More stories

Websuper Ocado verkoopt technologie aan derden

De Britse online super Ocado doet het goed, vooral met de verkoop van zijn Ocado Smart Platform aan derden.

Food

Food maakt grootste groei door bij online bestedingen

De productcategorie Food/Nearfood heeft op het gebied van online bestedingen de grootste groei doorgemaakt in het eerste kwartaal van 2018. Dat blijkt uit de cijfers van de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor, die begin juni verschijnt.

Food

Munchery volgende slachtoffer op oververhitte maaltijdmarkt

De Amerikaanse maaltijdbezorger Munchery moet afslanken. Het bedrijf stopt met bezorgen in Los Angeles, New York en Seattle om zich te richten op zijn grootste markt San Francisco.

Food

HelloFresh naar twee miljoen abonnees

De verkoper van maaltijdboxen HelloFresh zag het aantal abonnees afgelopen jaar met 62 procent groeien tot 1,9 miljoen. Het claimt marktleiderschap in de VS en stelt de omzetverwachting omhoog bij naar 30 à 35 procent.

Food

Blockchain in food: zo weet je klant zeker dat je chocola fairtrade is

Kan de consument ervan op aan dat de bio-bananen in de supermarkt organisch zijn geteeld? Hebben de scharrelkippen in het schap echt een beter leven gehad en hoe milieuvriendelijk is de duurzaam gekweekte zalm? Blockchaintechnologie geeft zowel de klant als alle schakels van de supplychain de zekerheid dat de beloften op de verpakking zijn waargemaakt.

Innovatie

E-commerce Ahold Nederland naar 564 miljoen euro

Ahold Delhaize zag zijn online verkopen in het eerste kwartaal met ruim 23 procent toenemen. In Nederland ging het om 564 miljoen euro tegen 440 miljoen een jaar terug.

Food

Picnic breidt uit naar Den Bosch

Websuper Picnic breidt verder uit in Noord-Brabant. Nog maar kort geleden werd de dienst gelanceerd in Tilburg, Breda, Helmond en Eindhoven, maar nu is de provinciehoofdstad ’s-Hertogenbosch aan de beurt.

E-commerce

Deliveroo verzekert zelfstandige bezorgers

Deliveroo gaat wereldwijd gratis verzekeringen aanbieden aan alle 35.000 bezorgers die met het bedrijf werken. De verzekering komt na veel protest over de gedwongen ZZP-regeling van het bedrijf.

Food

Albert Heijn staakt proef met flitsbezorging

Albert Heijn to Go stopt alweer met de pilot voor flitsbezorging in Amsterdam. Dat bevestigt woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegenover de Levensmiddelenkrant.

E-commerce

Picnic eind deze maand in Eindhoven en Helmond

Na Tilburg en Breda vorige maand breidt online supermarkt Picnic in de provincie verder uit naar technologiehoofdstad Eindhoven en Helmond, nu de meest oostelijke stad waar het bedrijf actief is.

E-commerce

Starship focust op campussen met bezorgrobots

Het zal niet lang duren voordat studenten en werknemers op campussen en bedrijventerreinen rollende robots gaan zien die broodjes, drankjes en kantoorbenodigdheden vanuit keuken en magazijnen leveren.

Logistics

Whole Foods breidt bezorgingen uit

Amazon breidt zijn bezorging vanuit de vorig jaar aangekochte keten Whole Foods flink uit. Aanvankelijk ging het slechts om Austin, Cincinnati, Dallas en Virginia Beach, inmiddels zijn Denver, Sacramento en San Diego toegevoegd.

Food

ZZP-constructie Deliveroo in België onder vuur

De Belgische vestiging van bezorger Deliveroo komt in het geweer tegen de Administratieve Commissie ter regeling van de Arbeidsrelatie (CAR), een onderdeel van de FOD Sociale Zekerheid. De arbeidsvoorwaarden van Deliveroo lijken volgens CAR meer op die van een werkgever, niet op een relatie met zelfstandigen.

Food

Mobiel betalen Starbucks nog groter, innoveren met cryptovaluta is optie

Bij digitaal succesnummer Starbucks wordt al dertig procent van de bestellingen mobiel betaald. De eerste vestiging waar klanten uitsluitend met de smartphone betalen is onderweg. De koffieketen hoopt koploper te blijven op het digitale vlak en ziet daarom ook wel toekomst in cryptovaluta.

Digital Wallets

Persoonlijke bonusaanbiedingen AH ook zichtbaar op handscanner

Vanaf maandag zijn de persoonlijke bonusaanbiedingen bij Albert Heijn, naast in de persoonlijke bonusmail en de Appie app, ook zichtbaar op de handscanner. Tijdens het boodschappen doen zien klanten nu niet alleen de landelijke bonus in de winkel, maar ook de persoonlijke bonusaanbiedingen op de handscanner.

Food