More stories

Nieuw event Emerce: Digital Food

Op 26 maart 2019 vindt de eerste editie plaats van Digital Food, een nieuw event dat Emerce samen organiseert met Foodlog.

Food

Picnic: ‘De werkomgeving onveilig, de werkdruk te hoog en de beloning ondermaats’ (update)

Het verloop van medewerkers van websuper Picnic is hoog. Dat stellen vakbond FNV en medewerkers uit twee verschillende distributiecentra van Picnic vandaag tegenover Trouw. Ook de inspectie SZW kreeg de afgelopen twee jaar klachten over Picnic.

Food

AH to go en Thuisbezorgd.nl gaan samenwerken in Amsterdam

AH to go en Thuisbezorgd.nl starten vandaag in Amsterdam de gezamenlijke bezorging van het AH to go-assortiment. De producten worden […]

Food

‘Eerste Amazon Go buiten de VS in Londen’

De eerste kassaloze Amazon Go winkel buiten de VS komt vermoedelijk in Londen, naar verluidt in de buurt van Oxford […]

Food

Deliveroo lanceert tools voor restaurants

Het aantal restaurants in Nederland dat samenwerkt met maaltijdenbezorger Deliveroo is sinds juni 2018 met duizend toegenomen, een stijging van 67 procent. Het gaat om restaurants die de bezorging zelf verzorgen, restaurants die de bezorging overlaten aan Deliveroo of een mix van beide.

Food

Coop.nl voegt 5000 recepten toe

De website van Coop.nl is uitgebreid met 5000 nieuwe recepten. Bezoekers kunnen voortaan met één klik de ingrediënten hiervan toevoegen aan hun online boodschappenmand. Coop zegt de eerste supermarkt te zijn die deze optie biedt.

Food

Philip Padberg (Deliveroo) naar AH.nl

Philip Padberg (36) is de nieuwe directeur van AH.nl. Padberg was de afgelopen drie jaar bij maaltijdbezorger Deliveroo eindverantwoordelijk voor continentaal Europa en Nederland. Hij neemt het stokje over van Selma Postma, die het Amerikaanse Peapod gaat aansturen.

Food

‘Maaltijden bezorgen groeit harder dan afhalen’

Thuisbezorgen is het snelst groeiende segment binnen de totale foodmarkt. In 2018 bereikt de bezorgmarkt in Nederland een omvang van 3,2 miljard euro, een stijging van 20,1 procent ten opzichte van 2017. Dat blijkt uit het FSIN Dossier Delivery 2019.

E-commerce

Lidl breidt e-commerce dc in Venlo uit

Supermarkt Lidl breidt zijn e-commerce dc van Lidl in Venlo uit. Bovenop de huidige 70.000 vierkante meter komt nog eens extra 40.000 vierkante meter.

Food

Amerikaans bedrijf haalt groeigeld op voor kassaloze winkels

Amazon is niet het enige bedrijf meer met kassaloze winkels. Het Amerikaanse Standard Cognition heeft 40 miljoen dollar opgehaald voor de vestiging van niet minder dan 3000 winkels in Noord Amerika en Europa.

Food

‘Amazon gaat foodretailmarkt in Benelux openbreken’

Amazon gaat in de Benelux ook de foodretailmarkt openbreken. Dat is de stellige overtuiging van Nils van Dam van Duval Union Consulting. De consultant was voorheen countrymanager van Unilever België.

Food

Domino’s lanceert datingapp voor pizzafans

Domino’s Pizza brengt een datingapp uit die gebruikers matcht op basis van gedeelde pizzavoorkeur.

Marketing

Selma Postma naar Peapod

Selma Postma gaat Peapod, de Amerikaanse webwinkel van Ahold Delhaize, aansturen. Ze komt van Albert Heijn, waar ze verantwoordelijk was voor de webwinkel.

Food

Online super Crisp richt zich op duurzaamheid

Crisp, naar eigen zeggen de Nederlandse online supermarkt voor kwaliteitsproducten, komt vandaag officieel uit de startblokken. Producten waar je nu stad en land voor afloopt om ze bij verschillende specialisten te kopen, zijn bij Crisp op één plek te vinden.

Food

Versnelling in groei online supermarktomzet, Picnic rukt op

Een kleine 2,9 procent van de supermarktomzet (consumenten) loopt momenteel via het online kanaal. Hiermee is dit aandeel ten opzichte van een half jaar geleden fors toegenomen, zo blijkt uit metingen van het kennisplatform Supermarkt & Ruimte in samenwerking met onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed.

Food