More stories

Walmart in zee met bezorger Postmates

Walmart gaat samenwerken met het Amerikaanse Postmates voor de bezorging van boodschappen in Charlotte, North Carolina. De samenwerking kan later worden uitgebreid.

Food

‘Duitsland is voor Takeaway niet zoals Nederland’

De groei van Takeaway.com in Duitsland gaat langzamer dan verwacht. Dat constateert beleggersvereniging VEB nadat het bedrijf deze week de groeicijfers over het eerste kwartaal bekend maakte.

Food

ING: Amazon ontwricht supermarkt in Nederland niet

Mocht Amazon ooit plannen hebben om de Nederlandse boodschappenmarkt te betreden, dan maakt het weinig kans. De toetredingsdrempels zijn hier veel hoger dan bijvoorbeeld in de VS, zegt ING Economisch Bureau in de nieuwe themavisie supermarkten.

Food

Michiel Muller (Picnic): ‘De markt van online boodschappen breek je open op prijs en gemak’

Online een wasmachine kopen is inmiddels redelijk gangbaar, maar online dagelijkse boodschappen doen is nog altijd niet normaal. Elektronica, reizen, mode en boeken hebben een online aandeel van 10 tot 30 procent. Voor de dagelijkse boodschappen is dat slechts anderhalf procent. Daar wil Picnic verandering in gaan brengen. Door de boodschappen tegen de laagste prijs aan te bieden en bovendien gratis thuis te bezorgen. ‘Alle andere markten zijn opengebroken doordat de online variant goedkoper was of op z’n minst dezelfde prijs had als zelf naar de winkel gaan. Bij boodschappen is het tot nu toe duurder om het thuis te laten brengen en dus is markt nog niet echt opengebroken,’ Michiel Muller tegen Top Names.

Food

Picnic nu ook in Noord-Brabant

Online super Picnic breidt uit naar het zuiden van het land en begint in Tilburg en Breda. Half mei rijden de elektrische wagentjes voor het eerst uit om de boodschappen aan huis te bezorgen.

Food
Premium

Dertig procent meer orders voor Takeaway

Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, heeft in het eerste kwartaal van 2018 23 procent meer orders verwerkt in Nederland dan vorig jaar om deze tijd. In alle markten samen bedroeg de groei 31 procent.

Food

AccorHotels koopt ResDiary

AccorHotels heeft de restaurantreserveringstool ResDiary gekocht.  Het van oorsprong Schotse bedrijf is actief in zestig landen. Het is niet bekend wat AccorHotels heeft neergeteld voor ResDiary.

Travel

Kassaloze Tap to go-technologie gaat landelijk

Albert Heijn wil zijn kassaloze Tap to go-technologie uitbreiden naar alle tachtig winkels van AH to go. Dat zegt general manager Jan-Willem Dockheer in het Financieele Dagblad.

Food

‘Voice en chat moeten uit de marketinghoek’

Digitale assistenten als voice en chat moeten uit de marketinghoek. Ze moeten als serieus onderdeel van de dienstverlening van een bedrijf worden gezien”, vindt creatief directeur Daniël Sytsma van Studio Kraftwerk.

Online marketing

Coop neemt belang in online supermarkt Telesuper

Coop heeft de helft van de aandelen van Telesuper Nederland Holding overgenomen. Telesuper levert boodschappen aan de zakelijke markt, onder meer zorginstellingen, kinderopvangcentra en bedrijfscatering.

Food

Amazon begint samenwerking met supermarktketen Monoprix

Amazon gaat voortaan producten van supermarktketen Monoprix leveren in Parijs. Daarmee komt een einde aan allerlei wilde geruchten over een overname.

Food

Rotterdamse culi-site ‘De Buik’ naar Amsterdam

De Buik van Rotterdam treft voorbereidingen voor de lancering in Amsterdam. Dat gebeurt volgens medeoprichter Gijsbregt Brouwer nog voor de zomer. Afhankelijk van die ervaringen worden de plannen voor de rest van Nederland getimed.

Publishing

Chatbots? De consument is de grote disruptor

Tijdens recente congressen viel mij op dat presentaties over chatbots te vaak gaan over slechts de technische ontwikkeling en te weinig over huidige consumentenbehoeftes.

Singularity

Column: Disrupted by Amazon

2017 was het jaar waarin we massaal gewend raakten om online spullen te bestellen en te gebruiken wanneer wij dat willen, in plaats van dat door anderen te laten bepalen. Zo zorgde Netflix ervoor dat seamless tech de norm werd door ons kennis te laten maken met content die je zowel op je smartphone, je tablet als het grote scherm kunt bekijken. En dat geheel device-agnostisch.

Disruptie

Colruyt lanceert dienst om boodschappen te doen voor anderen

De Belgische Colruyt Group lanceert Apporto, een platform dat het gemakkelijker maakt om boodschappen te doen voor anderen.

Food