More stories

OpenTable komt naar Amsterdam

OpenTable gaat van start in Amsterdam. Het reserveringsplatform voor restaurants gaat daarmee de concurrentie aan met Iens (Couverts en SeatMe).

E-commerce

Picnic stelt start bezorgdienst in Zoetermeer uit

Picnic stelt de start van de bezorgdienst in Zoetermeer met een maand uit. In totaal hebben zich al meer dan 4000 Zoetermeerders aangemeld om gebruik te maken van de online supermarkt, maar daarvoor moeten extra elektrische bezorgwagentjes worden ingezet en die zijn er pas in september.

Logistics

Carrefour erkent computerfout, geeft dubbele korting

De Belgische tak van supermarkt Carrefour levert gewoon aan klanten die via de webwinkel artikelen tegen extreme korting hadden besteld. Door een computerfout werden kortingen dubbel doorgerekend.

E-commerce

Ahold Delhaize op weg naar 5 miljard euro online omzet

De onlineverkopen van Ahold Delhaize zijn in het tweede kwartaal met 22 procent gestegen. Voor dit jaar verwacht het bedrijf uit te komen op 2,8 miljard euro en voor 2020 zelfs op 5 miljard euro.

E-commerce

Eat24 van Yelp naar GrubHub

Maaltijdbezorger Eat24, onderdeel van de Amerikaanse Gouden Gids Yelp, is voor 287 miljoen dollar verkocht aan GrubHub, het moederbedrijf van Seamless en MenuPages.

E-commerce

Online omzetaandeel supermarkten blijft groeien

In het tweede kwartaal van 2017 werd 2,8 procent van de totale supermarktomzet online gekocht tegen 2,1 procent een jaar geleden. Ruim een op de zeven huishoudens kocht afgelopen jaar online bij de supermarkt en geeft van zijn totale supermarktbestedingen 15,1 procent online uit, zo blijkt uit cijfers van GfK.

E-commerce

CCV Shop levert bestelsites voor restaurants

Om de hoge commissiekosten van maaltijdbezorgers te omzeilen, lanceert CCV Shop software waarmee restaurants hun eigen bestelsite kunnen inrichten.

E-commerce

‘Food sterkste groeier in online e-commerce’

In tien jaar tijd is aantal Nederlanders dat regelmatig – gemiddeld eens per maand – een aankoop doet via het internet met 240 procent gestegen. Kocht in 2007 nog 10 procent regelmatig online, in 2017 was dat 34 procent. Vooral eten, drinken en keukenapparatuur hebben hieraan bijgedragen, zo blijkt uit onderzoek van Consumer Insights van Telecompaper.

E-commerce

Lidl bouwt ook e-commerce dc in Limburg

Naast het Europese e-commerce distributiecentrum in Roosendaal dat volgend jaar gereed moet zijn, vestigt de Duitse supermarktketen Lidl een e-distributiecentrum op Trade Port Noord, onderdeel van Greenport in Venlo.

E-commerce

Omzet Takeaway met 53 procent gegroeid

De beursgenoteerde maaltijdbezorger Takeaway realiseerde het afgelopen jaar een omzetgroei van 53 procent. De totale omzet voor heel Europa groeide naar 77,4 miljoen euro, maar de verliezen nemen toe.

Food

McDonald’s en Starbucks investeren in hun mobiele strategie

De grote retail- en horecaketens realiseren zich dat ze een mobiele strategie nodig hebben om de klantloyaliteit te vergroten. McDonald’s en Starbucks zetten recent belangrijke stappen.

Customer Loyalty

De supermarkt van de toekomst is zelfrijdend en KI-gestuurd

In de supermarkt van de toekomst staan we niet meer te wachten voor de kassa’s. We zullen waarschijnlijk alleen nog winkelen in fysieke supermarkten die extreem gemak bieden of gewoon voor de ‘ervaring’. De toekomst van de supermarkt is een combinatie van de fysieke en digitale wereld waarin draagbare apparaten, robotica, zelfrijdende technologie, hyper-connectiviteit, VR en AR een belangrijke rol spelen.

Retail

Albert Heijn introduceert productscanner met augmented reality

Albert Heijn lanceert vandaag de AH Productscanner. Dat is een app die klanten met behulp van augmented reality informatie geeft over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten.

E-commerce

Omzet dierenwinkel Zooplus groeit tot 517 miljoen

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus zag de omzet in het eerste half jaar van 2017 met 21 procent groeien tot 517 miljoen euro.

E-commerce

Amazon nu ook in maaltijdboxen

Amazon stapt in de Verenigde Staten in de markt van maaltijdboxen. In Seattle is een proef gestart met de Amazon Meal Kits.

E-commerce