More stories

Payconiq sluit aan op netwerk Buckaroo

Webwinkels die betalingen laten verrichten via Buckaroo kunnen nu ook de omnichannel, mobiele betaaldienst Payconiq aanbieden.

Payment

Toekomst van betalen: API’s als fundering van innovatie

Hoe ziet de toekomst van het betalingsverkeer eruit? Moeten we denken aan een biologisch afbreekbare pinpas of gaat de innovatie veel verder? Tijdens het congres ‘De toekomst van het betalingsverkeer’ dat eind april werd gehouden in Amsterdam bleek dat nederigheid en samenwerking de sleutelwoorden zijn voor de financiële sector.

Payment

GoBear: vriendelijke beer helpt met personal finance

Voor ons is het vergelijken van verzekeringen een heel gewoon concept, maar in Zuidoost-Azië lag die markt nog wijd open. GoBear, een joint-venture van Aegon en Walvis Participaties, sprong vier jaar geleden in dat gat. Met succes: dit jaar zullen meer dan 30 miljoen consumenten uit zeven landen gebruikmaken van de ‘personal finance’ metazoekmachine. 

Cross Border

Square koopt websitebouwer Weebly

Online betaalbedrijf Square legt 365 miljoen dollar op tafel om de websitebouwer en -hoster Weebly te kopen. Beiden zijn ook in Europa actief. Het doel van de overname is een meer transactioneel georiënteerde dienst te kunnen leveren aan MKB’ers.

Payment

KPMG: Toezichthouder zal fintech veel intensiever gaan reguleren

Toezichthouders zullen ontwikkelingen op het gebied van fintech in de nabije toekomst veel intensiever gaan reguleren. Nu technologische vernieuwing in de financiële sector de fase van de kinderschoenen is ontgroeid, worden meer maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat de financiële stabiliteit in de wereld niet in gevaar komt. Dat verwacht KPMG.

Innovatie

ABN wil nieuwe concepten bedenken tijdens Beyond Banking Days

ABN AMRO organiseert begin juni voor de tweede keer de Beyond Banking Days. Daar worden samen met derden oplossingen bedacht voor uitdagingen ‘die klanten nog niet altijd kennen’.

Financials

17 expert-tips om je conversie te verhogen

Adverteren is kostbaar. Dus voor je die euro’s in een AdWords- of Facebookcampagne steekt, wil je misschien eerst onderzoeken of je niet meer bestaande bezoekers kunt omtoveren tot klant. 17 tips voor een betere conversie.

Conversie

Kaartlezer iZettle met ‘e-commercesuite’

iZettle slaat een nieuwe weg in met introductie van een lichtgewicht e-commercepakket. Het bedrijf stelt fysiek opererende MKB’ers in staat hun business te digitaliseren.

Financials

BinckBank krikt resultaat op

Online broker BinckBank sluit het eerste kwartaal van 2018 af met een resultaat na belastingen van 8,5 miljoen euro. Dat is heel wat meer dan de 1,3 miljoen van een jaar geleden.

Venture

Moneyou: hoe identificeer je de klant zonder frictie?

Ook banken en verzekeraars omarmen digitalisering maar willen wel veilig en eenvoudig met klanten kunnen blijven communiceren. Hoe zorg je ervoor dat je zeker weet dat de klant is wie hij zegt dat hij is, zonder dat het ten koste gaat van de klantbeleving? Bij Moneyou is dat probleem opgelost met een slim authenticatieplatform.

Security

Nieuwe manieren om te betalen blijven fraudevrij

Relatief nieuwe manieren om te betalen en bankieren zijn het afgelopen jaar fraudevrij gebleven, ondanks het sterk toegenomen gebruik van […]

Financials

NIBC Direct: customer experience blijven verbeteren

NIBC Direct wil continu processen verbeteren en de klanttevredenheid en employee engagement verhogen. “Direct duidelijk, dat is wat we nastreven,” zegt Director Marketing & Sales Richard Leijnse.

Customer Experience

Santander lanceert betaal-app op basis van Ripple

De Spaanse bank Santander brengt in Europa en Amerika een app uit voor consumenten voor goedkope, snelle transatlantische betalingen. De app is gebaseerd op blockchaintechnologie van Ripple.

Tech

Thijs Jaski (ING): ‘Meer langere content voor social’

Met het volstromen van de tijdlijnen, zullen bedrijven kiezen voor langere content op social media. Die verwachting sprak Thijs Jaski, Head of Social bij ING, uit op The Social Conference.

Social

PayPal krijgt trekjes van een echte bank

PayPal ontwikkelt zich steeds meer als een echte bank. Volgens The Wall Street Journal wil het bedrijf in de VS een groot aantal traditionele bankdiensten introduceren, zoals bankkaarten waarmee ook geld uit de automaat kan worden gehaald.

Innovatie