More stories

Jumbo zet concrete stappen op Belgische markt

Supermarkt Jumbo lijkt nu serieuze plannen te hebben om de Belgische markt te betreden. Zo is in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Food

Valentine van der Lande start online ontbijtmerk Oot

Ondernemer Valentine van der Lande, ooit oprichter van uitgeefplatform TenPages, is een nieuw online ontbijtmerk Oot begonnen.

Food

Restaurant met eigen besteldienst nu ook welkom bij Deliveroo

Maaltijdbezorger Deliveroo wil het aantal aangesloten restaurants in Nederland sterk uitbreiden met een nieuwe dienst Marketplace+. Daarbij lopen de bestellingen nog steeds via Deliveroo, maar kunnen restauranteigenaren hun eigen bezorgers inschakelen.

Food

Marley Spoon naar de beurs

De abonnementenverkoper voor maaltijdozen Marley Spoon wil volgende maand via de beurs in Australië 45 miljoen euro nieuw geld uit de markt halen.

Food

KRO-NCRV met stemgestuurde kookassistent

KRO-NCRV steekt de tenen in het water met een stemgestuurde kookassistent die werkt met Google Assistant. Sharon de Miranda, die chef-kok die werkt met tv-programma Binnenste Buiten, praat mensen thuis in de keuken door haar recepten heen.

Innovatie

Albert Heijn overweegt bezorging kant-en-klare maaltijden

Albert Heijn lonkt naar de maaltijdbezorging. Het bedrijf denkt erover in samenwerking met andere partijen actief te worden met warme kant-en- klaarmaaltijden voor thuis. Dat vertelt topman Wouter Kolk van Albert Heijn zaterdag in Het Parool.

Food

Ahold Delhaize begint digitaal lab onder vlag Peapod

Ahold Delhaize richt een Amerikaans digitaal lab op onder de noemer Peapod Digital Labs, naar de gelijknamige online bezorger.

Food

Websuper Ocado verkoopt technologie aan derden

De Britse online super Ocado doet het goed, vooral met de verkoop van zijn Ocado Smart Platform aan derden.

Food

Food maakt grootste groei door bij online bestedingen

De productcategorie Food/Nearfood heeft op het gebied van online bestedingen de grootste groei doorgemaakt in het eerste kwartaal van 2018. Dat blijkt uit de cijfers van de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor, die begin juni verschijnt.

Food

Munchery volgende slachtoffer op oververhitte maaltijdmarkt

De Amerikaanse maaltijdbezorger Munchery moet afslanken. Het bedrijf stopt met bezorgen in Los Angeles, New York en Seattle om zich te richten op zijn grootste markt San Francisco.

Food

HelloFresh naar twee miljoen abonnees

De verkoper van maaltijdboxen HelloFresh zag het aantal abonnees afgelopen jaar met 62 procent groeien tot 1,9 miljoen. Het claimt marktleiderschap in de VS en stelt de omzetverwachting omhoog bij naar 30 à 35 procent.

Food

Blockchain in food: zo weet je klant zeker dat je chocola fairtrade is

Kan de consument ervan op aan dat de bio-bananen in de supermarkt organisch zijn geteeld? Hebben de scharrelkippen in het schap echt een beter leven gehad en hoe milieuvriendelijk is de duurzaam gekweekte zalm? Blockchaintechnologie geeft zowel de klant als alle schakels van de supplychain de zekerheid dat de beloften op de verpakking zijn waargemaakt.

Innovatie

E-commerce Ahold Nederland naar 564 miljoen euro

Ahold Delhaize zag zijn online verkopen in het eerste kwartaal met ruim 23 procent toenemen. In Nederland ging het om 564 miljoen euro tegen 440 miljoen een jaar terug.

Food

Picnic breidt uit naar Den Bosch

Websuper Picnic breidt verder uit in Noord-Brabant. Nog maar kort geleden werd de dienst gelanceerd in Tilburg, Breda, Helmond en Eindhoven, maar nu is de provinciehoofdstad ’s-Hertogenbosch aan de beurt.

E-commerce

Deliveroo verzekert zelfstandige bezorgers

Deliveroo gaat wereldwijd gratis verzekeringen aanbieden aan alle 35.000 bezorgers die met het bedrijf werken. De verzekering komt na veel protest over de gedwongen ZZP-regeling van het bedrijf.

Food