Picnic eind deze maand in Eindhoven en Helmond
Na Tilburg en Breda vorige maand breidt online supermarkt Picnic in de provincie verder uit naar technologiehoofdstad Eindhoven en Helmond, nu de meest oostelijke stad waar het bedrijf actief is.
Na Tilburg en Breda vorige maand breidt online supermarkt Picnic in de provincie verder uit naar technologiehoofdstad Eindhoven en Helmond, nu de meest oostelijke stad waar het bedrijf actief is.
Het zal niet lang duren voordat studenten en werknemers op campussen en bedrijventerreinen rollende robots gaan zien die broodjes, drankjes en kantoorbenodigdheden vanuit keuken en magazijnen leveren.
Amazon breidt zijn bezorging vanuit de vorig jaar aangekochte keten Whole Foods flink uit. Aanvankelijk ging het slechts om Austin, Cincinnati, Dallas en Virginia Beach, inmiddels zijn Denver, Sacramento en San Diego toegevoegd.
De Belgische vestiging van bezorger Deliveroo komt in het geweer tegen de Administratieve Commissie ter regeling van de Arbeidsrelatie (CAR), een onderdeel van de FOD Sociale Zekerheid. De arbeidsvoorwaarden van Deliveroo lijken volgens CAR meer op die van een werkgever, niet op een relatie met zelfstandigen.
Bij digitaal succesnummer Starbucks wordt al dertig procent van de bestellingen mobiel betaald. De eerste vestiging waar klanten uitsluitend met de smartphone betalen is onderweg. De koffieketen hoopt koploper te blijven op het digitale vlak en ziet daarom ook wel toekomst in cryptovaluta.
Vanaf maandag zijn de persoonlijke bonusaanbiedingen bij Albert Heijn, naast in de persoonlijke bonusmail en de Appie app, ook zichtbaar op de handscanner. Tijdens het boodschappen doen zien klanten nu niet alleen de landelijke bonus in de winkel, maar ook de persoonlijke bonusaanbiedingen op de handscanner.
Adverteren is kostbaar. Dus voor je die euro’s in een AdWords- of Facebookcampagne steekt, wil je misschien eerst onderzoeken of je niet meer bestaande bezoekers kunt omtoveren tot klant. 17 tips voor een betere conversie.
E-commerceplatform Magento is gericht op de nieuwste trends en technologieën op het gebied van e-commerce. Dit zijn de drie trends voor 2018 op het gebied van innovatie in e-commerce.
Websuper Picnic gaat na een proef in Utrecht, Ede en Veenendaal nu ook in andere steden op zondag de boodschappen bezorgen. Daarmee is Picnic naar eigen zeggen de enige supermarkt in Nederland die zeven dagen per week de boodschappen thuisbrengt.
De herkomstinformatie van voedingsproducten kan het best op het product of op de plek van aankoop worden gecommuniceerd. Het werken met een QR-code of een app scoort laag bij consumenten. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research gehouden onder consumenten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Coca-Cola gaat frisdrank verkopen via vervoersdiensten als Uber en Lyft in de Verenigde Staten. Daartoe houdt het verkennende testen met start-up Cargo, dat via kleine autoautomaten samples laat weggeven en spullen verkoopt.
De Duitse bedrijvenbouwer Rocket Internet verzilvert zijn investeringen in HelloFresh en verkoopt ongeveer een vijfde van zijn belang. Dat levert 150 miljoen euro op.
Tatjana Mirosnicenko, studente aan de Rotterdam School of Management (RSM), heeft de jaarlijkse duurzaamheidsprijs van KPMG gewonnen. Zij krijgt de prijs voor de bijdrage die zij met haar onderzoek levert aan de manier waarop online gekochte, boodschappen op een duurzame manier bij de consument bezorgd kunnen worden.
Dankzij de omnichannel-aanpak zou het retourproces van een retailer soepel moeten verlopen. Toch verloopt de supply chain niet altijd even soepel. Het is goed om te realiseren dat omnichannel-fulfilment meer tijd en geld kost dan traditionele fulfilment.
De verkoper van abonnementen op maaltijdboxen Marley Spoon zag de omzet in 2017 ruim verdubbeld tot 53 miljoen euro. Ondanks de sterke verkoopgroei is er nog geen uitzicht op positief nettoresultaat.