More stories

Picnic eind deze maand in Eindhoven en Helmond

Na Tilburg en Breda vorige maand breidt online supermarkt Picnic in de provincie verder uit naar technologiehoofdstad Eindhoven en Helmond, nu de meest oostelijke stad waar het bedrijf actief is.

E-commerce

Starship focust op campussen met bezorgrobots

Het zal niet lang duren voordat studenten en werknemers op campussen en bedrijventerreinen rollende robots gaan zien die broodjes, drankjes en kantoorbenodigdheden vanuit keuken en magazijnen leveren.

Logistics

Whole Foods breidt bezorgingen uit

Amazon breidt zijn bezorging vanuit de vorig jaar aangekochte keten Whole Foods flink uit. Aanvankelijk ging het slechts om Austin, Cincinnati, Dallas en Virginia Beach, inmiddels zijn Denver, Sacramento en San Diego toegevoegd.

Food

ZZP-constructie Deliveroo in België onder vuur

De Belgische vestiging van bezorger Deliveroo komt in het geweer tegen de Administratieve Commissie ter regeling van de Arbeidsrelatie (CAR), een onderdeel van de FOD Sociale Zekerheid. De arbeidsvoorwaarden van Deliveroo lijken volgens CAR meer op die van een werkgever, niet op een relatie met zelfstandigen.

Food

Mobiel betalen Starbucks nog groter, innoveren met cryptovaluta is optie

Bij digitaal succesnummer Starbucks wordt al dertig procent van de bestellingen mobiel betaald. De eerste vestiging waar klanten uitsluitend met de smartphone betalen is onderweg. De koffieketen hoopt koploper te blijven op het digitale vlak en ziet daarom ook wel toekomst in cryptovaluta.

Digital Wallets

Persoonlijke bonusaanbiedingen AH ook zichtbaar op handscanner

Vanaf maandag zijn de persoonlijke bonusaanbiedingen bij Albert Heijn, naast in de persoonlijke bonusmail en de Appie app, ook zichtbaar op de handscanner. Tijdens het boodschappen doen zien klanten nu niet alleen de landelijke bonus in de winkel, maar ook de persoonlijke bonusaanbiedingen op de handscanner.

Food

17 expert-tips om je conversie te verhogen

Adverteren is kostbaar. Dus voor je die euro’s in een AdWords- of Facebookcampagne steekt, wil je misschien eerst onderzoeken of je niet meer bestaande bezoekers kunt omtoveren tot klant. 17 tips voor een betere conversie.

Conversie

3 trends die e-commerce zullen veranderen

E-commerceplatform Magento is gericht op de nieuwste trends en technologieën op het gebied van e-commerce. Dit zijn de drie trends voor 2018 op het gebied van innovatie in e-commerce.

Magento

Online supermarkt Picnic gaat ook op zondag bezorgen

Websuper Picnic gaat na een proef in Utrecht, Ede en Veenendaal nu ook in andere steden op zondag de boodschappen bezorgen. Daarmee is Picnic naar eigen zeggen de enige supermarkt in Nederland die zeven dagen per week de boodschappen thuisbrengt.

E-commerce

QR code en app scoren laag bij herkomstinformatie

De herkomstinformatie van voedingsproducten kan het best op het product of op de plek van aankoop worden gecommuniceerd. Het werken met een QR-code of een app scoort laag bij consumenten. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research gehouden onder consumenten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Food

Coca-Cola begint handel in Uber en Lyft

Coca-Cola gaat frisdrank verkopen via vervoersdiensten als Uber en Lyft in de Verenigde Staten. Daartoe houdt het verkennende testen met start-up Cargo, dat via kleine autoautomaten samples laat weggeven en spullen verkoopt.

Marketing

Rocket Internet verkoopt aandelen HelloFresh

De Duitse bedrijvenbouwer Rocket Internet verzilvert zijn investeringen in HelloFresh en verkoopt ongeveer een vijfde van zijn belang. Dat levert 150 miljoen euro op.

Venture

Idee voor duurzame bezorging van online boodschappen wint KPMG-prijs

Tatjana Mirosnicenko, studente aan de Rotterdam School of Management (RSM), heeft de jaarlijkse duurzaamheidsprijs van KPMG gewonnen. Zij krijgt de prijs voor de bijdrage die zij met haar onderzoek levert aan de manier waarop online gekochte, boodschappen op een duurzame manier bij de consument bezorgd kunnen worden.

Food

Omnichannel vraagt om andere aanpak van supply chain

Dankzij de omnichannel-aanpak zou het retourproces van een retailer soepel moeten verlopen. Toch verloopt de supply chain niet altijd even soepel. Het is goed om te realiseren dat omnichannel-fulfilment meer tijd en geld kost dan traditionele fulfilment.

Fulfillment

Marley Spoon groeit naar 53 miljoen

De verkoper van abonnementen op maaltijdboxen Marley Spoon zag de omzet in 2017 ruim verdubbeld tot 53 miljoen euro. Ondanks de sterke verkoopgroei is er nog geen uitzicht op positief nettoresultaat.

Start-ups