More stories

‘Instagram-proof ontbijt is potentiële goudmijn voor horeca’

Ontbijten buiten de deur raakt meer en meer in trek in de Nederlandse economie. Voor horecaondernemers ligt hier een kans. Zorg er dan wel voor dat het design van het ontbijt geschikt is om op Instagram te delen.

Social

HelloFresh opent nieuw distributiecentrum

Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft zijn nieuwe distributiecentrum in Bleiswijk deze week officieel in gebruik genomen. Het dc is twee keer zo groot als het oude onderkomen in Den Haag: 21.000 vierkante meter.

Food

PostNL breidt foodbezorging uit naar ochtend

PostNL breidt zijn foodnetwerk uit en bezorgt voortaan ook in de ochtend boodschappen, maaltijdboxen en andere verse voedselproducten. Het bedrijf constateert dat de online foodmarkt sterk groeit, vooral bij zakelijke klanten.

Food

Unilever en Foodlab brengen online fanmarketing naar winkelvloer

Unilever zet voor de promotie van zijn campagne Lekker veel groente met Knorr! fanmarketing in, waarbij een online propositie zich door vertaalt naar offline met een winkelvloeractivatie.

Marketing

Pilotwinkel Albert Heijn Hoofddorp krijgt vervolg

De pilotwinkel van Albert Heijn in Hoofddorp krijgt een vervolg. Na de zomer worden nog eens 24 van dergelijke winkels geopend, twaalf door zelfstandige ondernemers.

Food

Tweede Amazon Go in Seattle

Amazon opent een tweede Amazon Go-winkel in Seattle en wel in het onlangs geopende Madison Center. De winkel wordt veel groter dan de eerste.

Food

Deliveroo opent eigen keukens in Parijs

Deliveroo heeft zijn eerste eigen keukens in Parijs geopend. In Londen bestaan deze keukens al langer. Tot nu toe leverde […]

Food

PLUS groeit in online omzet, aandeel 2,5 procent

De online activiteiten van supermarkt PLUS maakten de eerste helft van 2018 een sterke ontwikkeling door. Dit heeft geresulteerd in een stijging van het online omzetaandeel, dat dit jaar zo’n 2,5 procent bedraagt.

Food

Wijnbeurs-sommeliers geven persoonlijk wijnadvies via website en e-mail

Elke webshop worstelt met het probleem dat je online niet hetzelfde serviceniveau kunt bieden als in een fysieke winkel. Zo ook Wijnbeurs, dat voor de uitdaging stond om online bezoekers wegwijs te maken in het assortiment van vierhonderd wijnen. “Door de kanalen website en e-mail slim te personaliseren met onze eigen kennis van de klant, hebben we de conversie flink kunnen verhogen,” vertelt Karin Castenmiller, manager E-commerce van Wijnbeurs.

E-mailmarketing

Bedrijfskoelkast HelloFresh gaat van proef naar product

De proef met bedrijfskoelkasten van HelloFresh met gezond eten bij bedrijven is omgezet in een volwaardig product. De maaltijdhandelaar gaat het in heel Duitsland aanbieden.

Food

Albert Heijn biedt online inzicht in voedingswaarden van boodschappen

Albert Heijn lanceert vandaag via ah.nl de nieuwe online dienst Mijn Voedingswaarden. Daarmee wil het bedrijf klanten bewustere keuzes laten maken bij hun dagelijkse aankopen.

Food

Nieuwe prijsvergelijker voor online maaltijdbezorgers

Bitebuddy.nl noemt zich de eerste vergelijkingssite voor prijzen en bezorgtijden van online maaltijdbezorgers.

Food

Alle Amazon Prime-leden krijgen korting op Whole Foods

Amazon geeft komende week alle leden van zijn Prime-programma kortingen bij Whole Foods Market in heel de VS. Het gaat om 10 procent korting op honderden artikelen, van noten tot limonade.

Food

Broodjesketen Panos digitaliseert klantenprogramma

Broodjeszaak Panos heeft zijn klantenprogramma gedigitaliseerd. De plastic kaart wordt na 23 jaar vervangen door een app.

Customer Loyalty

Nieuw centrum voor digitaal aangestuurde voedselproductie

Op 29 juni wordt in Wageningen het Digital Food Processing Initiative (DFPI) geopend, een initiatief van Wageningen University & Research, TNO, AMSYSTEMS Center en Technische Universiteit Eindhoven.

Food