More stories

AccorHotels koopt ResDiary

AccorHotels heeft de restaurantreserveringstool ResDiary gekocht.  Het van oorsprong Schotse bedrijf is actief in zestig landen. Het is niet bekend wat AccorHotels heeft neergeteld voor ResDiary.

Travel

Kassaloze Tap to go-technologie gaat landelijk

Albert Heijn wil zijn kassaloze Tap to go-technologie uitbreiden naar alle tachtig winkels van AH to go. Dat zegt general manager Jan-Willem Dockheer in het Financieele Dagblad.

Food

‘Voice en chat moeten uit de marketinghoek’

Digitale assistenten als voice en chat moeten uit de marketinghoek. Ze moeten als serieus onderdeel van de dienstverlening van een bedrijf worden gezien”, vindt creatief directeur Daniël Sytsma van Studio Kraftwerk.

Online marketing

Coop neemt belang in online supermarkt Telesuper

Coop heeft de helft van de aandelen van Telesuper Nederland Holding overgenomen. Telesuper levert boodschappen aan de zakelijke markt, onder meer zorginstellingen, kinderopvangcentra en bedrijfscatering.

Food

Amazon begint samenwerking met supermarktketen Monoprix

Amazon gaat voortaan producten van supermarktketen Monoprix leveren in Parijs. Daarmee komt een einde aan allerlei wilde geruchten over een overname.

Food

Rotterdamse culi-site ‘De Buik’ naar Amsterdam

De Buik van Rotterdam treft voorbereidingen voor de lancering in Amsterdam. Dat gebeurt volgens medeoprichter Gijsbregt Brouwer nog voor de zomer. Afhankelijk van die ervaringen worden de plannen voor de rest van Nederland getimed.

Publishing

Chatbots? De consument is de grote disruptor

Tijdens recente congressen viel mij op dat presentaties over chatbots te vaak gaan over slechts de technische ontwikkeling en te weinig over huidige consumentenbehoeftes.

Singularity

Column: Disrupted by Amazon

2017 was het jaar waarin we massaal gewend raakten om online spullen te bestellen en te gebruiken wanneer wij dat willen, in plaats van dat door anderen te laten bepalen. Zo zorgde Netflix ervoor dat seamless tech de norm werd door ons kennis te laten maken met content die je zowel op je smartphone, je tablet als het grote scherm kunt bekijken. En dat geheel device-agnostisch.

Disruptie

Colruyt lanceert dienst om boodschappen te doen voor anderen

De Belgische Colruyt Group lanceert Apporto, een platform dat het gemakkelijker maakt om boodschappen te doen voor anderen.

Food

HelloFresh neemt maaltijdbezorger Green Chef over

HelloFresh heeft voor een onbekend bedrag de Amerikaanse startup Green Chef overgenomen. Dat bedrijf levert organische maaltijden aan huis.

Food

Picnic doet bedekte testen op Duitse markt

Online supermarkt voert onder de naam ‘Sprinter Supermarkt’ proeven in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen. Het kan nog lang duren voordat de ervaringen worden vertaald naar grootschalige uitrol.

Duitsland

Maaltijdenwinkel Bilder & De Clercq gaat alleen nog online verder

Het is weer niet gelukt met de fysieke retail van de innovatieve maaltijdenwinkel Bilder & De Clercq. De winkel aan de De Clercqstraat in Amsterdam wordt op 31 maart gesloten, waarna de focus enkel nog op e-commerce komt te liggen.

Food

Takeaway.com bezorgde in 2017 zelf 1 miljoen orders

De eigen bezorgdienst van Takeaway.com, intern Scoober genaamd, bezorgde in 2017 bijna een miljoen orders voor aangesloten restaurants. Dat zijn doorgaans de wat luxere restaurants waar ook het gemiddelde bestelbedrag hoger ligt.

Food

Online alcoholverkoop wordt volwassen

De online verkoop van alcohol is in 2017 in de VS met 32,7 procent gestegen, volgens nieuwe cijfers van Slice Intelligence. Het bedrijf spreekt van een opgaande trend. Wijn werd het meest besteld.

E-commerce

Digitaal spaarprogramma PLUS in alle winkels

Supermarkt PLUS breidt zijn digitale spaarprogramma dit jaar verder uit naar alle 260 winkels. Dat vertelde e-commerce manager Tamara Smith-Zonneveld vandaag op Emerce Retail in Bussum.

Food