More stories

‘Maaltijden bezorgen groeit harder dan afhalen’

Thuisbezorgen is het snelst groeiende segment binnen de totale foodmarkt. In 2018 bereikt de bezorgmarkt in Nederland een omvang van 3,2 miljard euro, een stijging van 20,1 procent ten opzichte van 2017. Dat blijkt uit het FSIN Dossier Delivery 2019.

E-commerce

Lidl breidt e-commerce dc in Venlo uit

Supermarkt Lidl breidt zijn e-commerce dc van Lidl in Venlo uit. Bovenop de huidige 70.000 vierkante meter komt nog eens extra 40.000 vierkante meter.

Food

Amerikaans bedrijf haalt groeigeld op voor kassaloze winkels

Amazon is niet het enige bedrijf meer met kassaloze winkels. Het Amerikaanse Standard Cognition heeft 40 miljoen dollar opgehaald voor de vestiging van niet minder dan 3000 winkels in Noord Amerika en Europa.

Food

‘Amazon gaat foodretailmarkt in Benelux openbreken’

Amazon gaat in de Benelux ook de foodretailmarkt openbreken. Dat is de stellige overtuiging van Nils van Dam van Duval Union Consulting. De consultant was voorheen countrymanager van Unilever België.

Food

Domino’s lanceert datingapp voor pizzafans

Domino’s Pizza brengt een datingapp uit die gebruikers matcht op basis van gedeelde pizzavoorkeur.

Marketing

Selma Postma naar Peapod

Selma Postma gaat Peapod, de Amerikaanse webwinkel van Ahold Delhaize, aansturen. Ze komt van Albert Heijn, waar ze verantwoordelijk was voor de webwinkel.

Food

Online super Crisp richt zich op duurzaamheid

Crisp, naar eigen zeggen de Nederlandse online supermarkt voor kwaliteitsproducten, komt vandaag officieel uit de startblokken. Producten waar je nu stad en land voor afloopt om ze bij verschillende specialisten te kopen, zijn bij Crisp op één plek te vinden.

Food

Versnelling in groei online supermarktomzet, Picnic rukt op

Een kleine 2,9 procent van de supermarktomzet (consumenten) loopt momenteel via het online kanaal. Hiermee is dit aandeel ten opzichte van een half jaar geleden fors toegenomen, zo blijkt uit metingen van het kennisplatform Supermarkt & Ruimte in samenwerking met onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed.

Food

Superunie introduceert data-platform adam

Inkooporganisatie Superunie lanceert het online platform adam. Dat brengt artikeldata uit verschillende bronnen, zoals GS1, Nielsen Brandbank en SIM, op één plek samen.

PIM

Onlineverkoop Ahold Delhaize naar 677 miljoen euro

De onlineverkopen bij Ahold Delhaize. het moederbedrijf van onder meer bol.com, zijn afgelopen kwartaal met 27,6 procent gestegen. In Nederland ging het zelfs om een groei van 33 procent.

Food
Premium

Hoe Wasteless voedselverspilling tegengaat

Verspilling is een groot probleem in de hele voedselketen. Wasteless, de winnaar van de Top 10 European Startups Award 2018, probeert dit om te beginnen tegen te gaan in supermarkten. David Kat, SVP Global Business Development, legt uit hoe.

Artificial Intelligence

Albert Heijn Online: ‘Vragen van klanten veranderen niet’

Machiel Tiddens van Albert Heijn Online had de eer om het e-commercekennisevent Shopping Today af te sluiten met zijn keynotepresentatie. Hij nam ons mee in de veranderende wereld van online boodschappen doen. Hoe zorgen ze ervoor dat zo’n grote organisatie als Albert Heijn net zo snel kan innoveren als een startup?

Customer Experience

Ahold Delhaize met robots bij click & collect

Ahold Delhaize rolt in Amerika een nieuw concept uit waarbij robots online orders van consumenten gaan samenstellen bij een supermarkt.

Fulfillment

Online FMCG: groeispurt en verandering digitale marketing komt eraan

Er staat ons een flinke groeispurt te wachten van de online supermarktomzet. Die verwachting spraken kenners van zowel bekende retailers als fabrikanten uit tijdens ‘The Future of FMCG’, een Connect Session op Emerce EDAY. De experts kwamen bijeen om onder begeleiding van Maurits Priem (Scoupy) over de verwachte ontwikkelingen in e-commerce en marketing te praten. Een belangrijke conclusie: het wordt zoeken naar andere verdien- en samenwerkingsmodellen.

Retail

Amazons Voice-fonds in technologie restaurants

Amazon Alexa Fund investeert een onbekend bedrag in het Amerikaanse SevenRooms. Het hospitalityplatform moet een voice-interface krijgen.

Voice