More stories

Santander lanceert betaal-app op basis van Ripple

De Spaanse bank Santander brengt in Europa en Amerika een app uit voor consumenten voor goedkope, snelle transatlantische betalingen. De app is gebaseerd op blockchaintechnologie van Ripple.

Tech

Thijs Jaski (ING): ‘Meer langere content voor social’

Met het volstromen van de tijdlijnen, zullen bedrijven kiezen voor langere content op social media. Die verwachting sprak Thijs Jaski, Head of Social bij ING, uit op The Social Conference.

Social

PayPal krijgt trekjes van een echte bank

PayPal ontwikkelt zich steeds meer als een echte bank. Volgens The Wall Street Journal wil het bedrijf in de VS een groot aantal traditionele bankdiensten introduceren, zoals bankkaarten waarmee ook geld uit de automaat kan worden gehaald.

Innovatie

Verzekeraars bundelen producten op gezamenlijke site

Het Verbond van Verzekeraars heeft Mijnverzekeringenopeenrij.nl gelanceerd. Daar kunnen consumenten voor het eerst een overzicht maken van hun verzekeringen. De website is een gezamenlijk initiatief van verzekeraars van Nederland.

Financials

Bunq werkt met Apple Pay en breidt uit naar Zuid-Europa

“Samen met de klant bouwen we aan een droom. Bunq is een heel frisse wind in een traditionele sector”, zegt Ali Niknam, oprichter van Nederlands kleurrijkste bank. “Vaak blijven mensen bij dezelfde bank, overstappen gaat veel minder gemakkelijk dan de ene zorgverzekeraar of energieaanbieder inruilen voor de andere.”

Payment

Mijnwebwinkel integreert Klarna

Klarna en Mijnwebwinkel gaan een samenwerking aan waardoor de Klarna-checkout de standaard betaaloplossing wordt.

Payment

Markt voor cyberverzekeringen verdubbeld

De markt voor cyberverzekeringen is in de afgelopen twee jaar meer dan verdubbeld. Het premie-inkomen is van maximaal tien miljoen euro in 2015 gegroeid naar minimaal twintig miljoen in 2017. Dat blijkt uit een enquête die het Centrum voor Verzekeringsstatistiek medio 2016 en begin dit jaar heeft uitgezet onder zakelijke verzekeraars.

Financials

ING: Van adverteerder naar uitgever

De media-activiteiten van ING ontwikkelen zich van campagnegedreven naar always-on. De bank overweegt daarom serieus om een eigen uitgeef- en productieteam op te bouwen.

Online marketing

Klarna groeit 93 procent in Nederland

Achteraf betalen bij webwinkels wint aan populariteit gezien de enorme groei die Klarna (+93 procent) en Afterpay (+65%) vorig jaar doormaakten. iDEAL blijft ondanks dat zonder twijfel het populairst.

Payment

Rabobank stopt QR-reader in mobiele app

Het wordt kinderlijk eenvoudig gemaakt voor klanten van Rabobank om facturen, rekeningen en boetes te betalen via de app van de bank. Die heeft namelijk een QR-reader in de app verwerkt zodat betalen zo simpel wordt als het richten van de telefooncamera.

Payment

N26: 160 miljoen dollar groeigeld

De mobile only-internetbank N26 haalt 160 miljoen dollar venturecapital op bij Allianz Group en Tencent. De substantiële investering is een van Europa’s grootste financieringsrondes van het jaar.

Financials

Nieuwe poging: Google Pay moet totaaloplossing betalen worden

Google brengt alle betaaldiensten samen onder het nieuwe label Google Pay en is recent gestart met de uitrol ervan. Het uitbrengen van één allesomvattende betaaloplossing was al eerder het plan, maar een succes werd het nog niet. Blijft dit een oplossing voor een niet bestaand probleem?

Payment

PSD2 uitdaging voor kleine betalingsverwerkers: ‘Aantal valt om’

Betaalprovider Mollie heeft het klantenbestand van Paycheckout overgenomen. De kleinere payment service provider kon niet op eigen kracht inspelen op de komst van de Payment Service Directive 2. Gaston Aussems, CEO van Mollie, verwacht dat nog meer betaalbedrijven het moeilijk krijgen.

Financials

Aegon-innovatie Kroodle wil verder met datagedreven verzekeringen

Vijf jaar geleden werd Kroodle in het leven geroepen door het innovatieteam van AEGON. Zo was Kroodle de eerste verzekeraar waarbij je met Facebook klant kon worden. Vele pivots verder werd Kroodle steeds meer het externe innovatielab van AEGON. Nu gaat het bedrijf zelfstandig verder.

Start-ups

Start-up Circle koopt Poloniex

De Amerikaanse start-up Circle heeft de marktplaats voor cryptomunten Poloniex overgenomen voor, naar verluidt, vierhonderd miljoen dollar. De koper wil Poloniex onderdeel maken van zijn portfolio handelsplatformen en uiteindelijk uitbreiden tot marktplaats voor digitale en fysieke producten.

Financials