meten is weten en dat geldt ook voor e-mail marketing. Om te achterhalen of je e-mail campagnes succesvol zijn is het noodzaak om alles dat meetbaar is ook daadwerkelijk in kaart te brengen. De Bulgaarse adviseur Lyuben Georgiev van SEO PAL legt uit waar je op moet letten.
Alle vormen van communicatie worden grondwettelijk beschermd, en daarmee ook de elektronische. Het brief-, telefoon- en telegraafgeheim wordt vervangen door het brief- en telecommunicatiegeheim. Dit staat in het voorstel tot wijziging van artikel 13 van de Grondwet waarmee de Rijksministerraad heeft ingestemd.
Consumenten openen minder vaak marketing e-mails van retailers dan van bijvoorbeeld onderwijsinstellingen en gezondheidsorganisaties. Dat blijkt uit onderzoek van Silverpop.
Niet surfen, chatten of muziek luisteren, maar e-mailen is nog steeds waarvoor Nederlandse consumenten internet thuis gebruiken. In het eerste kwartaal van 2013 gaf 82 procent van de Nederlanders aan thuis via internet te e-mailen, terwijl dit een jaar later is gestegen naar 84 procent. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.
De dood van e-mail is stellig overdreven, dat blijkt weer eens uit een tiental statistieken die Business2Communinity een dezer dagen publiceerde. Met andere woorden: e-mail marketing is en blijft nog even heel belangrijk.
E-mailmarketing heeft de hoogste prioriteit bij een fors aantal e-tailers, retailketens, b2b-bedrijven en fabrikanten, zo blijkt uit een enquete van Internet Retailer.
Sluit een e-mail nieuwsbrief aan bij de wensen en behoeften van de lezer en waar kan deze nog verbeterd worden? Het herhaaldelijk testen van het open-en klikgedrag is tijdrovend, maar eyetracking kan soelaas bieden. Begin dit jaar hebben diverse bedrijven zoals Ziggo, KIA en Essent meegedaan aan een usability onderzoek voor e-mailnieuwsbrieven. De deelnemende bedrijven hebben dat onderzoek als zeer nuttig ervaren.
Volgend jaar zal zeker vijftig procent van alle e-mail mobiel worden gelezen. Dat stelt advertentiebedrijf LiveIntent na eigen onderzoek. E-mail gebruik neemt niet af. In tegendeel: van elk ‘internetuur’ wordt al een kwart besteed aan het lezen van e-mail.
E-mail wordt steeds vaker op een mobiele apparaat gelezen, en er wordt ook steeds vaker doorgeklikt. Dit blijkt uit de derde editie van de Nationale E-mail Benchmark, die door branche-organisatie DDMA is gepubliceerd.
Saartje de Wit van verzekeraar OHRA is gisteren verkozen als e-mail vrouw van het jaar. De e-mailaward voor de beste e-mailcampagne van 2014 is uitgereikt aan Marktplaats en haar partner RapidSugar. Zowel Saartje als Marktplaats hebben in de ogen van de vakjury ‘lef en creativiteit’ op het gebied van e-mailmarketing getoond.
Wie zijn je klanten? Wanneer hebben ze voor het laatst iets gekocht? Wat zetten zij gemiddeld om? Dit zijn allemaal vragen die iedere (online) marketeer beantwoord wil zien. Het analyseren van en anticiperen op deze resultaten is voor velen echter nog een brug te ver. Daarom meer over de RFM-analyse die je kunt inzetten voor het analyseren van dit soort klantdata.
De huis-aan-huis folder zal voorlopig nog niet verdwijnen. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.