More stories

Ahold Delhaize met robots bij click & collect

Ahold Delhaize rolt in Amerika een nieuw concept uit waarbij robots online orders van consumenten gaan samenstellen bij een supermarkt.

Fulfillment

Online FMCG: groeispurt en verandering digitale marketing komt eraan

Er staat ons een flinke groeispurt te wachten van de online supermarktomzet. Die verwachting spraken kenners van zowel bekende retailers als fabrikanten uit tijdens ‘The Future of FMCG’, een Connect Session op Emerce EDAY. De experts kwamen bijeen om onder begeleiding van Maurits Priem (Scoupy) over de verwachte ontwikkelingen in e-commerce en marketing te praten. Een belangrijke conclusie: het wordt zoeken naar andere verdien- en samenwerkingsmodellen.

Retail

Amazons Voice-fonds in technologie restaurants

Amazon Alexa Fund investeert een onbekend bedrag in het Amerikaanse SevenRooms. Het hospitalityplatform moet een voice-interface krijgen.

Voice

Thuisbezorgd.nl bezorgt ook voor Dunkin’ Donuts

Dunkin’ Donuts schakelt Thuisbezorgd.nl in om in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Hilversum online bestellingen te kunnen bezorgen. De donuts en (ijs)koffies worden per e-bike gratis geleverd.

E-commerce

Gaspard Jaspers (Sjoprz): ‘Met slim boodschappen doen bespaart een gezin 30%’

Zijn eigen gezin met vier kinderen brachten Gaspard Jaspers op het idee: boodschappen doen moet goedkoper kunnen. Maar om zelf alle supermarkten af te lopen op zoek naar aanbiedingen kost heel veel tijd. Dus bedacht hij Sjoprz.”Wij zijn de supermarkt over alle supermarkten heen. Wij helpen jou om je boodschappen op elk moment zo goedkoop mogelijk te doen. Een gezin met 2 kinderen geeft ongeveer 9000 euro per jaar aan boodschappen uit. Je kunt daar 20 tot 30% op besparen. Dat kan door prijsverschillen maar ook door de aanbiedingen die iedere week anders zijn.”

Customer Experience

Postmates breidt bezorggebied uit

Maaltijdbezorger Postmates breidt zijn bezorggebied uit naar 134 nieuwe Amerikaanse steden. Het totaal komt daarmee op 550. Nieuw zijn onder meer Lubbock (Texas), Athens (Georgia) en Albany (New York).

Food

HelloFresh versnelt in Canada met overname

Hellofresh koopt zijn Canadese concurrent Chefs Plate en claimt nu marktleider te zijn in die markt. Daarnaast splitst het de B2B-activiteiten van de ‘intelligente koelkast’ af in een apart bedrijf.

Venture

‘We moeten anders kijken naar onze leefstijl en hier winst uit halen’

Het platform FoodFirst Network presenteert zich als de Netflix voor een gezonder en vitaler leven. Het is het initiatief van Jan Dekker en Meester-kok Rudolph van Veen. Wordt er al net zoveel geld verdiend als bij Netflix, of is dat niet hetgeen wat de initiatiefnemers drijft? Ronnie Overgoor in gesprek met een van de twee oprichters: Jan Dekker.

E-health

Licht uit bij Foodora in Nederland

Maaltijdbezorger Foodora heeft gisterenavond zijn laatste bestelling afgeleverd aan een klant in Nederland. De stekker gaat eruit. Moederbedrijf Delivery Hero vond geen belangstellende koper.

Food

Websuper Picnic vanaf volgende maand in Dordrecht

Picnic breidt verder uit in de provincie Zuid-Holland en gaat vanaf half november ook in Dordrecht bezorgen. Eerder waren onder meer Rotterdam, Leiden, Den Haag en Delft al aan de beurt.

Food

Takeaway.com: optimale customer journey door personalisatie

Takeaway.com wil de communicatie met de consument verder personaliseren. Doel hiervan is gemak te bieden in het kader van retentie, zodat er vaker wordt besteld bij de aangesloten restaurants.

Customer Engagement

10 succesfactoren voor Amazon marketing

Amazon lijkt een Walhalla om snel veel geld te verdienen, maar inmiddels worden er zoveel producten aangeboden dat je zonder marketing niet gevonden wordt. Wil je gevonden worden dan moet je blijven optimaliseren. Dit zijn de tien succesfactoren voor Amazon-marketing.

Marketplaces

Picnic breidt uit in Amsterdam

De boodschappenwagentjes van online supermarkt Picnic zijn woensdag voor het eerst uitgereden in Amsterdam-West en de Jordaan. Inmiddels hebben bijna 13.000 Amsterdammers zich ingeschreven via de Picnic-app.

Food
Premium

Aantal orders Takeaway met 30 procent gestegen

Orders voor Takeaway, in Nederland bekend als Thuisbezorgd, zijn in het derde kwartaal met 31 procent toegenomen, waarvan 17 procent in Nederland. In Duitsland steeg het aantal bestellingen met 40 procent, zo maakte het bedrijf vanochtend bekend.

Food

Extra personalisatie Wijnvoordeel.nl stap richting ‘one click shop’ in e-mail

Wijnvoordeel.nl heeft belangrijke stappen gezet in de personalisatie van de e-mailmarketing. De achterliggende strategie is zo succesvol dat de voormalig managing director Jacco Oosterhof deze als leidraad gaat gebruiken bij het uitbouwen van koffievoordeel.nl, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. “Door de personalisatie kunnen we werken naar e-mail als one click shop.”

E-mailmarketing