More stories

‘Blockchain biedt transparantie en kansen in de gehele voedselwaardeketen’

Bedrijven die succesvol willen blijven binnen de toekomstige voedselwaardeketen doen er goed aan de mogelijkheden voor blockchain-initiatieven te verkennen. Dat staat in het een dezer dagen verschenen RaboResearch-rapport ‘Blockchain: The Trigger for Disruption in the Food Value Chain’.

Blockchain

Stichting ZZP eist harde aanpak Deliveroo

Stichting ZZP Nederland heeft een brandbrief verzonden aan de Vaste Kamercommissie SZW waarin men aandringt op harde maatregelen tegen bezorgdienst Deliveroo.

Food

Kwart Nederlanders bestelt kerstboodschappen online

Een op de vier Nederlanders doet in de komende weken boodschappen met het oog op de viering van kerstmis. Daarbij gaat het niet om cadeautjes maar om zaken omtrent maaltijden.

Food

Delivery Hero geeft nieuwe aandelen uit

Maaltijdbezorger Delivery Hero heeft een paar honderd miljoen euro extra groeigeld nodig en geeft daarom 10,5 miljoen nieuwe aandelen uit.

Food

Ahold topman: ‘Delhaize moet sneller innoveren’

Supermarktketen Delhaize innoveert nog niet snel genoeg. Dat zegt topman Dick Boer in een gesprek met NRC Handelsblad.

Food

Maaltijdbezorger stort zich op brood

Een Haarlemse ondernemer lanceert Bready, een onlinedienst die dagelijks vers brood aan de voordeur brengt. De startup noemt zich de ‘Deliveroo van de ochtend’.

Food

Eén-productkoers van VisDeal verovert Europa

Menig bedrijf komt voort uit een gemis of een (uit de hand gelopen) hobby, maar bij Willem en Teun Bontrup, eigenaren van VisDeal en VisDealshop, is dit allerminst het geval. Als geboren ondernemers kijken zij vooral naar de kansen die bepaalde markten met zich meebrengen en hoe ze deze kunnen omzetten in zoveel mogelijk orders. “De omzet verdubbelt nog ieder jaar.”

Online marketing

‘Er lopen al ruim 150.000 mensen in onze Witloft-schorten’

Toen Frank Abbenhuis in 2014 zijn label Witloft lanceerde, had vrijwel niemand van een leren schort gehoord. Inmiddels lopen er al ruim 150.000 mensen in een Witloft-schort en is het een begrip geworden. “De afgelopen drie jaar hebben we keihard gewerkt aan de fundering, nu gaan we vol gas.”

E-commerce

Thuisbezorgd.nl geeft het verkeerde signaal af

Marktleider Thuisbezorgd verhoogt ondanks hevig verzet vanuit de horeca per 1 januari de tarieven. De aangesloten restaurants moeten voortaan 13 procent commissie betalen aan Thuisbezorgd.nl. Nu betalen ze 12 procent. Maar het is vooral de uitleg hierover die horeca-ondernemers tegen de borst stuit.

E-commerce

Online supermarkt Shobr gooit handdoek al

Nog voordat Shobr lang en breed zijn winkeldeuren open heeft en een promotiecampagne kon beginnen, gooit de Deense eigenaar de handdoek al in de ring.

Food

Groeiend verzet tegen commissieverhoging Thuisbezorgd

Horecaondernemers zijn in opstand gekomen tegen de commissieverhoging die Thuisbezorgd wil doorvoeren. Gesprekken tussen zo’n duizend ondernemers en de maaltijdbezorger zijn op niets uitgelopen.

Food

AH: Recordaantal online bestellingen verwacht

De verwachting is dat dit jaar zo’n 7,5 miljoen houdbare en verse producten bij klanten thuisbezorgd gaan worden door Albert Heijn. Voor het eerst bezorgt de retailer de boodschappen thuis op zondag 24 en 31 december. Mede hierdoor wordt een stijging van 35 procent online bestellingen verwacht in aanloop naar Kerst ten opzichte van vorig jaar.

Food

A-merken populair bij online boodschappen

Grote A-merken hebben overduidelijk de voorkeur van afnemers van online boodschappen, zo blijkt uit de onderzoekscijfers van IRI Nederland.

Food

Europa ’slechtste’ markt voor Delivery Hero

De grootste concurrent van Takeaway.com, Delivery Hero uit Duitsland, laat in Europa de laagste groeicijfers zien. Andere continenten doen het beter.

Food

Qban aan de slag voor New York Pizza

Bureau Qban is door New York Pizza gevraagd een offline campagne te vertalen naar een online omgeving. De creatieven gebruiken locatiegebaseerde reclame en digital out of home.

Creative