More stories

‘We moeten anders kijken naar onze leefstijl en hier winst uit halen’

Het platform FoodFirst Network presenteert zich als de Netflix voor een gezonder en vitaler leven. Het is het initiatief van Jan Dekker en Meester-kok Rudolph van Veen. Wordt er al net zoveel geld verdiend als bij Netflix, of is dat niet hetgeen wat de initiatiefnemers drijft? Ronnie Overgoor in gesprek met een van de twee oprichters: Jan Dekker.

E-health

Licht uit bij Foodora in Nederland

Maaltijdbezorger Foodora heeft gisterenavond zijn laatste bestelling afgeleverd aan een klant in Nederland. De stekker gaat eruit. Moederbedrijf Delivery Hero vond geen belangstellende koper.

Food

Websuper Picnic vanaf volgende maand in Dordrecht

Picnic breidt verder uit in de provincie Zuid-Holland en gaat vanaf half november ook in Dordrecht bezorgen. Eerder waren onder meer Rotterdam, Leiden, Den Haag en Delft al aan de beurt.

Food

Takeaway.com: optimale customer journey door personalisatie

Takeaway.com wil de communicatie met de consument verder personaliseren. Doel hiervan is gemak te bieden in het kader van retentie, zodat er vaker wordt besteld bij de aangesloten restaurants.

Customer Engagement

10 succesfactoren voor Amazon marketing

Amazon lijkt een Walhalla om snel veel geld te verdienen, maar inmiddels worden er zoveel producten aangeboden dat je zonder marketing niet gevonden wordt. Wil je gevonden worden dan moet je blijven optimaliseren. Dit zijn de tien succesfactoren voor Amazon-marketing.

Marketplaces

Picnic breidt uit in Amsterdam

De boodschappenwagentjes van online supermarkt Picnic zijn woensdag voor het eerst uitgereden in Amsterdam-West en de Jordaan. Inmiddels hebben bijna 13.000 Amsterdammers zich ingeschreven via de Picnic-app.

Food
Premium

Aantal orders Takeaway met 30 procent gestegen

Orders voor Takeaway, in Nederland bekend als Thuisbezorgd, zijn in het derde kwartaal met 31 procent toegenomen, waarvan 17 procent in Nederland. In Duitsland steeg het aantal bestellingen met 40 procent, zo maakte het bedrijf vanochtend bekend.

Food

Extra personalisatie Wijnvoordeel.nl stap richting ‘one click shop’ in e-mail

Wijnvoordeel.nl heeft belangrijke stappen gezet in de personalisatie van de e-mailmarketing. De achterliggende strategie is zo succesvol dat de voormalig managing director Jacco Oosterhof deze als leidraad gaat gebruiken bij het uitbouwen van koffievoordeel.nl, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. “Door de personalisatie kunnen we werken naar e-mail als one click shop.”

E-mailmarketing

Lidl start bezorgdienst voor boodschappen in Gent

Lidl lanceert een bezorgdienst voor boodschappen in Gent onder de naam Simpl. De orders binnen twee uur per fiets geleverd door partner Cargo Velo.

Food

Wasteless: dynamisch prijzen effectief in de strijd tegen voedselverspilling

David Kat en Ralph de Vries van Wasteless zijn mannen met een missie. “Een derde van de wereldwijde voedselproductie gaat bij het afval, terwijl er 850 miljoen mensen op aarde niet genoeg te eten hebben en er in 2050 10 miljard monden te voeden zijn. Er is fundamenteel iets mis met onze voedselketen.”

Start-ups

E-commerce in Nederland: Weekend webcare laat te wensen over

Social webcare in de weekends laat veel te wensen over in Nederland. De top 100 van Twinkle laat veel steken vallen. Met name voor Messenger – een platform dat door miljoenen mensen gebruikt wordt in Nederland – waren er schokkende cijfers. 77,3% van de top 100 bedrijven die Messenger aanbiedt als servicekanaal reageert op zondag niet.

Customer Service

Deliveroo diep in het rood

Maaltijdbezorger Deliveroo heeft over 2017 een verlies voor belasting geleden van 208 miljoen euro ondanks een explosieve groei. Het verlies lag daarmee 43 procent hoger dan een jaar eerder.

Food

Vooral tweeverdieners met jonge kinderen doen in België boodschappen online

Het zijn vooral voltijdse tweeverdieners met jonge kinderen gebruik die in België maken van online boodschappendiensten. Dat blijkt uit promotieonderzoek van VUB-wetenschapper Ellen Van Droogenbroeck. De tweeverdieners zien vooral tijdsbesparing als belangrijkste voordeel. Het gebruiksgemak en de dienstverlening zijn bepalend om online te blijven kopen.

E-commerce

Deliveroo: ‘Voice is lastig voor ons’

Zo futuristisch als het klinkt, een spraakinterface op een wegdienst, zo lastig is het praktisch te realiseren. “Omdát het onzichtbaar is”, aldus CTO Mike Hudack van Deliveroo.

Voice

Thuisbezorgd.nl gaat bij bedrijven op Schiphol bezorgen

Thuisbezorgd.nl start samen met Amsterdam Airport Schiphol, Vermaat Groep en Burger King Foodgroup een bezorgdienst voor bedrijven die gevestigd zijn op Schiphol-Noord, Schiphol-Zuid en in het Central Business District.

Medewerkers in kantoorgebouwen van WTC Schiphol Airport, The Outlook en The Base kunnen voortaan via Thuisbezorgd.nl bestellen van één van de deelnemende restaurants op Schiphol Plaza.

Aan het programma op Schiphol Plaza doen voorlopig Burger King, Per Tutti, Happy Seafood en Toko To Go mee. Thuisbezorgd.nl zal het aanbod snel uitbreiden naar meer restaurants. De bestellingen worden gratis bezorgd.

Thuisbezorgd.nl is al langere tijd bezig het aantal steden waarin zij eigen bezorgers ter beschikking stelt uit te breiden. De eigen bezorgdienst Scoober is inmiddels beschikbaar in zes Nederlandse steden en bezorgt voor Burger King, maar ook voor bijvoorbeeld Five Guys, SLA en Burgermeester.

E-commerce